En hemsk olycka och lill-Lördagsmys

Till att börja med vill jag berätta om något hemskt jag fick se igår. När jag bytte buss i stan på vägen hem för att hämta Theodor på föris, får jag se att de ligger en kvinna överkörd på ett övergångställe. Det har alldels just hänt men de hade hunnit larma. Det var en äldre dam som blivit påkörd av en lastbil, jag såg direkt att hon inte var vid liv, de syntes tydligt om vi säger så. Det var inget som gick att göra och jag blev så himla berörd av de. Det var så hemskt att se, en bild jag aldrig kommer glömma. här kan ni läsa om vad tidningarna skrivit om olyckan. Det såg ut att ha gått fort så hon slapp lida, men jag tänker på de anhöriga, på alla som fick se de och inte minst på den som körde. Var rädda om varandra, kör försiktigt och kolla alltid flera gånger innan ni korsar en väg.
 
Jag hade svårt att släppa det ur tanken igårkväll, och jag kunde inte somna förs Jonas kom hem, han fick dessutom sitta med mig tills jag somnat, så snällt. Idag har jag jobbat som vanligt men den där synen vill inte lämna min näthinna. Det är en sådan skillnad att se såndant när jag är privat och utanför sjukhuset. Jag och Theodor bestämmde oss för att ha lite extra mys i kväll, lill-Lördag och allt. Så innan han gick och la sig dukade vi fram ett rikigt gottefat och åt. Väldigt uppskattat av lillgossen, och mig med för den delen. Nu sover Theodor och jag tittar på senaste avsnittet av bonusfamiljen och sedan blir det are you the one tills Jonas kommer hem från jobbet. Han får nog sitta med mig ikväll med.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Nej vad hemskt! <3 Kramis

Svar: ja fruktansvärt :(
Pauline Hurtig

2 MALIN:

Men nej, vad hemskt.... Kram

3 Mirre:

Men oh så gott

Svar: ja det var det :)
Pauline Hurtig

4 Jessica Högberg:

Men fy så hemskt. Kom också i en olycka en gång, bilen framför oss körde på en ung tjej... hon levde inte heller... 💖

Svar: hujja :(
Pauline Hurtig

5 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Fy, vad hemskt!!

Att inte kunna göra något får en att känna sig så maktlös :(

Svar: ja verkligen :(
Pauline Hurtig

6 Linnéa:

Nämen fy, jag får rysningar 😩😩😩

Svar: :(
Pauline Hurtig

7 ullie:

åhh nej va hemskt!! usch o ja e som du ältar o ser syner svårt o släppa . usch hoppas det går bra me dej
stackars kvinnan men ja det gick nog fort hoppas vi ändå
kram o hoppas morgon dagen går bra

Svar: ja fruktansvärt, det såg ut som att de gått fort
Pauline Hurtig

8 Miss Jennifer:

Men usch vad hemskt :(

9 Sara Ekman:

Men hjälp så hemskt =,( Stackars familjen, och som du skriver, den som körde!! :O

Svar: ja :'(
Pauline Hurtig

10 Celine:

Men usch så otroligt hemskt att få se! Förstår att du hade svårt att somna, jag är så lättpåverkad av sånt där så det där hade förföljt mig hur länge som helst! Sådana syner glömmer man inte :( </3

Svar: jo :( <3
Pauline Hurtig

11 Alice Lindström:

Nej vad hemskt, ryser! sånt är svårt att glömma, hoppas hon slapp lida.

Svar: ja verkligen :( det såg ut så
Pauline Hurtig

12 Carro:

Men usch vad hemskt!!!

Svar: ja :'(
Pauline Hurtig

13 Dixi Wonderland:

Fyfan va hemskt. Att folk inte är mer försiktiga ute i trafiken :(

Svar: jo :( nu vet jag inte hur detta gick till men överlag, ja verkligen!
Pauline Hurtig

14 Nathalie Tegelstam:

Fy va hemskt.. Förstår att de måste vara jobbigt <3 kram fina!

Svar: jo :( kram!
Pauline Hurtig

15 Johanna Utterberg:

Nej fy vad hemskt!! Förstår att du blev påverkad och att det är svårt att få bort den bilden ur huvudet! <3

Svar: ja :(<3
Pauline Hurtig

16 Natalie Salazar:

Men gud va hemskt!!!!
jag förstår dig verkligen att det är ingen bild som du bara kommer kunna sudda ;(

Svar: jo :'(
Pauline Hurtig

17 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Nej usch vad hemskt. :/ Såna bilder är svåra att få bort...

18 Sussi:

Vad läskigt. Så himla skört livet är, så fort det kan gå. När man väl sett det så är det svårt att bi av med bilden. Hoppas dom fick in tillräckligt med ögonvittnen som kan berätta hur den hemska olyckan gick till.
Var rädd om varandra..

Svar: ja :'( ja det måste dom ha, mitt i stan och massa folk..
Pauline Hurtig

19 Josäfin Andersson :

Ursh vad hemskt, är så otroligt hemskt att se!

20 Matilda Berlin:

Men alltså fyyy vad hemskt!! Skickar alla mina kramar hjärtat <33

Svar: ja :( tack <3
Pauline Hurtig

21 My:

Åh vad fruktansvärt :(

22 emelie andersson:

Nej vad hemskt, och att få se den bilden...bara ryser. Denna snö skapar mycket olyckor, och det är så hemskt :(

Svar: ja fy :( tror dock inte att snön hade något med denna olycka att göra..
Pauline Hurtig

23 Anita:

Fy tusan.. Så otroligt tragiskt! Sådant som sitter kvar i huvudet ett bra tag framöver...
Kram!

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

24 Amanda Hurtigh:

Men gud vad fruktansvärt 😭😭

Svar: ja hemskt :(
Pauline Hurtig

Kommentera här: