DIY fjärdrar och körsbärskvistar

 
Att äkta påskfjädrar inte är bra kan väl ingen ha missat, det finns ju flera alternativ till det men i år bestämde jag mig för att göra egna av trolldeg. Jag och Theodor trolldegar lite då då, så smidigt att kunna göra själv. Jag kom då på att jag skulle kunna göra påskfjädrar i lera. Jag kavlade ut tunt, skar ut formen, in i ugnen på 100 grader i 3 h och sedan på med lite färg. Tycker det blev så bra, är jättenöjd! Dock gick 2 st sönder när jag skulle fästa dom, de är ju lite ömmtåliga. Riset har jag och Theodor plockat och så köpte vi körsbärskvistar, så himla fint!
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vilket roligt pyssel och så fint det blev. Kramis <3

Svar: verkligen, tack :)
Pauline Hurtig

2 Jennie:

Kul att pyssla, det blev mycket fint.

Svar: tack!
Pauline Hurtig

3 johanna:

Men åh vilka fina fjädrar <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

4 Sara Ekman:

Men wow så fina!! <3

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

5 Rolf:

Du är en pysslig böna eller skall vi säga höna,det är ju ändå påsk:) Imponerad över hur äkta fjädrarna ser ut<3

Svar: haha, tack :D
Pauline Hurtig

6 lisa:

Vilken superbra idé och det blev ju jättefint :) Kram

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

7 dixiwonderland.com:

Men va fina dom blev :O Så realistiska! Jag var lite tidig med Påskpyntet här hemma så fick slänga mina äppelkvistar igår för de börjar lukta som fan xD Får ge mig ut och plocka lite nytt som jag kan ha i kommande påskbuketten :D

Svar: tack så jättemycket! ärsh då haha
Pauline Hurtig

8 Henrik Olsson - Föreläsning:

Åh, vad snyggt!! :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

9 Mamma och mormor :

Dom blev ju mycket fina, finns det blomknoppar på körsbärskvistarna?

Svar: tack :D ja det är det, jättemycket nu!
Pauline Hurtig

Kommentera här: