Dansuppvisning

Nu har det inte kommit något blogginlägg på några dagar, det är nämnligen så att det är dansuppvisningsdagar. Jag jobbar ju som danslärare på Luleå Rytmik och balett förening. Jag har 2 grupper 4 åringar, 1 grupp med 5 åringar och 1 grupp med 6 åringar. Varje år sätter vi ihop en dansuppvisning till de yngre barnen, det är sammanlagt 500 barn så vi delar upp det i 2 likadana föreställningar med 250 barn i vajre. Jag är delskrivare till danssagan och denna skrev vi ju då för typ 3 år, men var tvugna att skjuta upp pga. pandemin. Men nu äntligen är vi på scenen igen, som vi längtar!
 
Årets danssaga är en fortsättning på Lejonkungen där vi får följa Simbas barn som visar sig ha fått det mäktiga rytet. Han ska samla ihop till en Lejonvakt där det behövs en modig, en snabb, en stark och en skarpsynt. Han väljer olika djur till detta utifrån deras egenskaper. Men tanken är ju att det ska vara Lejon, men är det inte bättre att använda olika djurs styrkor? Mina små fyra åringar spelar den modiga honungsgrävlingen och mina fem/sexåringar är småkrypp.
 
Theodor som dansar i min 5 årsgrupp är alltså ett småkryp. Så klart ville han vara ett blått kryp och idag har han gjort sin premiär. Som han längtat, han var ju så peppad på att stå på scenen redan när han satt i publiken 2019 och nu äntligen har han gjort sin debut. En ritkig stjärna.
 
 

Kommentarer:

1 Denise:

Vad roligt och så söt hihi! 😍

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Annika:

Så söt han blev.

Svar: ja visst var han :D
Pauline Hurtig

3 johanna:

Nej men alltså gud vilken rolig och kreativ grej <3 Superfin blev han också <3

Svar: tack :D <3
Pauline Hurtig

4 Mamma och mormor :

Vilket gulligt litet kryp 😍 ska bli så roligt att få se hela danssagan imorgon

Svar: ja :D <3
Pauline Hurtig

5 sara:

Men vad roligt! och vad söt han blev :)

Svar: jätte! :)
Pauline Hurtig

6 Carolina :

Men åh vad roligt och mysigt att han har fått göra premiär 😍

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

7 Emelie Andersson:

Men åh va roligt och speciellt med så många barn :) så fin han va i sin dräkt!<3

Svar: ja :D eller hur <3
Pauline Hurtig

8 Annie - Stora Små Äventyr:

Kul med dansuppvisning :) Vad söt han är :)

Svar: ja jätte kul! och visst är han :)
Pauline Hurtig

9 ullie:

va skoj han är så söt

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

10 Ajli:

vilken bra saga ni har skrivit. Bra jobbat! Och kul med Theodors premiärdans också :D

Svar: tack så mycket! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

11 Enna:

Vad kul!

Svar: väldigt :)
Pauline Hurtig

12 Ellen:

Så himla mysigt! Jag hoppas verkligen att min onge kommer intressera sig för dans. Jag gick i show/street/jazz, ja lite diverse, när jag var 11-13 typ och tyckte det var världens bästa grej!

Svar: ja så kul och bra med dans!
Pauline Hurtig

13 Marie:

Ohh vad roligt att vara danslärare och så kul att barnen också vill vara med. Jag började med Bellis men hon ville ej försätta

Svar: ja så kul :D vad tråkigt, men kul och prova iaf
Pauline Hurtig

Kommentera här: