Tandoperationen

Igår morse opererade ju Theodor ut tanden som börjat växa i gommen. Vi skulle ge han alvedon innan vi for till tandläkaren och när vi kom dit fick vi gå in i ett vilorum. Där fick han lugnande å blev trött och lullig. Han sa så mycket roligt och gulligt, jag hade svårt att hålla mig för skratt flera gånger. Ett tag låg han bara och tittade på sin hand, vände och vred den innan han sa "nä jag fattar inte hur de funkar". Han sa även att jag hade fyra ögon och låg och kände på mitt ansikte när jag låg där brevid honom. När det gått ca 20 minuter fick jag bära in honom till tandläkaren där de gav sömndroppar och lokalbedövning. Han var så himla duktig och kämpade på så otroligt bra, är verkligen så imponerad av honom, å som tur är så kommer han inte ihåg det jobbiga. Tillslut fick de ut tanden (som såg ut att vara extra tanden, hoppas) och sydde 3 stygn. Sedan fick vi ligga i vilorummet tills han inte var allt för yr. Sedan for vi hem och har myst på, han får smärtlindring med jämna mellanrum men har inte haft ont, så skönt! Han tycker det är så härligt att tanden är ute och vill lite dådå att jag ska ta kort i munnen för att han vill se "brodyren" sötaste.
 
Kolla bara vilken hajtand. Den la han i ett glas och på morgonen låg där 2 guldpengar. Theodor sprang direkt och kollade så att tandfen lagt tanden i tandlådan med de andra tänderna och till hans stora glädje hade fen det.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby :

Vad skönt att det gick bra och att det nu är över. Kramis <3

Svar: oja :)
Pauline Hurtig

2 Linnéa :

Åh, en sån duktig kille 🌟🌟🌟

Svar: ja de är han verkligen! :)
Pauline Hurtig

3 Malin:

Men åh så duktig ❤️ Så himla kul att tandfen kom förbi också :) Kram

Svar: verkligen <3
Pauline Hurtig

4 Alice:

Så duktigt av honom, skönt att tanden är borta nu!

Svar: ja jätte!
Pauline Hurtig

5 Mamma och mormor :

Han är så duktig ❤ alltså brodyren är det stygnen 😅

Svar: ja <3 hahah jajemän
Pauline Hurtig

6 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vilken liten kämpe han är :)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

7 FREEDOMtravel:

Skönt att det gick bra! Önskar god fortsättning på det nya året!

Svar: verkligen! åh tack detsamma :)
Pauline Hurtig

8 dixiwonderland.com:

Men stackarn :( Vilken kämpe han var!

Svar: ja :( verkligen!
Pauline Hurtig

9 Ajli:

ouff, för typ rysningar bara av att läsa. Vad han är cool!

Svar: jo :( väldigt cool :D
Pauline Hurtig

10 Enna:

Vad jobbigt! Så duktig han var :)

Svar: jo :( oerhört!
Pauline Hurtig

11 Ullie:

så duktig skönt allt gick bra

Svar: ja verkligen!
Pauline Hurtig

Kommentera här: