Våra dagar

Jag tänkte ta och berätta lite om hur en helt vanlig vardag, utan planer liksom, ser ut för oss. Det kanske inte alls är intressant att veta men jag är så mycket i bloggarkivet nu och läser om hur de var när Theodor var liten, så roligt att kolla tillbaka på. Så så här ser det oftast ut för oss. Vendela vaknar nu mera redan kring 7.30 men vi ligger alltid kvar och myser till minst 8. Jonas skjutsar Theodor till skolan och åker sedan till jobbet. Jag och Vendela går upp och klär på oss och går sedan ner och jag plockar lite och gör sedan frukost till mig. Sedan leker vi lite innan de är dags för hennes första sovstund, runt 9.30- 10, den brukar bara vara runt 30 min och i samband med amning. Då brukar jag titta på alla mot alla, rätt mysigt sällskap haha. Sedan leker vi lite, läser bok och så. Sedan börjar hon bli trött kring12, ammar igen och sedan går vi en promenad och hämtar Theodor som slutar 13. Oftast sover Vendela ett tag till, speciellt om vädret tillåter henne att sova kvar ute. Då äter jag och Theodor mellis, gör läxa och spelar något spel eller så. Sedan vaknar Vendela och vi leker tillsammans alla 3, eller Theodor för sig. Sedan tar hon en till amning och sovstund till och då brukar Theodor rita samtidigt som vi tittar på någon serie vi följer på tv, så som mullvaden, historien om Sverige, Kompani Svan och smartare än en femte klassare, väldigt mysigt. Sedan kommer Jonas hem om han inte jobbar kväll, vi äter middag och myser innan läggdags.
 

Kommentarer:

1 Sussi :

Låter som en riktigt mysig dag. Trevligt att få en inblick i ert liv :)

Svar: ja vi har så mysiga dagar, vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

2 Netti Starby:

Så mysiga vardagsrutiner ni har tillsammans. Kramis <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

3 Enna:

Mysigt att få läsa :)

Svar: vad roligt att du gillade det :)
Pauline Hurtig

4 Louise:

Så mysigt ni har det! Får mig att längta tillbaka till Lion var så liten! :)

Svar: ja så mysigt :)
Pauline Hurtig

5 Mirre:

Så mysiga dagar ni har och så söt liten rumpbild på snuttan. Mysigt att skapa sina egna rutiner

Svar: ja :D hihi tack! ja verkligen
Pauline Hurtig

6 Mirre:

Så mysiga dagar ni har och så söt liten rumpbild på snuttan. Mysigt att skapa sina egna rutiner

7 Mirre:

Så mysiga dagar ni har och så söt liten rumpbild på snuttan. Mysigt att skapa sina egna rutiner

8 Amanda (Swedish Passport) :

Åh, låter ju som en så himla mysig vardag :)

Svar: ja men det är det :)
Pauline Hurtig

9 Jennie:

Låter mysigt

Svar: det är det :)
Pauline Hurtig

10 dixiwonderland.com:

Mysigt ni har det :D

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: