Jokkmokks marknad 2019

 
Igår åkte vi med vår villaförening med buss till Jokkmokk för att gå på marknaden. Eller Mokkjokk som Theodor säger. I år var den 414 maknaden och jag tror att de var min 5 gång, å Theodors andra. Bussresan gick jättebra, det var rätt kallt i Jokkmokk, Theodor frös lite emellan åt så då fick vi gå in och värma oss. Det viktigaste enligt mig och Theodor är hundspannet. Nere på sjön får man nämligen åka på en släde bakom hundar som drar, de är en kort runda man får åka och de är så underbart.
 
 
Theodor blev helt lyrisk när han såg hundarna och ville direkt åka. Jag, Theodor och Jonas började åka. Theodor skrattade från början till slut, så himla underbart att höra. De första han sa när de stannade var "en gång till". Jag som älskar att åka kunde ju såklart inte säga nej så då åkte jag, Theodor och mamma. Å Theodor skrattade hela det varvet med.
 
 
Det är så härligt att se hundarna, de älskar verkligen att dra. Jag har läst på lite och hundar som inte visar intresse placerar de om. Å alltså vad de synns att de älskar det alltså. De verkar ha ett så härligt band till männsikorna som har hand om de också. En pensionerad hund smet ner och ville också springa. Så han fick springa med bakom, så himla fint.
 
 
Sedan gick vi och åt lite mat och värmde oss. Efter det gick vi lite på marknaden och här slocknade Theodor. Vi shoppade lite grann, jag köpte tofflor till Theodor, likadana som jag har, precis som vi ville.
 
 
Sedan kom renrajden, så fint. Den vita renen tittade på mig, verkligen rakt in i kameran, efter jag tagit bilden och tittade på den så blickade den med ena ögat mot mig, haha så himla söt. Theodor sov fortfarande när rajden var, men när de var påväg tillbaka så hade han vaknat så han hann se lite av de, så roligt!
 
 
En så härlig dag på Jokkmokks marknad! Hundspannet kommer nog Theodor att prata länge om, han fick en liten gosidjurshusky av mig som han sovit med inatt.
 

Kommentarer:

1 Linda:

Så himla mysigt det såg ut och lät!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Linda:

Och såna tofflor har jag med, underbara!

Svar: ja visst är dom!
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

Vilken mysig dag och så kul att ni fick åka med hundarna :-D Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

4 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad roligt :)

5 Johanna Utterberg:

Åh så mysigt och så häftigt att åka efter hundarna :)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

6 Carolina:

Låter helt galet mysigt måste jag få erkänna :D

Svar: det vare!
Pauline Hurtig

7 dixiwonderland.com:

Som jag har längtat efter detta inlägget :D Så himla mysigt och bilden på er efter hundarna var ju helt fantastisk :D Du borde bjuda på fler bilder i dina inlägg för de är verkligen jätte fina :D

Svar: aw tack! men va ännu fler haha? Men tack snälla!
Pauline Hurtig

8 Iselin Renée:

Veldig flotte bilder :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

9 Sara Ekman:

Åh hundspann vill jag verkligen åka <3 Är på min bucket list <3

Svar: det är sååå mysigt!
Pauline Hurtig

10 Carro:

Men så mysigt! 😍

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

11 Johanna:

Åh så kul och åka hundspann, det skulle jag vilja göra någon gång. Förstår du inte kunde säga nej när han ville åka igen :)

Svar: ja superkul! :)
Pauline Hurtig

12 Tina:

Men gud vad mysigt!! Drömmen att åka bakom hundarna sådär! Jättefina bilder 😍😍

Svar: absolut! ja så härligt!! tack snälla :D
Pauline Hurtig

13 ullie:

oj vilka härliga bilder tofflor all snö o renarna åh så fint

Svar: tack snälla! ja :D
Pauline Hurtig

14 Alice Lindström:

Vad coolt att gå på den marknaden! skulle jag verkligen vilja göra!

Svar: ja :D jättemysigt!
Pauline Hurtig

15 Josefine:

Så underbara bilder verkligen! :D

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

16 Marielle:

Jag skulle verkligen vilja besöka marknaden jag med! 😍

Svar: det är så mysigt!
Pauline Hurtig

17 sara:

Åh vad mysigt :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

18 Annika:

Vad härligt med Jokkmokks marknad, hade gärna farit dit. Vad roligt att Theodor hade det roligt när han åkte hundspann, fina bilder även på renen.

Svar: ja :D så kul! tack
Pauline Hurtig

19 Josäfin Andersson :

ser så härligt ut :D

20 Matilda Berlin:

Men alltså WOW! det här ser verkligen helt magiskt ut!! Nästan som taget ur en vintersaga =) Kram finaste <3

Svar: det var det :D kram <3
Pauline Hurtig

21 Amanda Sofi:

Så mysigt!! Vi hade också tänkt oss iväg i år, men tyvärr blev det inte så.

Svar: ja :D vad synd
Pauline Hurtig

22 Sara:

Åh så underbart! Så fina bilder :)

Svar: tack snälla! :)
Pauline Hurtig

23 Sara:

Åh så underbart! Så fina bilder :)

24 Sara:

Åh så underbart! Så fina bilder :)

25 Mamma och mormor :

Bilderna blev jättefina känns att jag är där nu när jag ser dom. En dag fylld av upplevelser med trevligt sällskap ❤

Svar: tack visst är dom! :D ja <3<3
Pauline Hurtig

26 Yasmine:

Att få besöka Jokkmokks marknad igen är något jag verkligen vill göra (senast var jag typ ett halvår gammal och höll på att frysa ihjäl)! Bilderna ser så härliga ut! :D

Svar: ja alltså det är så mysigt! ja lite kallt vare tack!
Pauline Hurtig

27 Sofia Johansson:

Minns att jag tyckte det var sååå kul att åka hundspann när jag var liten. Jag har ett svagt minne av att det luktade väldigt speciellt. Det kan mycket väl vara fårskinnet man satt på. Hur som helst så är det väldigt fina hundar😍

Svar: ja så roligt! haha de har jag inte tänkt på :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: