Sommarlista

Fina Emelie hade svarat på denna sommarlista och jag tyckte den var så härlig att jag också ville göra det och då ville Theodor det med så här kommer våra svar.

◊ 4 saker du har gjort i sommar!

P: Åkt bil, varit på bröllop, legoland och umgåts med släkt och vänner.

T: Jag har badat, varit till Skåne, till Danmark och byggt lego.

◊ Vad har du helst grillat?

P: Grillad halloumi tycker jag är väldigt gott.

T: Halloumiiiii och majskolvar.

◊ Vilken har varit din värsta sommarinsekt?

P: Jag är inte så påverkad av insekter men vi har haft mycket getingar.

T: Myggor

◊ Vilken maträtt förknippar du mest med din sommar?

P: Tänkte säga vattenmelon men de är kanske ingen rätt.. 

T: Hamburgare.

◊ Har du besökt några speciella platser:

P: Ja massor jag aldrig varit på tidigare, i Skåne, Danmark och Ullared.

T: Ja det har jag, Skåne och Danmark.

◊ Sommarregn, ja eller nej?

P: Ett stilla sommarregn tycker jag kan vara så härligt, även regn så man kan innemysa. Men inte för mycket.

T: Nää.

◊ Vilket har varit ditt bästa sommarplagg?

P: Klänningar, tror jag bara haft klänningar på mig i sommar haha, och någon kjol.

T: Shorts och T-shirt.

◊ Har du njutit av din sommar?

P: Om jag har!

T: Ja-a!

 Är du bad eller sola-människa?

P: Jag har varit bad tidigare, men nu är jag så rädd att de ska starta reumaskov och så är jag så rädd för fiskar haha. Så jag har bara badat 2 gånger i år. Men jag är inte mycket för att ligga och sola heller.

T: BADA!

◊ Vad har gjort din sommar mer speciell i år?

P: Bilresan.

T: det måste vara resan.

◊ Är du redo för hösten?

P: Ja men det är jag faktiskt.

T: nä jag vill ha mer sommar.

◊ Hur skulle du beskriva din sommar?

P: Fantastisk!

T: Som ett underbart liv!

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vilken härlig sommarlista och kul läsning. Kramis

Svar: kul att du gillade den! :)
Pauline Hurtig

2 Jossu:

Vilken kul lista. Jag håller med Theodor, jag vill också ha mer sommar. Är inte riktigt redo för hösten än.

Svar: eller hur! åh ja, tråkigt när det känns så :(
Pauline Hurtig

3 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag håller med Theo! Myggor är jobbiga, och lika så knott!

Vi har dock haft en hel del getingar, och bålgetingar, här hemma i år!

Svar: ja :( okej :/
Pauline Hurtig

4 Carolina :

Vad roligt att även ni gjort den här listan och dessutom tillsammans. Fint! ❣️

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

5 Enna:

Vilken mysig lista!

Svar: visst var den :)
Pauline Hurtig

6 Rolf:

Vilka sötnosar och vilka fina sommarkransar! Gulligt!!

Svar: åh tack :)
Pauline Hurtig

7 Sara :

Åh så fint att läsa era svar :)

8 Sara :

Åh så fint att läsa era svar :)

Svar: vad roligt att du tycker det! :)
Pauline Hurtig

9 petra:

Så kul att läsa eran sommarlista, samma här klänning hela sommaren, kram

Svar: vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

10 Ajli:

T is my kind of man! MER SOMMAR! ETT UNDERBART LIV!

ang. biopsier i sköldkörteln måste jag få fråga, men fattar om man inte orkar "jobba" på fritiden men då kan du skippa: "Vad spännande! Jag tyckte att de såg asäckliga ut, fattar inte, är det vätska i rören redan eller kom allt det där ut ur min hals!?"

Har funderat såååå mycket över det XD

Kommentera här: