Tandfen har hälsat på!


Jag måste ju bara ta en paus från bloggsemestern och berätta något stort som har hänt. Theodor har nämligen tappat sin första tand! Åh han är så himla glad och stolt. Imorse gick det inte att ta sovmorgon, snabbt skulle han upp och kolla i det vattenfyllda glaset som tanden låg i. Men tanden var borta och i låg 2 guldpengar och stjärnor. Klart tandfen var redo trots semester långt hemifrån ;)


 (Jag tycker de är så svårt med pris på sådant, tycker de borde finnas en regel. För jag vill ju inte att han ska få mindre än andra men samtidigt inte mer än någon, tandfen ska ju vara lika för alla, men denna gång kändes 20 lagom)

Kommentarer:

1 Mamma och mormor :

Så roligt och spännande med tandfen 🧚‍♀️ tror inte beloppet är så viktigt det viktigaste är det magiska runt om kring❤❤❤

Svar: ja :D nä precis <3
Pauline Hurtig

2 Sara:

Viktigaste är trots allt att han får en peng och får tro på tandfen :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

3 Jossu:

Åh så kul för honom. Tänk vad tråkigt ifall kontanter inte finns i framtiden. Ska tandfen behöva swisha föräldrarna en peng för tanden?

Svar: ja jätte :D ja.. :/
Pauline Hurtig

4 Celine:

Tycker 20 kronor verkar som en rimlig summa! Så stort!

5 ulrika:

sista tiden när de tappade tänderna här fick de en guldpeng
värdet hade nog inte spelat roll

6 Cissi:

Åh så fin och stolt :D fint med stjärnorna också!

Svar: ja :D tack ;)
Pauline Hurtig

7 Johanna:

Åh vad kul för honom att tandfen kom på besök ❣

Svar: väldigt :D
Pauline Hurtig

8 Carolina :

Så roligt att få ha tappat sin första tand och få uppleva att tandfen kommit på besök 😍 ang. pengar i glaset tror jag att jag och min bror fick en 10 kr, men det var ju för minst 20 år sedan, så 20 kr låter inte som mycket i alla fall 🥰👍🏻

Svar: ja :D okej, ja jag fick också 10 när jag var liten, men nu har jag hört om dem som får 100 tillomed..
Pauline Hurtig

9 Denise:

Vad fint du gjorde i glaset, så roligt :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

10 Ellen:

Stor dag! Fint du gjort med stjärnor och allt :-)

Svar: oja! åh tack :)
Pauline Hurtig

11 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Se där ja :) Han blir bara större och större :)

12 lisa:

Vad roligt :) Fint du gjorde med stjärnorna :)

Svar: ja :) åh tack!
Pauline Hurtig

13 Ida:

Vad spännande för honom, och så fint tandfen gjort hehe!

Svar: ja :D hehe tackar ;)
Pauline Hurtig

14 Frida:

Vad roligt och spännande för honom!
Och jag håller med. Det där med vad man ska ge osv är svårt.
Läste en så bra grej för ett par år sedan om julafton - Att om man väljer att köpa några presenter som är lite dyrare så ska man också berätta att de är från mamma och pappa och inte tomten. Eftersom alla kanske inte kan eller vill köpa dyra julklappar så kan barn bli ledsna och undra varför tomten inte kommer med sådant till dom också.

Svar: ja :D ja det har jag också hört och brukar tänka på. Önska alla gjorde det för att tomten å tandfen har råd till vissa och inte andra känns hemskt :(
Pauline Hurtig

15 Jasmine:

Vilken stor dag! Tandfen är verkligen duktig på att "piffa till" i glaset. Två guldpengar var väl lagom för en första tand. :)
Kram

Svar: ja :D åh tackar ;)
Pauline Hurtig

Kommentera här: