Tvåbarnsmamman och Storebrorsan en månad efter lillasysters födelse

Så här såg min mage ut i vecka 38+0 när vattnet börjat sippra med Vendela i magen. Och så här ser jag och Vendela ut en månad efter hennes födelse.
 
Ja, nu har jag alltså varit tvåbarnsmamma i en hel månad och jag älskar det. Måste även säga att jag mår riktigt bra. Lite trött bara. Tycker att kroppen återhämtade sig snabbare denna gång. Jag hade dock eftervärkar långt efter denna gång, men de är tydligen vanligt som omföderska. Vi börjar få in lite rutiner, amningen går jättebra, hon älskar verkligen att äta haha. Theodor är, som vi alla visste, världens bästa storebror. Han är så förtjust i sin lillasyster och hon i honom, hon ger honom så fina leenden och han blir så glad.
 
Så här såg min mage ut i vecka 39+0 med pågående värkar med Theodor i magen. Och så här såg jag och Theodor ut en månad efter hans födelse. Här nedan kan ni läsa Theodors egna ord om att ha varit storebror i en månad:
 
 Jag   älskar  dej   Vendela. Och jag  gillar  att  byta  blöja.Och jag  tycker  att  det är   coolt  att  vara  storebror. 
 
 
 
Som jag älskar att vara er mamma.
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad kul att du visar dessa fina bilder och så fint skrivet. Kramis <3

Svar: Roligt att du tycker det, å tack så mycket!
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Vad kul att du visar dessa fina bilder och så fint skrivet. Kramis <3

3 Farmor/svärmor :

Såå fin storebror ❤️❤️

Svar: Ja bästa ❤️
Pauline Hurtig

4 Henrik:

Så fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!
Pauline Hurtig

5 dixiwonderland.com:

Helt galet va lika dom är! Ska bli roligt att se om de har ungefär samma personlighet också :D

Svar: Ja eller hur, å verkligen!!
Pauline Hurtig

6 Linnéa :

Åh, sååå fina bilder 🌟 vad gulligt med en storebror som gillar att byta blöjor ❤️

Svar: Tack!! Verkligen hihi :)
Pauline Hurtig

7 Enna:

Helt underbart att ni har det så bra<3

Svar: ❤️❤️
Pauline Hurtig

8 Ann:

Vad roligt att du dokumneterar Theodors ord, jag tror att båda barnen komme ratt uppskatta det supermycket när de blir äldre :)

Svar: Ja han tyckte det var så kul att få skriva :D ja hoppas det
Pauline Hurtig

9 Angelica:

Så fina bilder och va roligt att kunna jämföra :)

Svar: Tack! Ja :D
Pauline Hurtig

10 Petra Olsson:

Underbart med en storebror som byter blöjor på lillsyrran så gulligt:)

Svar: Ja han vill alltid vara med :)
Pauline Hurtig

11 Petra Olsson:

Underbart med en storebror som byter blöjor på lillsyrran så gulligt:)

12 Alice :

Fint inlägg, och superfina bilder! <3

Svar: Tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

13 Mamma och mormor :

Du är verkligen en jättebra mamma till två underbara barn ❤ glöm bara inte bort att skämma bort dig själv lite också 😘

Svar: Nämen åhw, tack snälla bästa mamma ❤️❤️
Pauline Hurtig

14 Mamma och mormor :

Du är verkligen en jättebra mamma till två underbara barn ❤ glöm bara inte bort att skämma bort dig själv lite också 😘

15 Mamma och mormor :

Du är verkligen en jättebra mamma till två underbara barn ❤ glöm bara inte bort att skämma bort dig själv lite också 😘

16 Thereselinneaaa:

Vilka fina bilder! <3

Svar: Tack så mycket!
Pauline Hurtig

17 Thereselinneaaa:

Vilka fina bilder! <3

Kommentera här: