Mumindagen muggen

 
Igår kom den äntligen, mumindagen muggen! Den som bara såldes en dag, den som jag var en av de få som lyckades beställa. Åh jag började nästan gråta igår när den kom, såå himla fin, åh jag är så glad.
 
Jag satt alltså uppe natten till den 9de augusti, Tove Janssons födelsedag, den enda dagen då denna skulle säljas. Hemsidan visade en klocka som gick neråt, 4 sek, 3 sek, 2 sek, 1 sek, nu! Jag la snabbt en i kundkorgen och gick vidare till kassan. Där började det snurra, snurra och snurra "varan du önskar finns inte i lager". Jag började gråta, men sedan kom jag på en annan sida som skulle sälja, en som bara fraktar till norden, och där lyckades jag få tag i en. För att försäkra mig att den verkligen var min skickade jag mail "ja allt är som det ska och du kommer snart få din mugg". Så skönt, men jag kunde ändå inte riktigt slappna av, men nu igår så fick jag den äntligen.
 
Och den är så hiiiimla fin, de är nog min nya favorit mugg.
 
Illustrationen på muggen Mumindagen är från år 1955 och Tove Janssons teckning som ursprungligen ritades för en dagstidning i London. På teckningen har Mumintrollet och Muminmamman klättrat upp på det högsta berget på en närbelägen ö  för att beundra solnedgången. Mumintrollet kryper upp i Muminmammans famn och trycker sin nos mot hennes silkeslena nos. Det är tyst och de är på tumanhand – så är det gott att vara. På berget får de vara i lugn och ro en stund, borta från stöket och de andra familjemedlemmarnas längtan efter uppmärksamhet.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Åh vilken fin mugg och en sådan vill jag också ha! :-D Kramis

Svar: visst är den fin :D tyvärr går den på minst 1500 kr nu..
Pauline Hurtig

2 enna:

så fina färger!

Svar: ja älskar färgen!
Pauline Hurtig

3 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Wow, vad fin den var! :)

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

4 elin:

Så fina !<3

Svar: visst är den! :)
Pauline Hurtig

5 Alice:

Så fin, hade också en Muminmugg när jag var yngre, men den gick sönder! :(

Svar: tack, åh vad synd :(
Pauline Hurtig

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Förstår att det var en glädje att du fick den, när man samlar så där blir det så extra fint att få saker man vill ha. :)

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

7 MALIN:

Så fin! Kram

Svar: visst är den!
Pauline Hurtig

8 MADDISENJ.SE:

Åh vad fin den var :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

9 Carolina:

Så fin & så värd att kämpa för!

Svar: oja :D
Pauline Hurtig

10 Sara:

så himla fin!!

Svar: visst är den!
Pauline Hurtig

11 My Nordqvist:

Så fin och så roligt att du lyckades köpa en :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

12 Johanna Utterberg:

Åh vilken fin mugg!! :D

Svar: visst är den :D
Pauline Hurtig

13 Matilda Berlin:

Du är ju verkligen så himla söt vännen, hihih! <3

Svar: haha :*<3
Pauline Hurtig

14 Emelie:

såå fin :)

Svar: visst är den! :)
Pauline Hurtig

15 Emma Engström:

Muggen är ju hur söt som helst!! <3

Svar: visst är den!
Pauline Hurtig

16 Dixi Wonderland:

Va kul att den äntligen kom :D

Svar: jaaa :D
Pauline Hurtig

17 Ida - foto & häst:

Men åh så fin, älskar färgerna :)

Svar: ja jag med :D
Pauline Hurtig

18 Maria at Inredningsvis:

SJUKT söt kopp :) Hoppas du får en fin helg med massa höstsol:) Kram Maria på Inredningsvis

Svar: tack snälla! :D
Pauline Hurtig

19 Alice Lindström:

Vad roligt att du fick tag på en!

Svar: jaaaa :D
Pauline Hurtig

20 Louise:

Superfin! :D Förstår att du är nöjd!

Svar: :D
Pauline Hurtig

21 Ninni Undén:

Så fin! Älskar Mumin-muggarna <3

Svar: jag med :D
Pauline Hurtig

22 JoJo:

ååh så fin mugg!! :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

23 Johanna:

Så fin mugg! :)

Svar: visst är den!
Pauline Hurtig

24 sara:

vilken fin! :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

25 Denise:

Läste om hysterin efter den här muggen.. men den är ju superfin :)

Svar: ja helt galet.... ja visst är den :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: