Vi kämpar vidare

Igår gjorde jag min sjätte intervju om att vi på röntgen sunderbysjukhus inte har fått vaccin mot covid-19 än. Vi jobbar väldigt nära patienter, många undersökningar tar längre tid och vissa kan ta flera timmar, vi träffar jättemycket patienter var av många är väldigt sjuka. Men ändå är vi inte prioriterade utan räknas som allmänhet. Vi kan verkligen inte förstå det. Så jag vände mig till tidningarna. Nu har jag hunnit göra 4 tidningsartiklar och 2 tv-repotage. Senast i tv4 nyheterna. Jag trodde de bara var lokalt men de sändes visst i hela landet, finns att se i efterhand med om ni är intresserade.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Så himla bra jobbat av dig och vad kul att det kom med på nyheterna. Kramis <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

2 johanna:

Men va? Det är ju helt sjukt att ni inte blivit vacinerade. Jag kan verkligen inte förstå hur folk tar er som jobbar inom vården för givet som om ni är några odödliga superhjältar när ni egentligen precis som alla andra är människor som behöver resurser och stöd <3

Svar: ja det är jättekonstigt. tack <3
Pauline Hurtig

3 Anita :

Så bra jobbat av er!! Såg dig på ett inslag från Nyhetsmorgon :D

Svar: tack! haha det låter så sjukt x)
Pauline Hurtig

4 Ellinor:

Heja dig!❤️

Svar: tack!! <3
Pauline Hurtig

5 Alice:

Men, gud, var det du?! Jag såg den intervjun, men missade när de visade namnet, så hade ingen aning, haha! Vad roligt att jag såg det! <3

Svar: haha vad kul! :) <3
Pauline Hurtig

6 Anonym:

Ja ibland får man stå på sig :)

Evas blogg

7 lisa:

Bra jobbat verkligen :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

8 dixiwonderland.com:

Detta är helt sjukt! Ni ska inte behöva gå till media, ni ska inte behöva kämpa för att få vaccin. Det är väl en självklarhet att alla som arbetar inom vården ska bli erbjudna vaccinet och sen får man själv avgöra om man vill ta det eller inte?

Vad skulle hända om flera av er som arbetar på röntgen får covid-19? Hur har sjukhuset tänkt att de ska lösa den situationen? Det är skandal!

Tycker det är så starkt och modigt av dig och dina kollegor att ni vågar gå ut med detta. Det ska verkligen inte vara så här! Nu hoppas jag att sjukhuset ändrar sig så att ni får ta ert vaccin <3

Svar: ja alltså det är verkligen sjukt, tack för dina stöttande ord fina du <3
Pauline Hurtig

9 Celine:

Åh ja jag såg dig i NSD tror jag! Sjukt att ni inte fått vaccin ännu? Förstår verkligen inte hur de prioriterar?

Svar: ja där har jag varit några gånger nu x) nej vi förstår inte heller.. å de svarar inte på det heller
Pauline Hurtig

Kommentera här: