Om när Theodor kom till världen

 
Midsommaraftonsmorgonen, 6 dagar innan beräknad födsel, gick vattnet klockan 04.30. Jag väckte Jonas och ringde in till förlossningen, vi bestämde att jag skulle komma in till klockan 09.30. Jonas som hade en jobbdag kvar for till jobbet och jag mamma for ut till sjukhuset. Men innan dess fotade jag sista magbilden, vecka 40, som ni såg i gif:en. Jag hade små värkar var 15de minut, när vi kom in till förlossningen var värkarna var 5te minut, det kördes en kurva och jag var öppen 1 cm.
 
  
Dem sa att jag skulle gå en sväng och komma tillbaka om 2 timmar, kl 12.00. Så jag och mamma gick och fikade och prommenerade runt hela sjukhuset. När vi gick tillbaka till förlossningen kom Jonas dit, vilket var jätteskönt. Då var jag öppen 2 cm och värkarna började bli kraftigare. Vi bestämde att jag skulle ta ett bad, de hade tappat upp, tänt låtsas ljus och dukat fram saft -lyx. Det var verkligen skönt och så mysigt.
 
 
Efter badet var jag öppen 4 cm och värkarna började vara riktigt kraftiga. Jag fick börja med lustgas vilket var jätteroligt. Jag sa lite roliga saker, haha tex. "vet ni vad? nu fick jag ont i en tand. Den jag opererat bort" och "det känns som att jag har dubbla tår". Klockan 17 var jag öppen 6 cm och fick sterlia kvaddlar vilket gjorde jäkla ont men hjälpte jättebra för den onda ryggen. De ringde efter narkosläkaren och jag fick en EDA isatt. 21.30 börjar jag få krystvärkar och själva förlossningsarbetet är igång påriktigt. Enligt pappret började den aktiva födseln kl 16.16. Jag skäms nästan över hur mycket jag skrek, det var så svårt att kontrollera, men personalen var helt underbar. Klockan 22.32 föds han, navelsträngen klipps och jag får upp honom på bröstet. Den mest fantastiska känslan, tänk att han nu är ute.
 
 
Förlossningen hade gått jättefint sa de, och då kände jag det med, det hade ju faktiskt gått bra, fast jag gång på gång sa, "det går inte" och "jag orkar inte" så gjorde det ju det, det gjorde väldigt ont och var jobbigt, men det gick. Jag behövde bara några få stygn. Mamma for hem, vi gosade och lärde känna varandra, jag gick och duschade och vi fick välkommen till världen fika, så fint dukat.
 
 
Han vägdes och mättes och fick på sig kläder, vi gick sedan iväg till BB. Där vi ammade och la oss för natten. Pojkarna sov hela natten, jag hade däremot lite svårt att släppa blicken från min söta lilla bebis.
 
 
Vi åt frukost och hade det så mysigt. En läkare undersökte honom och han blev godkänd. Vi myste på och låg över en natt till. Farmor Lena och Robert kom och hälsade på. Theodor fick en jättesöt bukowskinalle av dem.
 
 
När han var ett dygn gammal var det dags att börja amma var tredje timme och det gick riktigt bra, han är så duktig! Sedan fick han ett bad och vi gjorde hörseltest som fick godkänt. Sedan kring lunch på Söndagen ca 1 och 1/2 dygn gammal var det dags för oss att åka hemmåt.
 
 
Hemresan gick jättebra. Väl hemma kom min mamma och hälsade på. Hon hade med sig jordgubbstårta som vi fikade. Theodor fick en jättefin nalle som mamma stickat och tre jättesöta pyjamasar. Sedan kom faster Anna och Pelle förbi, av dem fick han en marinblå och vitrandig body med mössa till och blommor.
 
Tack så jättemycket för alla gåvor, grattis och lyckoönskningar! ♥
 

Kommentarer:

1 Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Låter som du hade en riktigt bra förlossningen och vilken liten prins ni har fått hem. Tycker du ska vara så stolt över dig själv! Stort Grattis till hela familjen :)

Svar: oja! tusen tack fina du :)
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Det här var jättekul att läsa och vilken bra förlossning ni hade. Jag måste också skriva mina förlossningsberättelser trots att det var 10 och 7 år sedan :-D Kram

Svar: vad roligt att du tycker det! ja verkligen! vad kul, ser framemot att läsa :)
Pauline Hurtig

3 Liene Svärd:

Så söt han är! och skönt att allt gick bra.

Svar: eller hur, så man smälter <3 oja!
Pauline Hurtig

4 Sara Ekman:

Så kul att läsa!! :)

Svar: kul att höra!
Pauline Hurtig

5 ♫♪ sandra:

Tack för att du delade med dig, och grattis igen till den lille <3

Svar: vad roligt att det uppskattas, tack så mycket!
Pauline Hurtig

6 Anita:

Underbart, grattis igen!! :D

Svar: tack så mycket! :D
Pauline Hurtig

7 Henrik Olsson:

Stort grattis till er båda! :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

8 Cissi:

Å vad mysigt! Så häftigt med förlossningsberättelser!

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

9 Days by Johanna:

Skönt allt gick bra och att du hade bra personal runt dig. Var din mamma med på förlossningen? :)

Svar: oja! ja både mamma och Jonas, så skönt!
Pauline Hurtig

10 Jeanette:

Åh vad roligt/intressant att läsa :) Måste verkligen ha varit en så häftig (men jobbig) upplevelse. Och så söt han är!

Svar: vad kul att du tycker det! det kan man lugnt säga! visst är han :)
Pauline Hurtig

11 jessy:

Åh, så roligt att du delar med dig om eran lilla berättelse. Så fin han är verkligen! :D

Svar: vad roligt att det uppskattas! tack snälla :)
Pauline Hurtig

12 natalia:

Jätteroligt att läsa! Och så kul att du ville dela med dig :D

Svar: vad kul att höra!
Pauline Hurtig

13 natalia:

Jätteroligt att läsa! Och så kul att du ville dela med dig :D

14 Emelie Andersson:

Så himla fint och spännande att läsa, svårt att sätta sig in när man själv aldrig har varit med om det :)

Svar: vad roligt att du tycker det! ja, fast jag själv gjort det har jag lite svårt att förstå det
Pauline Hurtig

15 Alice Lindström:

Åh vad roligt och intressant att få läsa! Måste bara säga igen att han är sååå söt!

Svar: vad kul att du tycker det! hihi ja visst är han :D
Pauline Hurtig

16 Therese Bjärstig:

Åhhhhh grattis!!! ❤️

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

17 LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Åh, han är så himla söt! Så bra att allt gick så bra! Kan tänka mig att timmarna kändes långa, men måste känts jätteskönt när han väl var ute i världen! <3

Svar: hihi ja visst är han <3 Jo, har som inte alls någon tidsuppfattning från det. Oja!
Pauline Hurtig

18 Prietha:

Så himla fin familj du har, grattis igen!

Svar: ja :D tack snälla!
Pauline Hurtig

19 Amanda Jona [SPONTAN]:

Stort grattis till dig och din fina lilla familj! Han är ju för himla fin!

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

20 Amanda Forsman:

Spännande att läsa :D

Svar: kul att du tycker det!
Pauline Hurtig

21 MALIN:

Åh vad fin han är!!!! Stort grattis till er båda! Kram

Svar: visst är han <3 tack :) kram
Pauline Hurtig

22 Gabriella :

Skönt att allt gick bra, såå söt!! Kram

Svar: oja!
Pauline Hurtig

23 Madde / Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna:

Så fina bilder och roligt att läsa. Grattis igen :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

24 Erika:

Så kul att få läsa, det måste ha varit helt magiskt :)

Svar: vad kul att du tycker det! ja verkligen!
Pauline Hurtig

25 Tilda Barkselius:

Men vad härligt att det gick så bra, ni verkar som en underbar familj!

Svar: ja :) aw tack!
Pauline Hurtig

26 Sarah:

Va skönt att allt har gått så bra :)

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

27 Kattis:

Roligt att läsa och skönt att det gick så pass bra!:) han är jättesöt!

Svar: kul att du gillade det! ja :D
Pauline Hurtig

28 Caroline:

Åh vilken fantastisk resa du/ni gjort!! Grattis till er :)

Svar: ja verkligen. tack!
Pauline Hurtig

29 Johanna Utterberg:

Så himla häftigt att läsa om, och vilken gulleplutt han är! :)

Svar: vad roligt att du tycker det! hihi ja :)
Pauline Hurtig

30 Lovisa (wildisland):

Så härligt att läsa!! Du är ju grym!

Svar: aw tusen tack!
Pauline Hurtig

31 Jackie:

Grattis till den lille, ser verkligen ut som en liten prins!

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

32 IDA-FOTO:

Skönt att det gick bra & ja som sagt han är supersöt! :D

Svar: ja :D hihi tack!
Pauline Hurtig

33 Alice:

Men vad söt!! Grattis!!

Svar: hihi visst är han :) tack!
Pauline Hurtig

34 Veronica Wallgren:

Så himla roligt att läsa :) Stort grattis igen!

Svar: vad kul att du tycker det! tack snälla :)
Pauline Hurtig

35 sandra.:

Åh så himla roligt verkligen :) stort grattis och så himla söt han är!
skönt att allt gick bra <3

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

36 Inez:

Stort grattis! Så underbart att allt gick bra! :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

37 Gittan:

Grattis till er alla tre och en sån söt kille. Det är det bästa som kan hända en när man får barn.
Jag har två och det är ju 41 och 38 år sedan.
Vilken upplevelse det är,och sedan när barnbarnen kommer, går inte att beskriva...Kram på er.

Svar: tack snälla! :) Ja verkligen!ja det måste vara fantastiskt, ser hur min mamma är nu :)
Pauline Hurtig

38 nemirenko.blogg.se:

Grattis till eran underbara pojke ❤️💙❤️

Svar: tack så jättemycket!
Pauline Hurtig

39 kerstin ehrenholm:

gratis vilken lite fin kille Lycka till

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

40 Zyllah:

Gud vad mysigt med en liten bebis. Jag kommer ihåg för snart två år sedan när min yngsta lillebror föddes och vi fick komma och hälsa på. Han såg lite halv tokig ut men jisses vad söta småttingar är. <3

Svar: oja! så mysigt :)
Pauline Hurtig

41 Hanna:

Det låter verkligen som en drömförlossning!

Svar: så här i efterhand håller jag med ;)
Pauline Hurtig

42 Villa Grön:

Vad roligt att läsa, tack för att du delar med dig! Tänk vad häftigt och nu har ni er lilla prins. Han ser såå fin ut!

Svar: vad roligt att det uppskattas! oja :)
Pauline Hurtig

43 coffeeandcupcake.blogg.se:

Grattis till er !! :D Så söt ^^

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

44 helenaforsmark.blogg.se:

Grattis till er! så söt :D

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

45 erikasblogg.se:

Jag älskar förlossningsberättelser och får flashback till min egna :) Så fint skrivet och vilka fina bilder.

Svar: jag med! tack snälla!
Pauline Hurtig

Kommentera här: