Drömfångare DIY

 
För någon dag sedan låg Theodor brevid mig i min å Jonas säng. Han tittade på väggen där vi har en stor vit drömfångare. Han pekar på den och säger, "mamma vad är det där egentligen". Jag förklarar att det är en drömfångare som fångar mardrömmar som är läskiga och släpper igenom snälla drömmar. Han tittade på mig så glatt och imponerat och frågade om han inte kunde få en sådan till sitt rum. Han har drömt en hel del mardrömmar på senaste tiden å jag tyckte det var så gulligt av honom att vilja ha det. Jag bestämde mig för att göra en själv. Av en stålring, garn, fjädrar och pärlor, Theodor ville att den skulle vara blå. Jag har ju svårt att skapa saker med händerna nu när jag har så ont, som tur är har jag världens snällaste och pyssligaste mamma så hon hjälpte mig att virka runt. Vi är väldigt nöjda med den, den passar så fint i Theodors rum. Å vet ni vad, den verkar tillochmed fungera, han har inte vaknat av någon mardröm sedan han fick den.
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad duktig du är och den blev jättefin <3 Kramis

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

2 Emma Engström:

Åh vad den är fin!! Hade drömfångare när jag var yngre :D <3

Svar: tack! :)
Pauline Hurtig

3 Mamma och mormor :

Vilken tur att den fungerar och sen är den ju fin också 💙

Svar: ja :D <3
Pauline Hurtig

4 Ullie:

åh skoj me drömfångare . min ebba har en o den funkar såå bra säger hon :)

Svar: ja :D vad kul!
Pauline Hurtig

5 Therese:

Så fin!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

6 Heléna:

Så fin den blev och så duktiga ni är som fixade den själva! Underbart att mardrömmarna har hållit sig borta!!! Kram 💖

Svar: tack :D ja verkligen
Pauline Hurtig

7 Emelie Andersson:

Åh vilken fin, och vad roligt att det funkar :) alltid uppskattat! <3

Svar: tack :) ja! :D
Pauline Hurtig

8 Sara:

Vilken fin drömfångare! <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

9 Lisa:

Vilken fin, underbar blå färg :) kram

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

10 Dixiwonderland.com:

Underbart att få pyssla :D

11 Annika:

Vilken fin drömfångare.Älskar allt som går i blått.

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

12 Marie:

Ohh den vart ju jättefin =D

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

13 Therese:

Men vilken fin! Älskar såna!
Vad använder du för redigering på dina bilder? De blir så himla fina!

Svar: tack :D
åh tack snälla, vad glad jag blir, jag redigerar i ett program som heter photoscape, ändrar färgkurvor, ljus, skärpa och drar ner på det gula i bilderna :)
Pauline Hurtig

14 Sara Ekman:

Men åh så fin, har också en drömfångare i mitt sovrum och drömmer väldigt sällan mardrömmar :) <3

Svar: tack! vad kul :D
Pauline Hurtig

15 Sara:

Åh vad fin, duktiga ni är!

Svar: å tack så mycket!
Pauline Hurtig

16 Sara:

Åh vad fin, duktiga ni är!

17 Josäfin Andersson :

men åh vad mysigt med en som man gjort själv! :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

18 Johanna Utterberg:

Åh vilken fin! :)

Svar: tack! :)
Pauline Hurtig

19 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag gillar drömfångare. Hade en blå en gång, men nu har jag bara en vit :D

Svar: vad kul :D
Pauline Hurtig

20 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så fin! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

21 Denise Taylor:

Va fin och så gulligt :D

Svar: tack!!
Pauline Hurtig

22 Jennie:

Fin drömfångare...

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: