Svar från frågestunden

 - Hur mår du och din familj?
Tack för frågan, vi alla mår bra!

- Vad har ni för planer denna sommar?
Planerar mest bara för att njuta av en ledig härlig sommar med famijen. Vendelas första sommar, å det ska bli så mysigt. Vi gör väl lite små utflykter som vi alltid brukar men sedan planerar vi att bila ner till Askersund och Skåne.
 
 
- Vill ni ha fler barn i framtiden?
Nej det vill vi inte som det känns nu. Vi har alltd pratat om 2 och känner oss väldigt nöjda och tacksamma så.
 
Vad är måste grejer att ha under första tiden tycker du?
Åh, förutom de självklara som bilbabyskydd och så så skulle jag säga, babynest, antiriv vantar, pysventiler, babygym, babysitter och pyjamas som har dragkedja åt båda hållen. Amningskudde och vattenflaska till ammande mammor.
 
 
Hur har det gått för dig med ammning med både Theodor och Vendela? Hör ofta att det gör så ont. Vad är din upplevelse?
Det har gått jättebra, jag och båda barnen älskar amningsstunderna och det är jag så tacksam för. Det gjorde lite ont första veckan första tagen på varje amning med båda barnen men det har snabbt gått över. Det finns salvor och kompresser som lindrar, hade köpt hem det men har bara använt en kompress än så länge med Vendela men är ju bra att ha hemma och vem vet, kanske behövs när hon börjar få tänder haha. Theodor ammade jag tills just innan han skulle fylla 2, bara som kvälls och morgonmys på slutet då, hoppas kunna göra det med Vendela med.
 
Hur länge ska du vara föräldraledig?
Till Januari nästa år då hon ska börja på förskolan.
 
 
- Hur tänker ni kring barnuppfostran hemma? Theodor verkar vara en otroligt snäll och charmig liten kille så det ni gör fungerar så det hade varit roligt att veta hur ni hanterar olika situationer där hemma.
Oj tusen tack! Vi är lite olika jag och Jonas vilket nog är en bra kombo. Men jag tycker det är viktigt att inkuldera barnen, att förklara varför, att låta känslor finnas och uttryckas från båda hållen.
 
- Hur träffades du och din man?
Vi träffades i början på gymnasiet, vi gick i parellelklass, han musik och jag dans. 15 år sedan i höst!
 
- Precis som jag så träffade du din Jonas tidigt i livet, vad upplever du är fördelarna med att träffas så tidigt och upplever du några nackdelar?
Vi har verkligen vuxit upp tillsammans, vuxit upp med varandra. VI känner varandra utan och innan. Nackdelar med det vet jag inte riktigt.
 
- Hur gamla är ni och var och hur bor ni?
Vi är 30 år, bor i Luleå i ett grått kedjehus med 2 våningar. Trivs så bra!
 

- Hur länge har du arbetat med det som du arbetar med nu och vad innebär ditt jobb?
Jag började jobba som röntgensjuksköterska 2016. Det vi gör är typ svårt att förklara men man kan ju säga att vi tar bilder(och filmer) på kroppens insida för att läkarna ska kunna ställa diagnos mm. Vi utför även interventioner som att ta biopsier och sätta in slangar för att dränera. Älskar mitt jobb!
 
- Vad var ditt drömyrke när du var liten?
Veterinär. Lekte det så mycket.
 
- Hur fick du veta att man kunde utbilda sig till röntgensjuksköterska?
Jag gjorde faktiskt ett universitetstest och fick det som förslag.

- Vet att du älskar att dansa, har du några andra intressen?
Det gör jag! Å jag älskar att pyssla och skapa också.
 
- Kollar du på Youtube, har du någon favorit att följa?
Ser inte så mycket på youtube, men lite Nevnarien och Linn Ahlborg brukar det bli.
 
- Har ni fortfarande Halv åtta hos mig middagar?
Nämen, vad roligt att du kommer ihåg det! Men det gör vi tyvärr inte, kanske borde starta igen?
 
- Vilken typ av mat brukar ni äta hemma?
Oj hur svarar man på detta, haha, tänkte skriva vanlig mat men de är det ju inte för alla haha. Det är mest Jonas som lagar mat hos oss och det gör han så bra! Vi brukar äta typ, pasta bacon, hemmagjord pizza, grytor/wok till nudlar eller ris, kött och rotsaker i ugn, fiskpinnar och potatis, köttbullar och makaroner, typ sånt.
 
- Vad är Theodors favoritgodis? / Vad är ditt favoritgodis?
Theodors är rosa tuttifrutti ringar, och mina är rosa bubs.
 
 


Kommentarer:

1 Netti Starby:

Så kul att läsa alla svaren och bra frågor du fick. Kramis <3

Svar: Kul att du tycker det, ja verkligen!
Pauline Hurtig

2 Henrik:

Två barn känns kanske ganska lagom nu, men vem vet vad framtiden har att erbjuda för er. :)

Svar: Ja man vet ju aldrig men vi planerar inte för en till :)
Pauline Hurtig

3 Petra Olsson:

Så kul att läsa svaren på frågorna 🌸

Svar: Kul att du tycker det :)
Pauline Hurtig

4 Louise:

Vilka mysiga frågor du fick! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

5 Denise:

Roligt med frågestund 😊

6 dixiwonderland.com:

Så kul att få svar på alla mina frågor för det var en del 🤣 Så roligt att få läsa mer om ditt jobb och vad det innebär :D Blev extra nyfiken sen jag började kolla på The good doctor. Bra serie som jag rekommenderar om du inte har sett.

Svar: Ja så roligt att du ställde så många bra frågor :) ja jag har sett lite av den, gillar den! :D
Pauline Hurtig

7 Enna:

Så roligt att få läsa!

Svar: Kul att du tycker det :D
Pauline Hurtig

8 Celine:

15 år! Gud vad tiden går fort <3

Svar: Ja tiden går :)
Pauline Hurtig

9 Sussi :

Så kul att du delar med dig, att få veta lite mer om er. Ha en fin vecka <3

Svar: Vad roligt att du uppskattar det :)
Pauline Hurtig

10 Mirre:

Vad roligt att läsa alla svar och låter som nu har det precis som ni vill ha det, så härligt

Svar: Kul att du tycker det. Ja verkligen :)
Pauline Hurtig

11 Jasmine:

Roligt att läsa dina svar på frågorna!

Svar: Tack för att du kikar in hos mig.

Kram

Svar: Roligt att du tycker det:)
Pauline Hurtig

Kommentera här: