Sov gott älskade vackra Klara

Igårkväll ville inte Klara komma in, hon brukar alltid komma in för natten vid 22 tiden. Men istället kom hon in vid 02, allt var då som vanligt, hon åt och gosade med oss. Hon la sig vid mina ben men efter ett tag började hon krampa jättemycket. Jag väckte Jonas och gick ut och satte mig med Klara på altanen. Vi satt där länge och jag bara strök henne, hon andades häftigt och sprätte med benen. En del av mig hoppades att hon skulle somna in där och då, jag förstod att det var de som skulle hända, det hade känts fint, i min famn i hennes favoritstol medans regnet smattrade.
 
 
Men vi gick igen och jag la henne i Theodors säng (han hade kommit upp till oss) och där kom hon till ro. Jag vaknade flera gånger men hon låg och andades. Hon hade inte rört sig alls på morgonen, sprätte lika mycket med benen och andades jobbigt. Vi bestämde oss för att åka till djursjukhuset och hjälpa henne. Det kändes inte värdigt att låta henne plågas, våran stolta katt vill inte ligga sådär, det är verkligen ett privilegium som djur har.
 
 
Jag bara grät och grät, gråter fortfarande, min älskade katt, som vi haft sen jag var 6 år. Hon skulle fylla 18 år nästa månad. Hon har levt ett så fint liv, varit pigg och nöjd och så ville vi att hon skulle få avsluta det. På djursjukhuset hade dem de jättefint, hon fick en spruta och somnade in i min och mammas famn. Jonas och Theodor tog farväl av henne hemma, det kändes skönt att jag fick ta ett riktigt farväl i lugn och ro av vår vackra Klara. Vi fick hem henne i en jättefin kista med små blommor på. Så hon ska få begravas på sin favorit plats, i stugan. 
 
 
Det kändes fint att hon var ute extra länge i går, som att hon ville få ut så mycket som möjligt, att hon sedan ville in till oss och inte gick och gömde sig. Jag kände att jag behövde skriva av mig, jag känner mig så tom, så ledsen, det gick så fort.
 
Tack för alla år min älskade syster, jag kommer att sakna dig så mycket.
 
 
De underbara bilderna av henne fotade Jonas tidigare i sommar.

Kommentarer:

1 Days by Johanna:

Så fina bilder. Och beklagar sorgen efter fina Klara <3 förstår det hade varit mysigt/skönt om hon somnat in där i din famn, men hon ville vara kvar lite till med hela familjen <3

Ja jag är glad det gick bra och inga värre skador blev. hur försäkringsbolagen resonerar förstår jag inte, så vi får se hur dyrt detta blir...

Svar: tack så mycket <33
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Nej vad tråkigt och jag beklagar! <3 Många kramisar

Svar: <3
Pauline Hurtig

3 Erika:

Men nej, nu gråter jag :( Beklagar verkligen, styrkekram!

Svar: <3 kram <3
Pauline Hurtig

4 Alice:

Men fy så tråkigt :( beklagar sorgen 💗

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

5 Asylmamma :

Åh så tomt det måste kännas för dig ❤️ Jättefina bilder på henne! Stor kram till dig!!!

Svar: ja :( tack <3
Pauline Hurtig

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag beklagar verkligen, så tråkigt. Men vilken kömpe <3 Fick ni veta vad som ledde till krampandet?

Svar: tack <3 nej något inre organ som gav upp trolgtvis, vi ville inte plåga henne genom en utredning..
Pauline Hurtig

7 sandra:

usch beklagar sorgen. Fint inlägg fick hon <3

Svar: tack så mycket <3
Pauline Hurtig

8 Jessica Högberg:

Åh, hjärtat! ❤

Svar: <3
Pauline Hurtig

9 Amanda:

Å fy, jag beklagar, kramar till dig <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

10 JUNITJEJ:

Åh, så tråkigt!! Jag beklagar verkligen.

Svar: <3
Pauline Hurtig

11 Bella:

Beklagar, massor med kramar!

Svar: <3
Pauline Hurtig

12 Amanda Lindstrand:

Men gud vad tråkigt! Beklagar :(

Svar: <3
Pauline Hurtig

13 Natalia:

Här sitter jag med tårar i ögonen nu! Beklagar verkligen! Skickar massa styrkekramar <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

14 Johanna Utterberg:

Nej åh vad tråkigt och höra, beklagar sorgen och skickar styrkekram <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

15 Henrik Olsson - Föreläsningar:

<3 <3 <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

16 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Åh :(. Fina kisen, beklagar verkligen ♥️

Svar: <3
Pauline Hurtig

17 Gabriella :

Såå tråkigt att höra!! Kram <33

Svar: <3
Pauline Hurtig

18 Amanda CL:

Vad jobbigt <3
Tusentals kramar!!!

Svar: <3
Pauline Hurtig

19 Beatrice Jakobsson:

Shit vad tråkigt! Beklagar! :(

Svar: <3
Pauline Hurtig

20 Mirre Sweetwords:

Ohh fick ni veta vad felet var?, samt så fint du beskriver hennes sista dag, så fint att du tänker så, så vacker katt

Svar: nej vi ville inte utsätta henne för en utredning <3 tack <3 ja hon var såå vacker
Pauline Hurtig

21 Sara Ekman:

Åh nej så tråkigt och sorgligt :,( Så jobbigt att våra fina djur inte får leva lika länge som vi gör :(

Svar: <3 ja:( i människoår blev hon 92 år
Pauline Hurtig

22 Linda:

Vila i frid fina lilla misse <333

Svar: <3
Pauline Hurtig

23 Frida G Svensson:

jag har aldrig haft husdjur så jag kan inte riktigt föreställa mig sorgen. Men efter så många år måste det ju vara som en familjemedlem tänker jag. Jag är ledsen för din skull.

Svar: det är precis som en familjemedlem<3
Pauline Hurtig

24 Henrietta:

Alltså usch så hemskt, får tårar i ögonen av att läsa detta. Vila i frid <3

Svar: <3<3<3
Pauline Hurtig

25 Dixi Wonderland:

Vill bara ge dig världens största varma kram. Usch av ont det gör i mitt hjärta att läsa detta. Vet att inga ord i världen kan ta bort den sorgen du känner men ni verkar ha fått ett fint avslut och haft många fina år tillsammans.

Svar: tack snälla, dina ord värmer<3
Pauline Hurtig

26 Matilda Berlin:

Skickar alla kramar till dig!! <33
Så himla fint skrivet trots vad som hänt!

Svar: tack så mycket<3
Pauline Hurtig

27 Celine:

Jag beklagar <3 Kram på er <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

28 Amanda Sofi:

Så tråkigt, kram!

Svar: <3
Pauline Hurtig

29 corneliaeriksson.blogg.se:

Beklagar verkligen :( <3 <3 <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

30 Ronja :

Vilket fint inlägg om vackra Klara ❤️❤️ Styrkekramar 💕💕

Svar: tack <3 kramar
Pauline Hurtig

31 Norahsmamma:

Vad tråkigt, beklagar <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

32 LA WIB:

SÅ vackert skrivit. Många kramar till er! <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

33 Carolina Thoor:

Jag beklagar verkligen.. :( alltid trist att mista en vän och familjemedlem :( <3

Sv; åh tack snälla du :)

Svar: tack, ja det är hemskt
Pauline Hurtig

34 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Stor kram <3

Svar: kram <3
Pauline Hurtig

35 LIL BABUSTYLE - Here's my story:

Beklagar 🙁❤ kram!!

Svar: tack! kram <3
Pauline Hurtig

Kommentera här: