Mina brudtärnor

Med 180 dagar kvar till bröllopet tänkte jag nu ta och berätta lite om min brudtärnor och hur jag frågade dom. Den första jag frågade var min maid of honor som är min systerdotter Nicole (som bara är 2 år yngre än mig). Jag blev så ivrig att fråga henne så hon fick bara ett sms, haha, men hon blev glad för frågan ändå. Men hon har fått en liten gåva i efterhand som jag kan visa senare. Jag är så väldigt tacksam att hon tackade ja. Jag och Nicole har alltid stått varanda nära, tyvärr bor vi så långt i från varandra så vi träffas inte så ofta. Men vi har så många roliga minnen som jag kan skratta högt åt bara jag tänker på.
 
Min andra tärna är Jonas lillasyster Anna. Henne frågade jag genom att ge ett armband, liggande i en ask med en text över med frågan. Jag och Jonas har ju varit tillsammans i 10 år och där med har jag även känt Anna i 10 år. Vi har umgåts rätt mycket genom åren och hon är en så fin och rolig tjej, jag är så glad att hon vill vara min tärna.
 
 
Min tredje brudtärna är min fyrmänning Sofie, min mamma och hennes mamma är alltså tremänningar. Vi umgicks jättemycket när vi var yngre, från att vi var små bebisar när vi skakade på gallret som var som skydd för att vi inte skulle ramla ner för trappen. Vi har spelat in flera olika "filmer" med Sofies videokamera, hemma hos henne, hos mig och i stugan. Men helt ärligt är det nog mest bara bloopers, men oj så kul vi hade. När vi blev äldre umgicks vi inte lika ofta och nu bor hon i Danmark, men när vi väl ses har vi så roligt. Och jag vi vet att vi alltid finns där för varnadra och jag är så himla glad att hon tackade ja till att vara min brudtärna.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad kul att du har valt ut dina tärnor till bröllopet! <3 Kramis

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Lisa:

Vilket fint sätt att be dom att bli brudtärnor :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

3 Sara Ekman:

Åh så fina och fyndiga sätt du frågade på <3

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

4 Jessica Högberg:

Så fint du gjort, vem hade kunnat säga nej?? Gulle dej <3

Svar: åh tack <3
Pauline Hurtig

5 enna:

Vad roligt att få veta både hur och vem du frågade :) <3

Svar: vad kul att du tycker det :)
Pauline Hurtig

6 Carro:

Åh så gulligt! 😍

Svar: :D
Pauline Hurtig

7 Annika:

Vilka trevliga sätt du valde att ställa frågorna på.

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

8 Emelie Andersson :

Vilket fint sätt att fråga dem på :) och vad roligt att du har hittat dina brudtärnor! :)

Svar: tack :) ja verkligen
Pauline Hurtig

9 Emma Engström:

Åh jag tror verkligen det kommer bli hur bra som helst! Dagarna kommer gå otroligt fort också :D Kram <3

Svar: :D
Pauline Hurtig

10 Anna Wassermann:

Blev så glad att du frågade mig. <3

Svar: så kul <3<3<3
Pauline Hurtig

11 Jasmine:

Så väldigt fint gjort av dig! Brudtärnorna betyder så mycket, både vid val av kläder och accessoarer, frågor om tradition och sed samt som känslomässigt stöd inför, under och efter den stora dagen. Glad att dina tärnor svarade ja!

Svar: Tack för din kommentar.

Kram

Svar: tack så mycket! ja :D
Pauline Hurtig

12 Johanna Utterberg:

Åh så roligt och så fina sätt du ställt frågan på :)

Svar: tack! :)
Pauline Hurtig

13 Annie - Stora Små Äventyr:

Vad fint att ge armband :)

14 Malin:

Men åh så fint <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

15 Dixiwonderland.com:

Sista rimmet var ju så himla fint :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

16 Dixiwonderland.com:

Sista rimmet var ju så himla fint :D

17 Sara:

Men åh så fint! Det är ett så ärofyllt uppdrag att vara brudtärna :)

Svar: tack så mycket! :)
Pauline Hurtig

18 Beatrice Jakobsson:

Väldigt fin ask och förfrågan! <3

Svar: tack :D <3
Pauline Hurtig

19 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

Så härligt med brudtärnor :)

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

20 Yasmine:

Vilka otroligt fina sätt att fråga sina tärnor! :D Du är verkligen så kreativ! Kram

Svar: Tack så mycket!!
Pauline Hurtig

Kommentera här: