Längtar efter våren

Länge nu så har det varit mörkt när jag åkt till jobbet och mörkt när jag åkt hem, på röntgen har vi heller inga fönster så jag har inte sett något ljus alls. Men nu börjar det verkligen ljusna och jag tycker det är så underbart! För vet ni vad, nu börjar jag att vara less på snön och kylan. Jag vill kunna ha på mig tunnare kläder och att Theodor ska slippa overall och tjocka vantar som är svåra att röra sig i och att vi ska slippa gå omvägar med barnvagnen pga. alla vallar av snö. Nu längtar jag till våren.
 
Den här bilden är tagen i maj förra året så än är de ett tag kvar innan norrland nås av våren..

Kommentarer:

1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Känner igen det där :). Jag gladdes åt att det började ljusna när jag klev ur sängen vid 6:00 i morse :D. Nu går det åt rätt håll :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Jessica Högberg:

Den får gärna komma nu för min del!

3 Netti Starby:

Jag har också mörker runt omkring mig hela dagarna på jobbet och saknar verkligen dagsljuset :-D Kramis

4 MALIN:

Du är inte ensam om att längta efter våren... vill ha sol och värme! Kram

Svar: nej vi verkar vara många haha! :D
Pauline Hurtig

5 Christina:

Jag är verkligen tacksam över att ha flyttat längre söderut än Skellefteå, vi har börjat få väldigt ljusa dagar, även om det är mer snö än någonsin och kallt.
Men tiden går fort, och snart är det vår :)

6 Linnéa:

Såå fin bild 😍. Jag är såå sugen på vår nu; sol o värme

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

7 ullie:

ja sa just till min kusin som klagade va bo du in norrland för =)
men ja fy sjutton o slippa en massa kläder så fort man går ut suck
kramiz

Svar: haha ja ibland undrar man, men jag gillar att vi verkligen har vinter och verkligen sommar!
Pauline Hurtig

8 Cecilia:

Men så fiin bild!! :)

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

9 Carro:

Underbart med ljus och jag längtar med efter våren. Söt bild :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

10 Wanderlust by Jona:

Åh, alltså ja tack till lite vår nu!

11 ajlimullersandvik.blogg.se:

jag längtar sååååå mycket, men med snödjupet i år lär det definitivt dröja lite!

Svar: jopp...
Pauline Hurtig

12 Frida:

Det här verkligen blivit ljust väldigt mycket längre :)

13 Matilda Berlin:

Har tänkt på precis samma sak! De senaste veckorna har jag ju varit på utbildning i en källare. När jag gått di på morgonen har det varit mörkt och när jag gått därifrån har det varit mörkt. Men nu plötsligt är det nästan ljust när jag kliver upp på morgonen och likaså när jag går därifrån. Sååå härligt =) Kram <33

14 Dixi Wonderland:

Jag som trodde vi skulle få vår och sen jag publicerade det inlägget har det snöat varje dag :(

Svar: åh :(
Pauline Hurtig

15 Carolina Thoor:

Tycker det är så obehagligt att ta sig till jobbet där jag bor eftersom att det är så mörkt och knappt lampor som lyser upp min väg. Så jag blir super glad över att det snart blir ljust igen :D

Sv; tackar!

Svar: oj okej :/ ja här är de rätt bra med lampor!
Pauline Hurtig

16 My:

Längtar också!

17 Iselin Renée:

Jeg lengter etter våren jeg også :) Kjempe fint bilde :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

18 Ebba:

Men åh vilken fin bild! Jag tycker om vintern sålänge det är snö, men så fort det börjar bli plusgrader kan snön få försvinna omedelbums! Jeansjacka är det jag längtar mest efter att få ha på mig nu :)

Svar: tack snälla! ja men det håller jag med om :)
Pauline Hurtig

19 Jeanette:

Men vilken fin bild :) Och håller verkligen med dig! Längtar så mycket till våren, värmen och ljuset nu, så trött på detta mörker nu.

Svar: tack så mycket! ja verkligen...
Pauline Hurtig

20 Frida:

Ja det var de :D
Jag förstår det! Jag längtar också efter värmen nu, men man känner att det är vår i luften :D

Svar: vad härligt, inte här..men solen börjar värma lite iaf :D
Pauline Hurtig

21 Ellen Gräntz:

Längtar också så mycket efter våren!

22 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, visst längtar man efter lite värme, men den kommer tids nog :)

Svar: ja den brukar ju göra det :D
Pauline Hurtig

23 Amanda Hurtigh:

Vilken mysig bild!! Vill också ha vår...nyss!! 🌸

Svar: tack! ja men lika!! :D
Pauline Hurtig

24 Annika:

oj så fin bild.

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

25 Sussi:

Det gör jag med. Jag längtar så det nästan gör ont haha. Så himla skönt att kunna gå ut på altanen och sätta sig i solen...

26 Johanna Utterberg:

Ja, oj vad jag också längtar! Men så glad att ljuset börjar komma nu! :)

27 Anita:

Längtar också till våren, otroligt mycket!! :D

28 natalia:

Finaste killen!

Svar: :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: