Ett önskat inlägg om mitt hår

 
Jag har fått flera önskemål under en långtid att göra ett inlägg om mitt hår så nu äntligen kommer det! Jag har ju rätt så långt hår, har egentligen alltid haft det. Jag föddes faktiskt blond men blev en riktigt brunett kring mellanstadie start, med en underton av rött. Om sommrarna blir mitt hår lite ljusare. 
 
 
Jag gör väldigt lite med mitt hår, kanske är de trixet men några saker jag tänker på är att jag:
 
Sover alltid med fläta.
 
Tvättar det bara 2 ggr i veckan.
 
Använder snoddar utan metall.
 
Jag använder head and shoulders care and repair shampoo och balsam. 
 
Färgar det max en gång per år.
 
Klipper mig en gång en gång per år hos frisör och en gång hemma.
 
 
Nu så tycker jag att det har blivit för långt, ska nog ta och klippa av lite snart, typ 20 cm eller kanske 25.
 

Kommentarer:

1 Sara:

Åh så fiiiint

2 Sara:

Åh så fiiiint

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

3 Louise :

Så himla fint hår!! Avis 😃

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

4 ullie:

det är fint hår
ja o dottern har oxxå haft det
ja hade nedanför rumpan o super tjockt tog typ 8 tim att torka det
felicia klippte kort innan skolavslutningen i våras typ då ångrar det inte
men ja inte nu för ja inte gillar dit du har jätte fint :D

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

5 MALIN:

Wow, vilket fint hår du har! Kram

Svar: tack snälla! :D
Pauline Hurtig

6 Matilda Berlin:

Ditt hår är verkligen SÅ himla fint! SÅ tack för tipsen fina! Här skall hängas på ;) Kram <3

Svar: åh tusen tack!! <3
Pauline Hurtig

7 Maolion:

Att göra så lite som möjligt med sitt hår är ju ofta bästa tipset! ^^
Jättefint hår :D

Svar: haha ja de är nog så, tack!
Pauline Hurtig

8 Sara Ekman:

Det är sååå fint!! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

9 Emma Engström:

Tycker dessa inlägg är så roliga! Kul att du ville dela med dig :D

Svar: vad kul att höra!
Pauline Hurtig

10 Annika:

Vilket jättefint hår du har. Jag hade långt hår fram till femte klass. Då klippte jag mig jättekort.Senare när jag träffade min före detta man så hade jag håret en bra bit ner på ryggen men klippte det igen. Sedan dess har jag alltid kort hår.

Svar: tack så mycket! :)
Pauline Hurtig

11 Alice Lindström:

Ditt hår är sååååå fint!!

Svar: ska du säga! :D
Pauline Hurtig

12 My Nordqvist:

Så fint hår!!! Långt och tjockt :D

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

13 Elin:

Åh men så fin du är!!

Svar: åh tusen tack!
Pauline Hurtig

14 Johanna:

Verkligen långt och fint hår :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

15 Wanderlust by Jona:

Kul att få läsa, ditt hår är verkligen fantastiskt vackert! :)

Svar: vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

16 Dixi Wonderland:

ÄNTLIGEN! Dock var det ju ingen super hemlighet som jag hade hoppats på ;) Gör ju exakt samma saker som du förutom att jag har annat schampo och balsam :P

Svar: haha åh
Pauline Hurtig

17 Denise:

Så fint hår! Ser riktigt tjockt ut också :)

Svar: tack så mycket :)
Pauline Hurtig

18 sarah:

åh fina bilder =)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

19 Therese Bjärstig:

Wow! Vilket hår, och ska du klippa av så mycket så kanske du kan skänka det till organisationen som gör peruk/extentions till cancersjuka? Win-win :-D

Svar: tack så mycket! :D ja tänkte de men de tar bara emot 30 cm eller längre..
Pauline Hurtig

20 Netti Starby:

Du har verkligen vackert hår! :-D Kramis

Svar: tack! :D
Pauline Hurtig

21 Carolina:

Så galet fint hår! Alltid längtat till att få ha ett så fint & långt hår men kämpat länge. Men får se vad som händer. Jag klipper mig var tredje månad ungefär :)

Svar: tack! ja alla kan ju inte få det heller..
Pauline Hurtig

22 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Du har så fint hår :) Jag gör inte så mycket med mitt hår heller

Svar: tack!
Pauline Hurtig

23 Ida:

Vad långt och fint hår du har :)

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

24 Sarah:

Så långt o fint hår du har :) Jättefint me fläta :)

Svar: tack så mycket! :D
Pauline Hurtig

25 Linda:

MEN herrejösses vad fint hår!!! Hade kunnat döda för det!
Svar: Tack Pauline, kul att höra. Har frågestund i min blogg nu :)

Svar: åh men tack snälla!
Pauline Hurtig

26 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Wow, så långt och fint hår du har! :)

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

27 Alice:

Åh, så vackert hår du har, och vilka bra små "tips"!

Svar: åh tack!
Pauline Hurtig

28 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Du gör som jag hör jag. Har också långt hår, har dock inte klippt mig hos frisören på flera år :).

29 enna:

Så fin du är!

Svar: aw tack!
Pauline Hurtig

30 Josefine:

Så himla fin du är!<3

Svar: tack snälla <3
Pauline Hurtig

31 Marie:

Jättefint hår och absolut blir också fint om du klipper det som du sgäer

Svar: tack så mycket :D
Pauline Hurtig

32 Amanda Sofi:

Du har ju så fint hår, roligt att läsa om hur du tar hand om de!

Svar: åh tack så mycket!
Pauline Hurtig

33 Ida - foto & häst:

Åh så himla fint hår!! Så bra inlägg också :D

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

Kommentera här: