Årstillbakablick

Snart har året 2016 nått sitt slut och det innebär att det är dags för årsredovisning. Tycker det är så roligt att blicka tillbaka och minnas, så här kommer nu mitt år:
 
I januari berättade vi för allmänheten att vi väntade barn genom en bild på instagram. Jag tog examen och vi gick på bankett och jag började jobba som röntgensjuksköterska i sunderbyn. Jag fick en spadag med massage av Jonas i julklapp, så skönt och mysigt. Mina danselever var väldigt facinerad av min växande mage. I Februari var vi på ultaljud och fick se Theodor första gången. Anna tog bilder ute på kilholmen och jag förevigade varje vecka. Jag rockade sockarna på jobbet och gick på teater med mamma. 
 
I April firade vi Jonas födelsedag, for till Ikea och fixade i ordning Litens hörna. Vi firade valborg i stugan. I maj fick jag en jättefin babyshower, jag gick på gravidledighet, det var dansuppvisning och mina små elever var bingbong. Min storasyster fyllde 40 men jag kunde tyvärr inte åka iväg själv med min stora mage. Jag var på Ronjas babyshower. I juni flyttade vi ut till stugan, Robin och Anna tog sommargravid bilder. Jag fyllde år, mamma fyllde år. Jag träffade Sofie och lilla vovven Ella. Theodor föddes och vardan omvandlades till det mest mysigaste.
 
 I Juli bodde vi ute i stugan och mös med vår underbara lilla nyfödda. Vi gick promenader och var till hägnan, Anna fotade 1 månads bilder på Theodor. I augusti hade vi härliga sen sommardagar, badade, firade Lenas födelsedag på kilholmen och vår 4de förlovningsdag. I september flyttade vi hem till stan, gick på stan med Ronja och Maja, min storasyster Therese och 3 av hennes barn; Nicole, Melker och Miranda kom upp och hälsade på, Theodor döptes och fyllde 3 månader.
 
I oktober träffade vi mammas lilla kattunge Luna för första gången, Anna fotde Theodor i en lövhög och mig och Theodor tillsammans. Jag och Jonas firade 7 år tillsammans med extra myslyxig middag hemma och jag fick en så vacker bukett. Theodor fyllde 4 månader och fick börja sitta i sin tripptrappstol och fick börja med små smakskedar. I november firade vi Theodors första namnsdag och Jonas första farsdag. Vi for till haparanda, ikea och kukkolaforsen. Och sedan började december med allt mys de innebär men de tänker jag att ni läst om så nyligen. 
 
2016 kommer nog vara mitt favorit år, året jag blev mamma till världens finaste kille. Men jag ser nog framemot ett nytt år mer än jag brukar, för 2017 kommer vara året då Theodor tar sina första steg, säga sitt första ord och massa massa mer.
 
NU VILL JAG ÖNSKA ER ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!
 

Kommentarer:

1 Alice Lindström:

Men så mysiga och fina bilder. Måste ha varit ett väldigt bra år för er, mycket nytt.

Svar: tack så mycket! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

2013 var mitt favoritår, men ditt 2016 verkar slå det :D Jag hoppas på ett fantastiskt 2017 nu <3

Svar: ja 2016 är mitt favoritår <3
Pauline Hurtig

3 Fanny Edfast:

Vad kul inlägg! Såg ut att ha varit ett väldigt bra år :D

Svar: vad roligt att du tycker det! ja verkligen :)
Pauline Hurtig

4 Sara Ekman:

vilket fint år!! :)

Svar: oja!
Pauline Hurtig

5 Carolina Thoor:

Härlig årsresume 2016! Kort och bra, min blev lång och till två inlägg, haha. Underbart att läsa om i alla fall! :D
Gott nytt år!

Sv; ja, det var kul att skriva en årsresume :D

Svar: hihi tack så mycket!
Pauline Hurtig

6 Netti Starby:

Vilket härligt år och gott nytt år! Kramis

7 Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså åh, vilket helt fantastiskt år du haft! Gott nytt år! <3

Svar: ja :D <3
Pauline Hurtig

8 jessy:

Vilken underbar tillbakablick! Gott nytt år på dig och din fina lilla familj :D kram

Svar: tusen tack!
Pauline Hurtig

9 Therese Bjärstig:

Verkligen ett fint år, önskar er ett lika fint 2017!

Svar: oja! åh tack så mycket!
Pauline Hurtig

10 Henrik Olsson:

Ni har haft ett underbart år! :) Hoppas att 2017 blir ännu bättre! :)

Gott nytt år! :)

Svar: verkligen, aw tack och detsamma till dig!
Pauline Hurtig

11 Lucy:

förstår att detta året var ett av dina bästa :D själv ser jag fram emot 2017 :D

Svar: det förstår jag ;D
Pauline Hurtig

12 sandra:

gott nytt år bästa du!

Svar: aw tack!
Pauline Hurtig

13 Anna:

Förstår att 2017 kommer bli ett roligt år med mycket att se fram emot :) Gott nytt år på er alla!

14 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Kul att läsa :)

Svar: vad roligt att du tycker det!
Pauline Hurtig

15 emelie:

ser ut som att du haft ett kanon år :)

Svar: ja det var det verkligen!
Pauline Hurtig

16 Johanna Utterberg:

Låter verkligen som en fantastiskt år! :) Gott nytt år!!

17 Anonym:

så fin årsredovisning!

18 Sara:

Så fin årsredovisning!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

19 Mamma och mormor Yvonne :

Ett jättefint inlägg.Det mest fantastiska för mig var att få vara med om Theodors födelse och följa hans utveckling till denna lilla glada charmiga unge ❤

Svar: tack mamma <3
Pauline Hurtig

20 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Jättefina bilder och kul att få läsa :)

Svar: tack så mycket, vad roligt att höra!
Pauline Hurtig

21 Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: tack så mycket! :)
Pauline Hurtig

22 Cecilia Johansson:

Många fina bilder blev det för dig under året. Roligt med tillbakablickar. ;)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

23 A M:

Jättefina bilder, ett fint år!
sv: Tack detsamma! :D

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

Kommentera här: