En ny danstermin

Idag startade vårens danstermin igång för mina 4 grupper. Jag har två grupper med 5 åringar i barndans, en 4 åringar barndans och en 6 åringar i dansmix (där får de testa på jazz, balett, street och modernt). Å det är i 6 årsgruppen som Theodor dansar i och han tycker att det är så roligt. Å jag med, älskar verkligen att jobba som danslärare. Jag är även med och skriver manus till de yngrebarnens uppvisning. Vi gör två likdana föreställningar med ca 18 grupper i varje med totalt 500 elever. I år är dansföreställningen inspirerad av den underbara filmen Raya och den sista draken. Å mina elever ska föreställa drakar och tuktuk. Så nu har vi börjat att småöva till det. Så roligt!
 
Slänger in en gammal dansgoding fotograferad i stugan i solnedgång.

Kommentarer:

1 Netti Starby :

Åh vad roligt att din danstermin har startat. Kramis <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Linnéa :

Men vad roligt det låter med dans, hade velat prova o lära mig 🌟❤️

Svar: det är så kul!
Pauline Hurtig

3 Ullie:

åh ja men va skoj o kunna ha ett sånt extra jobb man älskar så mycket känns väl aldrig tvång

Svar: ja verkligen! :)
Pauline Hurtig

4 Emelie Andersson :

Åh vad roligt! ☺️

Svar: jätte! :)
Pauline Hurtig

5 petra:

Vad kul att du tränar dans och att sonen även är med o dansar,kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

6 petra:

Vad kul att du tränar dans och att sonen även är med o dansar,kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

7 Jennie:

Vad roligt

Svar: väldigt :)
Pauline Hurtig

8 Fröken:

Så roligt det låter att vara danslärare och att få vara med och skriva manus till uppvisningar! Då har du lite att göra under vårterminen alltså. :)

Svar: ja superkul!
Pauline Hurtig

9 dixiwonderland.com:

Va kul :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

10 Alice:

Vad kul!! Jag saknar så mycket att undervisa när jag läser det här, men har verkligen inte tiden just nu i och med mina studier. :( Men någon gång igen kanske! <3

Svar: ja! åh förstår det :/
Pauline Hurtig

Kommentera här: