Ekollon

 
Min systerdotter Nicole var så söt och plockade ekollon som hon skickade till mig (de växer inte så mycket här). Jag fick dom den 19 oktober och satte dom då i blöt, bara några dagar senare hade en börjat få en pytteliten rot, så den i en egen liten vas. Några dagar senare hade roten blivit riktigt lång och 2 månader senare började det gröna växa och kolla hur lång den är nu. Så himla roligt! Är så nöjd, har velat prova det rätt länge. Tycker det är så snyggt!! Två till har nu fått en rätt lång rot så de verkar faktiskt som jag har turen att få tre fina ekollon att gro. Så kul!! Jag tycker att den här är lite väl lång om jag jämför med de bilder jag sett, vet någon hur jag kan göra för at de andra inte ska bli så långa? Men visst är den fin? Jag får också så himla vårkänslor av detta, för hur underbart och vårigt är de inte när de brister ut i grönt?
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Oj vad kul att man kan göra så med ekollon :-D Kramis

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

2 enna:

Trodde inte ett ekollon kunde vara så fint i en vas :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

3 Johanna:

Så läckert! Skall du plantera ut den sen? :)

Svar: verkligen! jag vet faktiskt inte..
Pauline Hurtig

4 ullie:

men oj va fint coolt gulligt hon ville skicka =)

Svar: eller hur! :)
Pauline Hurtig

5 Sara Ekman:

Åh vad fint! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

6 Josefin:

Gud så fint det blev! Hade ingen aning att man kunde göra så :D

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

7 Carolina:

Men åh vad roligt och snällt av Nicole 🙂

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

8 Sarah:

Så coolt :) Det har jag aldrig sett :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

9 ajlimullersandvik.blogg.se:

Wow, så himla vackert! Ett ekskott! Nu får man lite vårlängtan >.<

Svar: ja visst är det :D ja känner samma..
Pauline Hurtig

10 Yasmine:

Vad häftigt! :D Den är supersöt :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

11 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad häftigt :)

Svar: eller hur!
Pauline Hurtig

12 sarah :

tack.. åh cool

Svar: tack!
Pauline Hurtig

13 Jessica Högberg:

men wow, kanske funkar på kastanj??

Svar: eller hur! jag vet inte, prova? :D
Pauline Hurtig

14 Johanna Utterberg:

Åh vad kul att du fått den att bli så lång! :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

15 Annika:

Roligt att du har lyckats få de att gro.

Svar: ja verkligen :)
Pauline Hurtig

16 Sara:

åh så fint!!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

17 Sara:

åh så fint!!

18 Josäfin Andersson :

nej vad fint !! :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

19 Emma Engström:

Alltså wow så häftigt! Skulle absolut kunna tänka mig att ha något liknande :D

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

20 Delila:

Såå fint!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

21 Alice Lindström:

Åh vad fint!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

22 Maolion:

Åh, det där testade min mamma och lillebror och det blev SÅ häftigt att se! Så himla stor blev plantan^^

Svar: vad kul :D
Pauline Hurtig

23 anniepiie:

Så fint och coolt att man kan göra så. :)

Svar: ja ;D
Pauline Hurtig

24 Jessica Högberg:

Kanske måste göra det

25 Ellen Gräntz:

Så fint i vasen!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

26 Linda:

va fint, vill göra så också :D

Svar: kul att du gilla de!
Pauline Hurtig

27 Jasmine:

Inspirerande inlägg!

Svar: Tack för kommentaren.

Kram

Svar: åh vad kul att du tycker det :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: