Skolavslutning

Igår gjorde Theodor sin sista skoldag i förskoleklass. Tänk till hösten börjar han 1an. Vår stora duktiga kille. Han fick ta hem sina skolböcker och vi blädrat i och fyllts av stolthet över allt han lärt sig och hur fint och noga han gjort. Igår firade de även alla barnen som fyller år över sommarlovet, han har varit lite orolig att han inte skulle bli firad på skolan och blev såå glad. De fick en krona och så sjöng de för dem.
 
 
Å så idag var det dags för Theodors skolavslutningen, livets första. Jag skulle egentligen ha jobbat idag men chansade att ta ledigt och blev såå glad att jag fick det. Först firade barnen själva i sitt klassrum med fika och sedan samlades de utomhus till ett helt hav av anhöriga. Där sjöng de sånger, såå fint!! Efter det fick vi kramas och han fick en tuta runt halsen och en chokladmedalj, han tyckte att texten på var så rolig haha.
 
 
Efter det tackade vi av fröknarna. Theodor hade gjort var sin present till dem. Målat en kruka och skrivit med deras favoritfärger. Gjort egna fröpåsar som han skrev meddelande på och där i låg frön som blir blommor till fjärilar och bin. Och så gjorde han en liten fjärilsblommpinne av pärlplattor. Även de i fröknarnas favoritfärger, de blev så glada.
 
 

Kommentarer:

1 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hoppas att han får ett fantastiskt sommarlov :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

2 Linnéa :

Ah, så nöjd han ser ut, duktig kille 🌟. Ja herregud vilket väder vi har ☀️

Svar: ja visst gör han :D
Pauline Hurtig

3 https://siliiins.blogg.se/:

Så fint !! :) magiskt med lite sommarlov! Kram

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

4 dixiwonderland.com:

Han är så himla fin <3 Så kul att du fick ledigt så du kunde närvara. Min mamma jobbade nästan alla mina skolavslutningar. Minns att jag var så ledsen att jag var den enda i min klass som stod där helt ensam utan att ha någon som var där medan alla mina klasskompisar hade sina familjer. Nu vet jag att Theodor inte hade varit ensamt men det betyder så mycket för barn att föräldrarna finns där vid såna speciella tillfällen, speciellt om det är den första.

Svar: visst är han <3 ja jag är sååå glad att jag fick ledigt och fick vara med, syntes att han uppskattade även om han inte hade varit själv utan mig
Pauline Hurtig

5 Netti Starby:

Det är så mysigt med skolavslutningar och vilka gulliga presenter han hade gjort till fröknarna. Kramis <3

Svar: väldigt :D åh tack
Pauline Hurtig

6 Thereselinneaaa:

Åh vad fint! så snällt av honom att ge present till lärarna! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

7 Ajli:

Bra jobbat i förskoleklass och åååh, sommarlov! Nu är det så nära!!

Svar: ja! åh ja underbart
Pauline Hurtig

8 Celine:

Så mysigt! Så underbart att du fick ledigt för dan!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

9 Hannas krypin:

Så bra att du fick ledigt så du kunde vara med. Vilka fina krukor han gjort till fröknarna. Tycker det var en riktigt bra present.

Svar: ja :D tack så mycket!
Pauline Hurtig

10 Malin :

Så härligt att du kunde vara ledig och kul och mysigt med sommarlov nu! 😊🍓🌺🌻

Svar: jaaa :D
Pauline Hurtig

11 Malin :

Så härligt att du kunde vara ledig och kul och mysigt med sommarlov nu! 😊🍓🌺🌻

12 Yasmine:

Åååh så fina presenter han hade gjort!
Mysigt att du fick ledigt och kunde vara med på avslutningen <3

Svar: eller hur :D oja :D
Pauline Hurtig

13 Ullie:

ja men det är verkligen så speciellt nu kan man sakna det då det bara är tonåringar utan avslutingar :) men ebba tar studenten nästa vecka det blir väl bra

Svar: ja så mysigt att få vara med :)
Pauline Hurtig

14 Enna:

Hoppas han får ett underbart sommarlov nu :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

15 Jasmine:

Vad roligt för Theodor! Såå fina presenter ni gav till hans pedagoger.

(Sent) Svar: Tack för att du berömde mim Trädgårds-BuJo!

Kram

Svar: ja :D tack!
Pauline Hurtig

Kommentera här: