En present till mig själv

 Det har varit så mycket den senaste tiden, det har hänt flera jobbiga och tråkiga saker. Jag har känt mig ledsen och orolig, jag har haft panikångest igen. Jag fick det när jag gick på högstadiet och tog lite för mycket ansvar, jag lärde mig hantera det, men  när pappa dog kom det tillbaka. Jag lärde mig hantera den igen och de försvann nästan helt, har bara haft enstaka på 7 år typ. Men nu i veckan har jag haft det igen, jag har inte haft aptit, inte klarat att vara själv, mått illa och haft tungt och andas, ja panikångest helt enkelt. Nu har det börja lugna ner sig och det känns bättre, jag pratade mycket om det och det hjälpte verkligen. Är så tacksam över min fina familj och mina kollegor. Köpte en present till mig själv, en muminstaty, hur himla söt är den inte?
 

Kommentarer:

1 Amanda (Swedish Passport):

KRAM! <3

Svar: Kram
Pauline Hurtig

2 Johanna Utterberg:

Fy, känner så igen det där med panikångest, har själv haft det mycket och det kom igen nu för bara någon vecka sen. Skickar styrkekram <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

3 Petra:

usch vad tråkigt att höra med panikångest

lider själv av ångest så vet hur det känns. vet hur det känns med panikångest då jag brukar får det jämna mellanrum

sv tack detsamma till dig

Svar: Ja så jobbigt.
Pauline Hurtig

4 Sara:

Kramar. Så himla fin staty, helt rätt av dig att köpa!

Svar: <3
Pauline Hurtig

5 MALIN:

Men NEJ vad underbar! En sådan vill jag också ha! Kan du förresten inte visa bilder på din kollektion av mumin-muggar? Alltså vart du har dom, därhemma? Kram

Svar: Eller hur! :D jag har dom bara i ett skåp men ska fixa lite så kan nog visa någon gång, kolletionen finns här på bloggen, sök bara på muminmuggar så kommer du upp :D
Pauline Hurtig

6 Tina:

Sv: Tack för du röstade!:)
Nej din stackare! Hoppas de håller sig borta nu! Styrkekramar till dig<3 tur man har nära och kära som finns för en!
Så himla söt Mumin! sån skulle jag vilja ha!

7 Tina:

Sv: Tack för du röstade!:)
Nej din stackare! Hoppas de håller sig borta nu! Styrkekramar till dig<3 tur man har nära och kära som finns för en!
Så himla söt Mumin! sån skulle jag vilja ha!

Svar: Ja :( verkligen! Ja visst ären :)
Pauline Hurtig

8 Josefine:

Åh vad jobbigt.. Verkligen så bra dock att känna att man kan prata om det. Det gör mycket mer än vad man tror <3

Svar: Verkligen!
Pauline Hurtig

9 ullie:

nej men vännen hoppas det blir lättare
o ja presenten va jätte fin o bra kraaaaaam

Svar: Tack
Pauline Hurtig

10 Jessica Högberg:

men fy så jobbigt, hur lär man sej hantera ångest? Skönt att det är sällan och bättre nu, en present var du verkligen värd!! <3

Svar: Ja man lär sig knep... mina är att inte vara ensamt, se serier eller kolla instagram
Pauline Hurtig

11 Matilda Berlin:

Men fyyy! Lider verkligen med dig! Du gjorde verkligen så himla rätt i att köpa presenten till dig själv! Och ja, såååå söt! <3

Svar: Tack snälla fina du
Pauline Hurtig

12 JoJo:

ta hand om dig själv <3 hoppas att du mår bättre snart! <3

Svar: Tack! <3
Pauline Hurtig

13 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Hoppas att du finner styrkan igen! <3

Svar: Tack <3
Pauline Hurtig

14 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Fy vet hur det är, lider själv av ångest speciellt när saker sker runt mnig som jag inte kan kontrollera. Den är jättefin statyn och du gjorde rätt att köpa den till dig själv :)

Svar: Ja så jobbigt. Eller hur :D
Pauline Hurtig

15 Emma :

Så fin :)

Svar: Visst är den!
Pauline Hurtig

16 Dixi Wonderland:

Men fina du :( <3 Blir så ledsen att du inte mår bra men är glad att du får kärlek från personer som du har runt dig <3

Svar: aw tack <3
Pauline Hurtig

17 Therese Bjärstig:

Styrkekramar!!!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

18 Sara Ekman:

Så jobbigt, men skönt att du har familj o kollegor att prata med <3 Jättefin staty!

Svar: oja! tack :)
Pauline Hurtig

19 enna:

Fy vad jobbigt <3
Sv.Det är verkligen synd att de inte gör det:/ Det är ju som ett minne

Svar: jo :/
Pauline Hurtig

20 Sarah:

Krya på dej :)

21 Alice Lindström:

Vad obehagligt! Hoppas det blir bättre fort, kramar i mängder!!

Svar: ja :( tack!! kram
Pauline Hurtig

22 Annika:

Fy så jobbigt, skönt att du har vänner och arbetskollegor omkring dig som stöttar dig. Jättefin staty, man ska unna sig själv något extra då och då.Kram.

Svar: ja, absolut! tack :)
Pauline Hurtig

23 Elin:

Åh så fint!! Kram

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

24 Louise:

Usch då ångest är aldrig kul har det endel nu med! Jättesöt! :D

Svar: nej... visst är den :D
Pauline Hurtig

25 Netti Starby:

Usch vad jobbigt för dig och vilken fin present du fick! <3 Kramis

Svar: Ja :( tack
Pauline Hurtig

26 Jeanette:

Usch, vad jobbigt. Jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart! Kram!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

27 Jessica Högberg:

Allt som funkar är bra!💕

Svar: ja visst är det så <3
Pauline Hurtig

28 Jasmine:

Sänder dig omtanke. Hoppas att du kan behålla lugnet inombords. Mycket fin present, bra att du bidrar till glädje hos dig själv. :)

(Sent) Svar: Tack, ljuset från Ica är jag nöjd med.

Kram

Svar: tack så mycket! :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: