Amma - 22 månader

Idag blir Theodor 22 månader gammal, och vet ni vad, vi ammar fortfarande! Jag älskar ju verkligen att amma och Theodor med, jag är så himla glad att de funkat så bra ända från start. Jag hade dock aldrig kunnat gissa att jag skulle amma honom så här länge. Det är inget måste för varken mig eller han, men på kvällen brukar han krypa upp i famnen, sätta handen innan för min tröja, titta på mig med sina vackra ögon och säga suttaaa mm, väldigt övertalande och sött. Å jag ser liksom ingen anledning att sluta, det är bara så mysigt. Jag helammade Theodor tills han började smaka små portioner och det har heller aldrig varit något problem att få han att äta, han älskar mat!
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad mysigt att han vill fortfarande amma! <3 Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Johanna Utterberg:

Mysigt att ni har er amning fortfarande :)

Svar: oja! :)
Pauline Hurtig

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Så fint att amma :). Det är mysstund för er båda :)

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

4 My:

Mysigt :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

5 Sofie - 26, gift och gravid med nummer lillasyster:

Så underbart att det funkar så bra med amningen. Hoppas verkligen på att kunna amma mitt nästa barn. Gick aldrig med min son. Kram!

Svar: verkligen!! :) vad synd, ja det är ju så mysigt
Pauline Hurtig

6 Maria:

Jag har ju inga barn, så jag har svårt att sätta mig in i detta...

Svar: kan tänka mig att de är svårt
Pauline Hurtig

7 ullie:

man får helt bestämma själv hur mman vill ha det o hemma på kvällen vem behöver bry sej mys på ni

Svar: självklart, jag bryr mig inte och ingen har sagt något heller :)
Pauline Hurtig

8 ajlimullersandvik.blogg.se:

Gud, det här är som latin för mig som inte har barn eller umgås med någon som har. När ”brukar” det ta slut? Är 22 månader länge?

Svar: ja alltså någon gång mellan 4 och 12 månader slutar nog de flesta :) om de ens har börjat :)
Pauline Hurtig

9 Sara Ekman:

Skönt att det har fungerat så bra och fortfarande gör <3

Svar: jo :)<3
Pauline Hurtig

10 Dixi Wonderland:

Tycker alltid att man ska göra det som känns bäst för en själv :)

11 Dixi Wonderland:

Tycker alltid att man ska göra det som känns bäst för en själv :)

Svar: självklart!
Pauline Hurtig

12 Alice Lindström:

Vad mysigt!

Svar: oja :)
Pauline Hurtig

13 NATALIA :

Sålänge det känns bra för er ska ni fortsätta <3

Svar: japp!
Pauline Hurtig

14 Jessica Högberg:

Kan tänka mej att det är mysigt

Svar: det är underbart! för oss i allafall :)
Pauline Hurtig

15 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hur länge har du tänkt amma :)

Svar: jag har tänkt att vi ska sluta länge men alltid sen, hihi så de blir som aldrig, vi får se :)
Pauline Hurtig

16 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hur länge har du tänkt amma :)

17 Natalie Salazar:

kan tänka mig hur mysigt det är att amma så jag förstår dig <3 grattis theodor!

Svar: ja underbart :D tack hihi
Pauline Hurtig

18 Emelie Andersson :

Så skönt att det har fungerat så länge och såklart att du ska fortsätta med det om båda gillar det :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

19 Matilda Berlin:

Så himla fint att ni har den relationen och att allt har gått så bra!! <33

Svar: ja <3<3<3
Pauline Hurtig

20 Clin:

Åhh så mysigt att amma. Kommer å väl ihåg känslan fast det är 13/14 år sedan.

Svar: fantastiskt!
Pauline Hurtig

21 Carolina:

Jag tycker att om man vill det ska man absolut fortsätta. Det är ju en smaksak som man själv får välja :)

Sv; ja, det var det verkligen :)

Svar: ja så klart! :D
Pauline Hurtig

22 Angelica Wåhlin:

Så mysigt att det funkar så bra <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: