Tillbakablick på det gångna året. Del II

Juli, augusti och september härlig sommar är det då.

De här månaderna fick jag dela upp i två då det är 3 månader och ganska mycket som hänt. Vi hade cocktailparty i vårat lusthus, mycket lyckat och trevligt. Jag åt frukost på flotten och såg alla nya Johan Falk filmerna. VI åkte på en dagsutfykt till vackra storforsen, vi var till hägnan och hälsade på djuren, jag dansade i solnedgången. Vi var på pubkväll i hamnen på pirattema, jag var Jackie Sparrow. Jag var på afterwork med de andra T5:orna som jobbat på röntgen i sommar. Vi var till prästholm och fiskade kräfter med massa vänner och jag och Jonas for till stockholm där bla. besökte lemurerna på skansen. Min fina mormor gick bort och vi hade begravning. Katten Nelson kom och hälsade på och jag fick min första glossybox. Vi såg vackert norrsken och jag fick en fjäril som landade i min hand. Jag och Jonas såg insidan ut på bio, vi flyttade hem från stugan och jag opererade min vänstra häl. Vi gick upp mitt i natten och kollade på den blodröda supermånen, så häftigt!

men oktober och november och december är så grå

Den rosa månaden började och jag tog en selfie för rosa bandet. Jag och Jonas firade 6 år tillsammas, vi fick besök av valpen Uma och hade halloweenfest. Min storasyster med familj kom upp och vi åt middag tillsammans, lite senare kom min systerdotter Nicole upp som jag inte träffat på länge. Jag hade sista inneveckan med skolan och åt middag med klassen. Vi firade Elises födelsedag, jag bjöd mamma på hotellfrukost och vi for till haparande för att shoppa på bla. ikea och äta i kukkolaforsen. December berättar jag inte något om för det har ju just varit.
 Ja då har vi gått igenom hela året. Tycker det är så roligt att gå igenom och minnas vad som hänt.

Tillbakablick på det gångna året. Del I

Januari börjar året februari kommer näst

Ja, då var det dags för en tillbakablick från årets som gått och vi börjar i Januari och Februari. Vi firade in det nya året och jag började fylla i dagboken som jag fick av Jonas. Jag köpte en ny kamera och gick kalla poddpromenader. Jag drackmassor med te och gick runt i mumintröjan som mamma gjort. Jag pluggade med Rebecka, firade alla hjärtansdag med Jonas på Clarion med hotellfrukost följt av spa. Och så opererade jag min högra häl.

Mars april har knopp i håret

Ja knopp i håret vet jag inte. Här uppe i norr ligger då ett tjockt snötäcke kvar i mars och april. Men då började jag äntligen kunna använda foten ordentligt, jag åt frukost i sängen, firade Jonas födelsedag. Virkade mitt första par tofflor till mig själv. Var på praktik och på middag där vi var utklädda till påskkärringar, rockade sockarna, firade valborg och såg en ren på vägen ut till kilholmen.

Maj och Juni blommor mest

I maj stod mycket dans på schemat då både de små och stora barnen hade uppvisningar. En lärare blev sjuk och jag vickade så jag hade samanlagt 11 klasser. Jag såg den söta lilla sälungen som låg i norrhamn. Jonas for ner till mellansel en sista sväng och jag åt marängswiss och ritade. Jag åt frukost på balkongen, hade tenta och fick en inflammerad visdomstand som drogs ut. Vi flyttade ut till stugan och jag fyllde år. Jag började jobba på röntgen. Vi firade midsommarafton och mammas födelsedag.

Tror vi stoppar där så det inte blir så långt inlägg så kommer resten av året i ett senare inlägg.

Böcker jag läst under 2015

Tänkte ta och visa vilka böcker jag läst i år nu när året snart är slut. Det blev inte så många i år, jag brukar läsa mycket under sommaren men eftersom att jag jobbade så mycket så blev det inte så. Nu håller jag på med en muminbok som heter sent i november, men har inte hunnit så långt i den. Det har helt enkelt inte blivit så mycket läsa på senaste tiden. Hoppas jag hinner läsa mycket nästa år för jag har fått många bra böcker i julklapp.