Pluggar till MR

Jag jobbar ju som röntgensjuksköterska och har nu fått börja lära mig en ny modalitet. Nämligen MR, som står för magnetresonans och inte magnetröntgen som många tror. För MR är ju inte röntgen, vi säger dock mest magnetkamera. Hursomhelst känns det så roligt att lära sig något mer! Dock är det ju så länge sedan jag gjorde det som student, i 3 veckor för 7 år sedan, det mesta finns ju där men anatomin ska jag plugga lite på. Jag har liksom inte använt den anatomin, skelettet kan jag ju allt eftersom jag använder det, bukens kan jag också eftersom vi har det på ultraljudet som jag är mycket på. Men hjärnan och hjärtat, ska jag fräsha upp så jag känner mig säker. Jonas jobbar ju ikväll så då passar jag på att dra fram mina gamla skolböcker så nu sitter jag nu och ritar och leker student igen, lite mysigt ändå.
 
 

Kommentarer:

1 petra:

Spännande och vad duktig du är som läser igen, kram

Svar: ja, åh tack!
Pauline Hurtig

2 Heléna:

Visst är det roligt när man får möjlighet att fortsätta att utvecklas på sin arbetsplats! Heja dig som pluggar! Hoppas du får en riktigt fin kväll! Kramar 💖

Svar: ja :D åh tack!
Pauline Hurtig

3 Celine:

Så spännande!

Svar: ja jätte!
Pauline Hurtig

4 Denise:

Vad roligt att du får lära dig något nytt på jobbet! 😊

Svar: oja :)
Pauline Hurtig

5 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad roligt att du går vidare i jobbet :) Hoppas att allt går bra :)

Svar: ja :) tack!
Pauline Hurtig

6 Anna-Maria:

Vad roligt att du får vidareutbilda dig på jobbet! Jag har alltid trott att MR står för magnetröntgen. Man lär sig nåt nytt varje dag. :) Duktigt av dig att plugga in anatomin som behövs.

Svar: ja :D jo det är ju så många som tror det, så bra att jag kan lära några :D
Pauline Hurtig

7 Hannas krypin:

Vad roligt att du pluggar lite! Kunskaperna behöver alltid fräschas upp. Tänker alltid MR som röntgen, det är så vi pratar om det på mitt jobb. Jag jobbar på lungmedicin.

Svar: ja :) åh ja det är ju så många som gör det, tyvärr, vi blir lite irriterade då så försöker sprida kunskapen lite :D
Pauline Hurtig

8 Carolina :

Trevligt att fräscha upp minnet igen. Kan vara nyttigt 🥰👍🏻

9 Ellen:

Åh, vad härligt att plugga lite igen ändå. Jag får ibland infall att jag måste måste plugga något igen, typ vad som, bara för att lära mig något haha. Sen lär man sig ju hela tiden i jobbet, men ändå.

Svar: ja men faktiskt! är ju som mysigt, men tentorna de saknar jag inte
Pauline Hurtig

10 Ullie:

Verkligen skoj när man få lära sej mera .

11 Enna:

Oh vad kul och spännande!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

12 Jasmine:

Vad kul! Heja dig.

(Sent) Svar: Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar.

Kram

Svar: ja :D å tack!
Pauline Hurtig

Kommentera här: