Hjärnskakning

 
Igår när jag skulle hämta Theodor på skolan såg jag att han satt på marken med 2 kompisar. En kompis sprang till mig och berättade vad som hade hänt. Han hade på någotvis farit in med huvudet i kanten på rutschkanan. Det hade nyligen hänt, en fröken hade kylt med lite snö. Men alltså han hade världens bula i pannan. Stack ut minst 2 centimeter och ca 5cm stor, herregud vilken smäll det måste varit. Påvägen hem märker jag att han är lite vinglig och att han inte minns vad som hänt riktigt, säger olika varje gång och beter sig annurlunda, han börjar även att må illa så jag ringer 1177 som säger att vi måste åka till akuten direkt. Det var väldigt mycket folk på akuten så vi fick vänta länge men till slut fick vi komma in och de konstaterade hjärnskakning. Så inatt har vi sovit på barnavdelningen för observation. Vi fick sova på sal 4 med en gullig valross utanför och rymdtema inuti, så fint! Sängar med fjärrkontroll och frukost på sängen, Theodor var helnöjd haha. En sjuksköterska har kommit in varannan timme och gjort kontroller, blodtryck, puls, saturation och kollat på pupillerna. Theodor sov genom allt, helt slut. Kontrollerna såg bra ut så efter morgonronden var vi färdigobserverade och fick åka hem. Men det är hjärnvila som gäller i några dagar nu, alltså inte kolla skärm, inte göra så mycket tankegrejer eller röra sig så mycket. Tur att han älskar att rita vår duktiga stjärna. Han är fortfarande väldigt trött, har lite ont i huvudet och är lite yr, men det går åt rätt håll och han känns mer och mer som Theodor igen. Våran älskade Theodor ♥
 

Kommentarer:

1 Netti Starby :

Stackars liten och vad skönt att han börjar må bättre. Kramis <3

Svar: jo <3
Pauline Hurtig

2 Lina:

Usch, vad otäckt! Helst skulle jag vilja linda in mina barn i bubbelplast...

Svar: ja :( ja men eller hur!
Pauline Hurtig

3 Farmor till Theodor:

Kryapåkramar till farmors älskade lilla prins ❤

Svar: <333
Pauline Hurtig

4 lisa:

Oj då stackars liten . Hoppas han mår bättre snart <3

Svar: jo :( han mår bättre <3
Pauline Hurtig

5 Mamma och mormor :

Jag hade ju hoppas att ni skulle fått följa med hem efter undersökning så vi kunnat äta en sen middag på Max 🍔🍟 men skönt ändå att han fick vara under observation och lite spännande att få sova på sjukhuset var det nog också 🥰

Svar: ja :( men det var skönt att vara i trygga händer! haha ja :)
Pauline Hurtig

6 sara:

Men nej vad trist att han slog sig och åkte på hjärnskakning, hoppas han nu mår bättre! :)

Svar: ja :(
Pauline Hurtig

7 dixiwonderland.com:

Fy så obehagligt! Du får hälsa Theodore att jag tänker på honom och hoppas att man får bra snart <3

Svar: ja :( han blev glad när jag läste det för honom <33
Pauline Hurtig

8 Alice:

Ajdå, lilla gubben! Hoppas han återhämtar sig snabbt! <3

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

9 Sara:

Åh stackarn!! :(

10 Sara:

Åh stackarn!! :(

Svar: jaa :(
Pauline Hurtig

11 Denise:

Men åh vad obehagligt! Stackarn!

Svar: väldigt :(
Pauline Hurtig

12 ullie:

nej men åh lilla vännen usch då hoppas allt blir bra

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

13 Jasmine:

Så obehagligt och som det kan gå. Skönt att ni fick bli inlagda för observation och att Theodor nu mår bättre.

(Sent) Svar: Tack! Glad att du gillade sidorna för november i min bullet journal.

Kram

Svar: ja :( verkligen!
Pauline Hurtig

Kommentera här: