Njursten

Efter backen i Lördags for vi hem till Jonas mamma för att äta middag, men där började jag få så ont i högersida, jag mådde illa, kallsvettades, var svimfärdig och fick bara mer och mer ont. Vi kände att vi var tvugna att åka till akuten, jag kände verkligen att något var fel. I bilen på väg in satt jag bara och skrek och grät, alltså det gjorde såå ont. Väl inne på akuten var dem snabba, jag fick rum direkt och fick snabbt träffa olika läkare. Först friade gyn och sedan kom kirurgen. Han kände lite på mig och var smärtan satt och så frågade han "men du Pauline, du har ju fött barn, hur känns den här smärtan i jämnförelse?" jag ba: VÄRRE. "Då är det som jag trodde, du har njursten". Allt stämde verkligen in på det, alltså de gjorde så galet ont men morfin hjälpte bra. Så jag fick morfin med jämna mellanrum, kräktes heeela tiden och fick flera dropp. Men efter en natt på akuten började smärtan att avta och jag fick åka hem med starka mediciner. Hemma mådde jag helt okej, men såklart helt slut. Men sedan på eftermiddagen fick jag såå ont, tog en tablatt och gick sedan för att kissa och då kände jag hur stenen kom ut. Å sen dess har jag inte haft ont, men känns obehagligt och retat. Jag har börjat kunna få behålla lite mat och känner mig mer som människa. Men väldigt trött och slut än, så jag är hemma och vilar några dar, så får vi hoppas att det där är över nu.
 
 Fick så fina tulpaner av Jonas ♥

Kommentarer:

1 Netti Starby :

Nej fy vad jobbigt och hoppas att du snart mår bättre. Kramis <3

Svar: ja :( tack <3
Pauline Hurtig

2 Linnéa :

Oh fy, hört andra som drabbats av detta - skönt att det känns bättre iaf🙏🏻💎

Svar: ja vidrigt, jo :)
Pauline Hurtig

3 Tess:

Men fy så hemskt, jag har hört att de gör så satans ont alltså. krya på dig fina du och ta hand om dig kraaaam <3 <3

Svar: ja alltså det var hemskt, tack <3
Pauline Hurtig

4 petra:

Åh fy vilken pärs, aldrig haft njursten peppar peppar,skönt du har fått ut den nu,kram

Svar: ja hujja, nä hoppas du slipper
Pauline Hurtig

5 Enna:

Men usch vad jobbigt! Skönt det går åt rätt håll nu :)

Svar: jo fy :(
Pauline Hurtig

6 Hanna:

Nej usch har också haft det och det gör fruktansvärt ont! <3

Svar: ja herregud vad hemskt det var
Pauline Hurtig

7 Rolf:

Nämen,krya på Dig!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

8 Rolf:

Nämen,krya på Dig!

9 Alice:

Usch, det låter riktigt jobbigt! Skönt att du mår bättre nu. <3

Svar: det var det :( jo <3
Pauline Hurtig

10 Jennie:

Skönt att du mår bättre!

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

11 Jennie:

Skönt att du mår bättre!

12 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ajajaj!! :(

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

13 Jasmine:

Att ha njursten låter hemskt! Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Hoppas att du mår betydligt bättre idag!

(Sent) Svar: Tack! Roligt att du gillade tårtan jag bakade till lillens tvåårskalas.

Kram

Svar: ja :( tack .<3
Pauline Hurtig

Kommentera här: