Theodor 7 månader

Theodor blir idag 7 månader gammal. Han är så underbar på alla sätt och vis och det är så fantastiskt att få följa med i hans utveckling. Han tar sig fram med en rasande fart. Han visar så tydligt vad han vill ha och göra, när han ser något han vill ha börjar han vifta med armarna och flämta haha. Han är väldigt intresserad av allt och vill alltid vara med i det vi gör. Nu har han också börjat kunna bli rikgit arg om man tar något ifrån honom. Men han är lätt att avleda genom att skratta, pussa eller sjunga. 
 
Han skrattar mycket och ofta och det är så underbart att höra. Han äter nu 2 "riktiga" mål mat om dagen. Oftast gröt till frukost och något vi gjort själv på eftermiddagen, så som potatis-morot-palsternackapuré. Dock äter han bara det som enligt förpackningen på gröten räknas som en halv potion. Men han tycker det är väldigt kul att smaka.
 
Han är rätt så mammig och pappig men det tycker jag bara känns bra. Han fortsätter att sova jättebra om nätterna men vill sova hos oss. Vi skulle säkert kunna få han att sova i sin säng men vi tycker det är viktigast att vi alla får sova. Vi lägger han dock alltid i hans säng först. Han sover där någon timma och sen orkar vi inte hålla på utan lägger han hos oss så vi alla kan somna om direkt. Bäst för alla och så mysigt. 
 
 

Kommentarer:

1 Farmor:

Jag saknar älskade lilla prinsen <3 - när får jag träffa honom nästa gång? Lördag em?

Svar: det förstår jag <3 ja det funkar för oss!
Pauline Hurtig

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

Men sluta, hur har det redan hunnit gå 7 månader??

Svar: japp ;o
Pauline Hurtig

3 Jasmine:

Han är charmig på bild! Kul att det går så bra för er. :)

(Sent) Svar: Haha, din kommentar kan jag verkligen relatera till! Några tårar blev det inte för min del, men visst genererade skrivandet av c-uppsatsen en del aggressionsutbrott, frustration och uppgivenhet. Dock mycket glädje också, precis som du själv nämnde. :)

Kram

Svar: haha ja han är väldigt charmig :) ja!
Pauline Hurtig

4 Rebecca Fexby:

Men åh vad söt!

Svar: visst är han!
Pauline Hurtig

5 Jessica Högberg:

Grattis till Er! Han är så söt!!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

6 Netti Starby:

Så himla söt och go <3 Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

7 MALIN:

Han växer verkligen så fint! Kram

8 MALIN:

Han växer verkligen så fint! Kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

9 Dixi Wonderland:

Angående det med att sova. Jag vet inte hur min mamma gjorde med med mig men som barn hade jag fruktansvärt mycket mardrömmar. Det var varje natt och jag var så mörkrädd att jag inte vågade gå på toa själv. Detta försvann när jag blev tonåring men jag tror det är viktigt att så länge det fungerar att sova allihop i sängen så ska man göra det.

Nu är han naturligtvis väldigt liten men som du skrev så är det viktigt att alla i familjen får sova. Föräldrar som endast sover några få timmar är inte de roligaste föräldrarna. Så länge det känns bra för er så kör på det :)

Svar: ursh då :( en så länge är ju Theodor väldigt liten och hans säng står i vårat sovrum, sen när han flyttar in i eget rum kommer han nog ha nattlampa men ska ändå få komma in och sova hos oss :)
exakt, tack!
Pauline Hurtig

10 Photo by E M E R E L L A:

Tack snälla :) Åh vilken söt bild :)

Svar: tack!!
Pauline Hurtig

11 Alice Lindström:

Lika söt som alltid!

Svar: :D
Pauline Hurtig

12 Therese:

Så söt! :D

13 Erika:

Måste vara fantastiskt att få följa hans utveckling sådär :)

Svar: det är det verkligen!
Pauline Hurtig

14 Henrik Olsson:

Tänk vad tiden går! :)

15 Johanna Utterberg:

SÅ gullig, grattis på hans 7-månaders-dag :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

16 Lucy:

tiden går verkligen fort :O 7 månader redan :O Och otroligt roligt att hans utveckling går så bra och otroligt roligt att läsa att han gärna vill va med och att han är ett lyckligt barn<3

Svar: ja :D vad roligt att du tycker det, aw ja <3
Pauline Hurtig

17 jessy:

Men gud va tiden går fort??! Så söt han är och grattis på sju månaders dagen :D

18 Ida:

Men gud vad tiden går fort!! :) Så himla söt och vilken fin bild du tagit!! :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

19 Carolina Thoor:

Håller så med. Många föräldrar vill ju alltid att man ska ha lära barnen direkt att sova i sina sängar men det kan jag inte direkt hålla med om jämt. Jag hade alltid min brorsdotter sovandes i mina armar eller i min säng om hon inte ville sova själv :)

Sv; kul att du tyckte om inlägget :D

Svar: ja men precis, tycker det känns bra att han sover i sin säng först så vi kan vara uppe lite längre :)
Pauline Hurtig

20 Gabriella :

Åh så gott tiden går, sötnosen!!

21 A M:

Så stor han blivit! Gullungen!
sv: JA det är kul att ta del av andras! :D

Svar: hihi ja :)
Pauline Hurtig

22 sandra:

så söt så!

23 Natalia:

Så söt :D

24 Julia:

Så himla charmig och söt!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

25 Zyllah:

Gud vad underbart. Jag kommer ihåg småttingen i den åldern. <3

26 Flisan:

sv: javisst är den :)

så himla söt :)

27 Boel:

Skrutten, så himla fin :') <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

28 LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Sötnos! Så kul att få följa hans utveckling!

Svar: :D kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

29 Sara Ekman:

Så söt!! :) Skönt att allt går bra :)

30 Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så söt bild :D. Snabbt tiden går :)

31 JoJo:

så söt han är! :D

Svar: visst är han!
Pauline Hurtig

32 Emelie andersson :

Så gulligt! Kan tänka mig att hans utveckling är väldigt roligt att se! :)

33 Amanda CL:

mormor brukade göra puréer till både mig och mina syskon när vi va riktigt små :)
Jag ville alltid ha sen när jag var äldre och mina småsyskon fick :P det va sååå gott :D

Svar: vad roligt hihi :)
Pauline Hurtig

34 J:

Söt!!

35 ajlimullersandvik.blogg.se:

men gud så himla mysigt :)

36 Days by Johanna:

Stora killen!

Svar: hihi ja :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: