Nya balettskor

Min jobbahelaveckan vecka har nu nått sitt slut. Idag har jag ju dock jobbat på dansen som varje söndag men det är ju faktiskt också ett jobb. Jag älskar att jobba som danslärare, jag har 2 grupper med 5 åringar, 1 grupp med 6 åringar och idag startades även de minsta, nämligen 4 åringarnas dans. Det gick jättebra på första lektionen dem var så duktiga och jag fick redan till ett bra flyt med dem, så roligt! Theodor dansar ju min 6 års grupp, de dansar något vi kallar dansmix där man får testa på olika dansstilar. Å idag var första veckan där de fick testa på balett. Balett är min favorit, det är det jag alltid har dansat i huvudsak. Älskar att jag får undervisa lite i balett och Theodor, som var lite skeptisk först, tyckte att det var jätteroligt. Jag fick även inviga mina nya balettskor idag, jag tyckte det var dags att beställa nya då de gamla knappt satt ihop, men en balleria skiljs ogärna från indansade skor haha. Så får ni även se mitt fina dansblock där jag skriver ner danser och så.
 
 

Kommentarer:

1 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

Förstår att det är jättekul att hålla dansklasser.

2 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, det är svårt att skiljas från skor man använt länge! :)

3 Denise:

Vad roligt att vara danslärare :)

Svar: ja fantastiskt :D
Pauline Hurtig

4 Rolf:

Jag kan ju ingenting om balett men helt oförklarligt dök det upp ett namn i min skalle när jag såg skorna och det var Nurejev. Snacka om konstiga och helt oförklarliga associationer och jag visste inte ens att jag visste nån som hette Nurejev. Hade jag varit insatt i balett men det är jag ju inte. Vad finns det mer för dolda kunskaper i ens hjärna kan man ju undra. Kan man beställa en skallröntgen hos dig :)
Skulle vara kul att få se dig dansa. Har du videosar som du kan ladda till exempel på Youtube?
Ja just det ja du hade ju jobbhelg men nu så får du då äntligen vila och mysa lite!!

Svar: haha vad kul! :) det finns en video där jag deltog i en tävling, om man söker på "gå på känslan skapa dans" så kommer den upp :) ja :D
Pauline Hurtig

5 dixiwonderland.com:

Kul att Theodor tyckte om det :D

Svar: väldigt :D
Pauline Hurtig

6 johanna:

Men så roligt att Theodor också tyckte det var roligt <3

Svar: jaa <3
Pauline Hurtig

7 Ellen:

Så roligt uppdrag! Jag vill verkligen sätta min unge i dansgrupp när han har åldern inne. Jag gick en del i dans när jag var typ... 10-12 och det är lätt det roligaste jag gjort i rörelsesammanhang.

Svar: ja :D åh ja det är fantastiskt
Pauline Hurtig

8 lisa:

Vad fina :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

9 Carolina :

Härligt att få jobba med något du trivs bra med och roligt med en dansmix grupp, kanske gör att barnen får en känsla för det dem gillar inför framtida danskurser 🥰👍🏻

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: