Reumatologen

Idag har jag varit hos reumatologen angående mina ledbesvär. Hon gjorde en jätte grundlig undersökning av mina leder och kände att de var inflammerade, specielt handlederna, men vet fortfarande inte varför.
 
Jag fick fylla i papper om hur ont jag har, allmäntillstånd och hur det påverkar mig. Tex, så har jag svårt att öppna burkar och flaskor, svårt att vrida på kranar, jag tappar väldigt ofta saker och de gör att jag mår rätt dåligt och känner att jag ofta behöver hjälp.
 
Hon skrev ut en till sorts medicin åt mig så nu ska jag prova den. Ska trappa upp tills jag äter 4 sånna tabletter om dagen och så ska det vara sen. Jag måste ta blodprover varannan vecka och ska på återbesök en gång i halvåret.
 

Kommentarer:

1 Alice:

Hoppas det löser sig!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

2 Sofia - Vardag&Foto:

vad fin blogg duu har :)

Svar: tack så mycket :) vet du om att du skrivit det typ 5 ggr på min blogg? men det är ju alltid kul att höra :)
Pauline Hurtig

3 Robex Lundgren:

Hej
Jag har själv eds så jag vet hur de är när de gör ont i ledderna

Svar: ja det är hemskt
Pauline Hurtig

4 milina.blogg.se:

jobbigt att dom inte hittar orsaken :/

Svar: ja...:(
Pauline Hurtig

5 Sofia:

usch jag hoppas det blitt bättre!!

6 Sanna Preifelt:

Hoppas verkligen att du får ett svar, det är alltid jobbigt att ha ont men inte förstå eller veta varför, så att man kanske - förhoppningsvis - kan göra något åt det. Önskar dig lycka till, och hoppas inte att svaret dröjer :)

Svar: ja verkligen! tack snälla du!
Pauline Hurtig

7 Sara - Fitspo, fashion & food:

hoppas det blir bättre!

8 Ebba:

Vad jobbigt, hoppas det blir bättre!

Svar: jo tack!
Pauline Hurtig

9 Prietha:

hoppas det snart blir bättre! :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

10 Liza Ludvigsson:

Hoppas att det hjälper! :)

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

11 JoJo:

jag hoppas att det löser sig och att du mår bättre snart!

sv; ja visst är dom? :D jag älskar också att ha tofflor. äger typ fyra par ^^

Svar: tack så mycket!
haha ja samma här :)
Pauline Hurtig

12 Life of Johanna:

Hoppas medicinen hjälper

Svar: ja hoppas, tack!
Pauline Hurtig

13 Amanda♥:

Hoppas det löser sig! :)

14 SARA EMILIA:

Ojj nej! Hoppas det blir bra!

Svar: tack snälla
Pauline Hurtig

15 Liborius:

hoppas det blir bättre snart:)

Svar: tack :) ja hoppas medicinen hjälper, har haft så här i 9 år :/
Pauline Hurtig

16 OLIVIA:

åh uscha,hoppas de blir bra!

sv: hihi aa :D
kram♡♡

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

17 Isabelle:

Åh det lät inte kul :-( Hoppas det blir bättre!

Svar: tack så mycket!
Pauline Hurtig

18 Frida Christina:

ja sjukt jobbigt med hosta, men det där lät ju ännu jobbigare. Hoppas medicinen hjälper <3

19 || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||:

Ledvärk är verkligen rena skiten! Hoppas att detta hjälper!

Svar: ja verkligen, haft så här i 9 år :( tack snälla!
Pauline Hurtig

20 Julia Müller-Sandvik:

Huvva, så beesvärligt för dig!! Hoppas att du läker ihop <33

Svar: ja :( tack så mycket!!<3
Pauline Hurtig

21 Vera:

Vad tråkigt, hoppas att det blir bättre!

22 Anita:

Men så jobbigt, håller tummar & tår för att det blir bättre! Kram

Svar: tack snälla!
Pauline Hurtig

23 Kajsa-Stina:

Vad jobbigt det måste vara att ha sån värk :( Min mamma har liknande besvär med att hon lätt tappar saker och inte kan öppna brukar osv. Vet du vad det beror på att du fått det eller vet man inte det? Var det en inflammation sa du? :( Hoppas det går över i vilket fall <3

sv: Nej jag menar det! Trillingnöten är ju såå god ju :(

Svar: ja verkligen :( alltså det är en reumatisk sjukdom men de kan inte säga vilken. tack snälla!
Pauline Hurtig

24 LIENE:

Hoppas det blir bra snart :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

25 Hanna:

Vad jobbigt att man inte riktigt vet vad det beror på... Hoppas det blir bättre snart! :)

Svar: ja verkligen, har haft så i 9 år nu :( tack!!
Pauline Hurtig

26 Sara:

Usch så jobbigt, hoppas de hittar var som är fel på dig. Låter som mig för många är sedan och fick reda på att jag har anemi ( blodbrist ) kallas även b12 brist.

27 Johanna ♡:

Usch vad jobbigt, hoppas du får svar snart och att det löser sig! Kram

28 Tea:

Hoppas verkligen det löser sig snart..!! :)

SV: Åh jag dör vad söt du är, tack så mycket hihi!! :D
Ha en fortsatt fin dag, kramkram! :) <3

29 Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Vad jobbigt för dig. Hoppas tabletterna kan hjälpa. Hur gick undersökningen til?

Svar: tack snälla :)har varit i kontakt med vård länge så det är många steg, men olika röntgen och prover och sen klämma och känna
Pauline Hurtig

30 Anonym:

åh vad jobbigt :(

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

31 sara:

Nej vad tråkigt och jobbigt, hoppas det blir bättre snart! :)

Svar: jo :( tack!
Pauline Hurtig

32 Viktoria Eriksson:

Åh, hoppas det blir bättre!<3

Svar: tack<3
Pauline Hurtig

33 LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Hoppas medicinen hjälper!

Svar: Jag vill kunna dansa, men på grund av huvudvärken kan jag inte anstränga mig så mycket. Så jag får nöja mig med att gå på promenader och träna lite lugnt hemma.

Svar: tack! hoppas hoppas!
Pauline Hurtig

34 hanna:

har du haft en bra onsdag? :D

Svar: jodå
Pauline Hurtig

35 Leksak:

Hoppas att de hittar anledningen varför du har så ont :/

Svar: alltså dom vet ju att de beror på inflammationer men inte varför jag får inflammationer
Pauline Hurtig

36 Amanda Jona [SPONTAN]:

Hoppas medicinen hjälper! :)

Svar: tack!
Pauline Hurtig

37 Denise:

Åh vad jag känner igen det där! Jag har också stora besvär med mina händer och handleder, lider av extrem kraftlöshet i båda händer och precis som du så har jag svårt för att öppna burkar/flaskor, vrida på kranar och bära saker. Riktigt jobbigt när man känner att man inte klarar sig själv ibland..
Hoppas denna medicin kan hjälpa dig! :)

Svar: å så jobbigt :( hoppas du kan få hjälp!
Pauline Hurtig

Kommentera här: