Migrän piercing

Minns ni att jag i Januari berättade att jag gjort en daith piercing, även kallad migrän piercing. Jag har länge lidigt av migrän, det har verkligen varit hemskt. Men till slut hittade vi ändå en medicin som funkade men jag tänkte att jag ändå skulle prova att göra migrän piercingen. Och vet ni vad, känns som att jag egentligen inte vågar skriva detta, men jag har varit migränfri sedan jag gjorde den. Kan ni fatta? Inte ett anfall sedan i Januari, snart 6 månader. Annars brukar jag ha flera gånger i månaden. Å det känns såå himla bra. Jag vågar ju inte tro att jag aldrig mer kommer ha migrän men varje anfall jag slipper är jag så tacksam för. Å i maj fick jag äntligen byta smycke, är så nöjd!
 

Kommentarer:

1 Jossu:

Vad intressant. Visste inte att det fanns en piercing som ska hjälpa mot migrän. Vad skönt att den har hjälpt dig.

Svar: ja väldigt :)
Pauline Hurtig

2 Carolina :

Men vilken fantastisk piercing som gör att migränen håller sig på avstånd! 😃

Svar: ja! :D
Pauline Hurtig

3 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

Åh vad bra, har funderat på sådan i många år men inte hört någon jag vet vem det är berätta att det funkar. Nu vill jag verkligen också göra en. Gjorde det mycket ont?

Svar: ja prova! ja alltså det kändes ju då men inte så länge och sedan har läkningen inte gjort så ont
Pauline Hurtig

4 Ullie:

Men oj håller tummarna då
Ja har p spruta då det va mycket PMS migrän hjälper rött ok

Svar: tack! okej
Pauline Hurtig

5 Ellen:

Tänk att något så snyggt kan ha en så bra funktion! Jag har haft två migränanfall under min graviditet (aldrig tidigare), men nu var det ett tag sedan så jag hoppas det var tillfälligt. Migrän är verkligen inte kul.

Svar: tack, eller hur! åh hoppas du inte får fler!
Pauline Hurtig

6 lisa:

Aldrig hört talas om migrän piercing. Vad skönt att det funkar :)

Svar: väldigt skönt!
Pauline Hurtig

7 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så skönt att det funkat så bra för dig! Migrän är verkligen hemskt!!

Svar: verkligen!!
Pauline Hurtig

8 Ida:

Gud så skönt, hoppas att det fortsätter fungera! Och den var ju fin också :)

Svar: ja :D åh tack!
Pauline Hurtig

9 catarina:

älskar smycket (och placeringen + funktionen!), var är det köpt? :)

Svar: tack så mycket! på en studio här i luleå som heter Bozza :)
Pauline Hurtig

10 Jasmine:

Vad glädjande att det funkar så bra för dig!

Svar: Tack för att du berömde sidorna för augusti i min bullet journal. Kul att du åter funnit sug efter att skapa i din egen BuJo.

Kram

Svar: ja så skönt! :D
Pauline Hurtig

11 Rolf:

Jag har haft migrän i hela mitt vuxna liv,till och från i perioder. Visst undrar man vad det beror på. Mitt längsta uppehåll varade i ca tre år och jag trodde att jag garanterat var fri från det. Den migränfria perioden kan jag sätta i samband med vissa händelser under dessa tre år. Helt plötsligt så var eländet där igen. Det är en väldigt skum sjukdom-ifall det nu kan kallas för en sjukdom? Det är kanske bara en naturlig reaktion på något. Pierca öronen vore kanske något även för mig. Jag har väl annars lärt mig att acceptera det och att leva med eländet. Tur att jag inte har så tätt mellan anfallen.

Svar: vad jobbigt :( hoppas du kommer slippa det!
Pauline Hurtig

12 Anonym:

Nu har det gått 1,5 år. Hur har det gått med migränen? Är den fortfarande borta? Jag funderar på att skaffa en sån piercing.

Svar: jag har haft ett anfall sedan jag gjorde den bara, magiskt!!
Pauline Hurtig

Kommentera här: