Mina kristaller

 
När jag var yngre var jag så fascinerad av kristaller och ädelstenar. Jag ägde flera stycken och lärde mig om dom. Men sedan glömde jag som bort dom och nu kan jag inte hitta igen dom. Jag läste att om man tappar bort en kristall så betyder det att den var klar, att den inte längre kunde hjälpa en, så då känndes de lite bättre. Jag har sett att det har börjat flurera mer i sociala medier och jag tycker att det är såå himla vackra. Nicole hade börjat med kristaller och de inspirerade mig så mycket till att börja igen. Jag vet inte hur mycket jag tror på det egentligen men bara tron och viljan kan ju göra så mycket. Det känns som fint på något sätt. Så jag beställde flera ifrån ohlamoon.se och nu har dom kommit. De är ju som bra och till för olika saker. Å de här är de jag kände att jag behövde, ville ha och drogs till.
 
 
Lepiolitkula. (den lila kulan)
Denna står för balans, sömn och är ångestreducerande. Den är kristallen som har störst ångestdämpande egenskaper. Man kan hålla den i händerna när ångesten kryper på och ta djupa andetag. Tror det är just det som gör att jag dras så till denna, då mina panikattacker kommit tillbaka.
 
Ljusgrön aventurin.
Den har egenskaperna framgång, överflöd och kreativitet. Den står för tur och hjälper en att uppfylla drömmarna.  Den hjälper en att få ideer, och är bra att ha med under lönesamtal.
 
Honungskalcit. (den gula)
Denna tröstar, helar och ger klarhet. Denna färgen är ju inte min favorit men av någon anlednings så drogs jag enormt mycket till den. Vilket tyder på att jag behöver dess stöd och omtanke. Denna ska man ta fram och hålla i handen när jobbiga känslor kommer fram.
 
 Clear quarts rå. (den genomskinliga)
Denna står för klarhet och intuition. Den boostar och renar även de andra kristallerna. 
 
Celestin. (den blå)
Alltså hur vacker? Denna står för lugn, helande och rensar energi. Den kan hjälpa en om man fastnar i tankemönster och hjälper en att släppa taget om de som inte behöver vara kvar. 
 
Rosenkvarts. (ljusrosa)
Står för lycka, passion och kärlek. Den ökar kärleken och gör en mer öppen och mottaglig för kärlek. 
 
Howlit.( vit och gråsvart)
Denna hjälper en boosta ens tålamod, och hjälper mig som tvilling att boosta mitt självförtroende och självkänsla.
 
Ametist. (lila)
Denna har jag haft länge och den ligger alltid i mitt nattduksbord. Denna sprider lugn och hjälper en att slappna av. 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag har också haft en massa stenar med olika betydelser men dom är också borta. Vilka fina! :-D Kramis

Svar: vad roligt att du också haft, men tråkigt att dom är borta. Men vet du, mina gamla har kommit fram nu :o kram
Pauline Hurtig

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag känner såhär: OM det är ett placebo så TACK OCH LOV för placebo! Dessutom snygga! :D Jag tror exempelvis på min spikmatta. Och jag köpte den där Lindra som du tipsade om, den tror jag också på!!!

Svar: eller hur :D åh vad kul!
Pauline Hurtig

3 Heléna:

Kristaller är så vackra! Jag hade flera tidigare i livet, men nu vet jag inte riktigt vart de har tagit vägen - precis som med dina gamla. När jag var i Bergslagen i somras hittade jag några fantastiska kristaller som fick följa med mig hem. Har glömt vad de heter, men de är otroligt vackra och gör mig lugn 😊 Kram 💖

Svar: ja visst är dom :D wow :D
Pauline Hurtig

4 Therese:

Wow så fina! intressant att läsa om dem!

Svar: vad kul att du tycker det :D
Pauline Hurtig

5 Ullie:

allt bra me nicole? inte sett något om henne på läge
wow de är ju så fina kul o veta lite oxå

Svar: jo det är bra med henne, jag tjatar på att hon ska börja blogga igen :Dja eller hur :D
Pauline Hurtig

6 Liv:

Vilka fina! Spännande sånt där - att man har olika kristaller osm betyder olika saker.

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

7 Sara:

Åh vad roligt, så vackra!!

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

8 Sara:

Åh vad roligt, så vackra!!

9 Marie:

Vissa tror ju verkligen på kristaller och tycker också att dem ger effekt, så absolut

10 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag använder inga kristaller, men däremot så vet jag att min mor har en riktigt läcker "kristall" eller var det är bland sina prydnadssaker.

Jag minns att jag var så fascinerad som barn över dess former :)

Svar: ja dom är ju så vackra och häftiga
Pauline Hurtig

11 enna:

Riktigt häftigt! Har dock själv ännu inte fastnat för det :)

12 Emma Engström:

Åhh du anar inte vad jag vill ha dessa!! Tycker det är så himla intressant och fint på samma gång med dom <3 KRAM

Svar: vad kul :D håller med <3
Pauline Hurtig

13 Sara Ekman:

Men åh vad kul och så fina <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

14 Ida:

De är nu snygga om inte annat! Skulle inte dra mig för att testa någon för bättre sömn!

Svar: eller hur! Ja men testa :D
Pauline Hurtig

15 Ida:

De är nu snygga om inte annat! Skulle inte dra mig för att testa någon för bättre sömn!

Kommentera här: