Är jag smittad av Corona?

På onsdagskvällen började jag få hosta, tungt att andas, ont i halsen, huvudvärk och lite feber. Det bestämdes såklart att jag ska vara hemma och inte vara tillbaka förren jag varit symtomfri i 48 h. Idag fick  jag värre med andningen. Jag chattade med 1177 och fick meddelande att jag skulle ringa 112. Det tyckte jag kändes lite väl, jag klarade mig ju ändå. Men andningen blev värre så jag ringde 1177 och de sa åt mig att åka till en mottagning för misstänkta coronafall. Så jag och Theodor åkte dit. Jag fick snabbt hjälp av smittskyddsklädd läkare och sköterska. Jag fick inhalera och det släppte bra. Theodor surrade på, frågade saker och berättade att han vill bli doktor när han blir stor, men de är sen, jag ska bara fylla fyra år, men sen när jag blir 18 kanske, då kan jag bli doktor, sa han. Alltså han är ju så söt, kan muntra upp de flesta situationer. De kollade även ekg då jag kände lite hjärtklappning men det såg bra ut. De tar ju inga tester för covid-19 om de inte måstes så jag vet ännu inte om jag har de. Men ska bete mig som att jag är smittad så länge jag har hosta och ont i halsen. Jag fick en inhalator med hem, så skönt att kunna andas igen.
 
Ta hand om er allihopa och ta ert ansvar!
 
 Nämen nu har de väl slagit slint, dricker hon kaffe? Tänker kanske ni som känner mig. Men ni kan vara lugna, det är coca cola.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Så himla gullig han är och hoppas verkligen inte att du har corona. Krya på dig! <3 Kramis

Svar: ja visst är han! Spelar ju egentligen ingen roll så länge jag klarar det och inte smittar någon :) tack!
Pauline Hurtig

2 Mamma och mormor :

Men denna lilla unge så frimodig han är som kan konversera med fakta och allt 💙 hoppas medicinen hjälper och du snart blir symtom fri ❤

Svar: ja underbar :D tack mamma <3
Pauline Hurtig

3 Emma Engström:

Aww vad söt han är alltså, var glad att du fick en så fin kille! <3 Ta hand om dig <3

Svar: åh ja visst är han <3 ja kram <3
Pauline Hurtig

4 elin:

Men usch hoppas inte du har Corona!<3

Svar: <3
Pauline Hurtig

5 Marie:

Söt ung blivande stöttande dr du fick med dig och krya på dig <3

Svar: ja verkligen! tack :)<3
Pauline Hurtig

6 Carro:

Men så söt han är och krya på dig nu! 💕

Svar: ja :D tack <3
Pauline Hurtig

7 Sara:

Oj nej, sköt om dig och krya på dig! Hoppas det blir bättre snart :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

8 Amanda (Swedish Passport):

Fy, läskigt det där med andningen! Håller tummarna för att du bara blir bättre nu, kram! :)

Svar: jo :( tack!
Pauline Hurtig

9 Dixiwonderland.com:

Men nej va jobbigt :( Var rädd om dig <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

10 Josäfin:

men fy så jobbigt, hoppas på det bästa och att du piggar på dig snarast! ♥ (också hur gulligt att han vill bli doktor, så fin!)

Svar: ja.. tack! ja eller hur :D
Pauline Hurtig

11 Heléna:

Theodor är verkligen störtskön!!! Tur du har honom! Håller tummarna för att du snart mår bättre och att det inte är corona som du har fått! Skönt att du fick med dig inhalator hem! Stor kram och krya på dig!!! 💖💖💖

Svar: ja absolut :D gör ju egentligen inget om de är de så länge jag klarar mig och inte smittar någon :) tack <3
Pauline Hurtig

12 Carolina:

Åh vad jobbigt när man får svårt att andas :( skönt att du fick snabbt hjälp och skönt att du kan andas igen. Krya på dig fina du! <3

Svar: jo :( tack <3
Pauline Hurtig

13 Ullie:

gillar vrkligen när det river i halsen om man är förkyl o så o bra med socker
stort krya på dej o hoppas det blir bättre med andningen

Svar: jag fattar inte gillar du när de river i halsen? Eller mena du colan? tack :)
Pauline Hurtig

14 Emelie Andersson :

Så läskigt när man känner att man inte kan andas riktigt :/
Hoppas du blir pigg fort och känner dig bättre <3

Svar: ja verkligen :( tack snälla <3
Pauline Hurtig

15 Denise Taylor:

Hoppas du mår bättre snart :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: