Sent i November

Sådär ja, då var första praktikvecckan gjord. Jag har varit på det akuta skelettlabbet, alltså där jag var hela sommaren så det kan jag. Men det har ändå varit kul! En dag svimmade en patient över mig, men det gick bra för oss båda, mitt knä tog lite stryk, men inte så farligt. Är helt slut nu, fast jag kan det så är det ju som påfrestande. Speciellt då jag har examensarbete och rapport och grejer samtidigt. Ska läsa lite inför seminariet imorgon men sedan tänkte jag bara ta det lungt och börja på nästa bok. En muminbok som heter sent i November, tänkte att den passar att läsa nu.
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad läskigt att hon svimmade över dig men vilken tur att det inte blev något allvarligt! Kram

2 Josefine:

Oj tur att det gick bra! Kan ju gå riktigt illa när någon svimmar osv :o

3 Boel:

Tur att du var där och hjälpte, svimma är ju inge bra!
Tur det gick bra :) <3

4 LIL' BABUSTYLE - The truth is mine:

Jobbigt att ha så mycket samtidigt. Hoppas det lugnar ner sig lite snart. Och att det fortsätter gå bra på praktiken så klart! :)

Svar: jo...ja till jul blir det nog bättre! tack!
Pauline Hurtig

5 Sara, 21 och mamma:

Oj, stackarn som svimma, men himla tur att det gick bra!

6 Lis Mari:

Får man skriva vad patienter gör? :O Stackarn, hur som helst :(

sv: Tack, visst är det tjusigt, jag vill SHOPPA :D :D :D

Svar: man får inte skriva något som kan göra att någon vet vem det är, men att någon svimmar är inget som någon kan gissa sig till vilken patient det är så ja det får jag.
Pauline Hurtig

7 Lucy:

oj det var inte bra men skönt att ni båda klara er ändå :)

8 Prietha:

Oj så obehagligt att få en människa över sig!

9 Linn Strömberg:

Oj vad obehagligt att hon/han svimmade :0

10 Lis Mari:

sv: Åh, undra om jag får göra det om elever också! Det blir så begränsat att aldrig skriva om jobbet, haha, men man blir ju som orolig att kliva över linjen ;)

Älskar btw Tove Jansson, Muminböckerna är mina favoriter :D

Svar: Ja men det är ju det..finns ju vissa regler, jag vet inte vad som gäller i skolan..skulle inte tro att samma gäller där eftersom du har ett visst antal elever...jag har ju hur många olika patienter som helst..ja dom är ju så underbara!
Pauline Hurtig

11 Sara Ekman:

Oj, läskigt att patienten svimmade! Jag jobbar ju på salong och gör bland annat hål i öronen, där händer det också ibland att vissa svimmar efteråt då de varit så nervösa :P

Svar: jo :( ja det kan jag tänka mig
Pauline Hurtig

12 Johanna Utterberg:

Härligt att första praktikveckan är gjord och tur att du kunde ta emot personen som svimmade! :)

Svar: absolut! :)
Pauline Hurtig

13 Carolina Thoor:

Jobbigt med en person som svimmade över dig, men tur att du var där! Och skönt att det har varit jätte kul den här veckan! Hoppas du kommer att ha det trevligt hela praktiken ut! :D

Sv; ja, då är vi två haha! :)

14 Carolina Thoor:

Jobbigt med en person som svimmade över dig, men tur att du var där! Och skönt att det har varit jätte kul den här veckan! Hoppas du kommer att ha det trevligt hela praktiken ut! :D

Sv; ja, då är vi två haha! :)

Svar: jo en röntgensyrra tyckte dock att jag borde gått undan och låtit patienten falla så jag inte gjorde illa mig...men det är inte så jag reagerar haha
Pauline Hurtig

15 Alice:

Verkar som en spännande praktikplats!

Svar: det är det! :)
Pauline Hurtig

16 Madeleine Ward:

Tur att det gick bra! Haha så mysig bok ju!!

17 linah:

skönt att de gick bra iallafall!!
och haha, boken passar ju såå bra:D!

18 Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

härligt att du trivs :) skönt att det gick bra när patienten svimmade... läskigt!

19 anniepiie:

OJ, va obehagligt... Men tur att hon inte föll i golvet och att du inte gjorde dig allt för illa.:)

Svar: jo det var väldigt obehagligt!
Pauline Hurtig

20 Daniella:

Måste ändå vara läskigt när en patient svimmar. Tidigare i år så väntade jag på att få komma in till en doktor och när den förra patient var påväg ut svimmade hon, det var så läskigt >.<

Svar: jo det var väldigt läskigt...
Pauline Hurtig

21 Henrik Olsson:

Vilken tur att ni båda klarade er utan några allvarligare skador!

22 Jeanette:

Roligt att vara ute på praktik :)

23 corneliaeriksson.blogg.se:

Vad roligt att det gått bra!

24 Cissi:

Skönt att praktiken gått bra ;)

25 N A T H A L I E :

Nej va läskigt men skönt att de gick bra! kramkram

26 Emma Engström:

Nej vad hemskt att en patient svimmade över dig! :o Vilken tur att det gick bra i alla fall! Kram

27 Jhennifer :

Åh va hemskt! Hoppas hon mår bättre och vilken tur att du var där❤️

Svar: jo :( ja svimningen gjorde nog inget för patienten :) jo för patienten var det bra haha :)
Pauline Hurtig

28 Celine:

Vad läskigt! Men tur att det gick bra!

29 isabella:

kul med praktik :)

30 MALIN:

Vad spännande det låter! Det är såååå roligt med praktik :) Kram

31 Ida Lindborg ♡:

braa jobbat!! ♡♡

32 Christina:

Vad obehagligt att någon svimmade på dig.
Hoppas skolarbetena går bra :)

Svar: jo :(tack det går faktiskt bra!
Pauline Hurtig

33 Henrietta Nylund:

Så skönt med första praktikveckan över :)

34 natalia:

Men fy!

35 Therese Bjärstig:

Passande bok :-) ha en fin helg!

Kommentera här: