Lite shopping

Jag har jobbat kväll 2 dagar i rad och igår jobbade ju även Jonas sent så då sov Theodor hos sin mormor. Idag är jag ledig så jag tog mig en skön sovmorgon innan jag promenerade till mamma och Theodor. Som jag saknat honom. Vi åkte in till stan allihopa för att shoppa lite och äta lunch på Theodors favvo resturang exotic som serverar kinabuffé. Vi hittade lite nya sommarkläder till Theodor och så gick vi såklart på leksaksaffären. Han hade med sig egna pengar och såg Minecraft gubbar som han så gärna ville köpa. Han hade råd men tyckte att det kändes förargligt att pengarna skulle vara helt slut sedan. Som han brottades med tankarna där. Tycker det är så duktigt av honom att få förstå pengars värde och att de tar slut och tänka frammåt liksom. När jag sa att jag kunde hjälpa till med halva betalningen blev han sååå glad och tacksam att han nästan började gråta. Älskade gubben. Så då fick han vargen av mig och blev otroligt glad. Finaste han.
 
 

Kommentarer:

1 Heléna:

Så härligt med sovmorgon! Jättefina kläder ni hittade till honom 😍 Han är förståndig gossen som ser vikten av att hålla koll på pengarna och så snällt av dig att hjälpa till med halva kostnaden så han fick det han ville ha! Ha en riktigt fin fortsättning på eftermiddagen och kvällen! Kramar 💖

Svar: ja :D åh tack! ja verkligen :) <3
Pauline Hurtig

2 Annie - Stora Små Äventyr:

Bra att träna barnen i pengars värde :)
Fina kläder :)

Svar: oja!
tack :)
Pauline Hurtig

3 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Så bra att han förstår värdet på pengar!! :)

Svar: ja stolt över det :)
Pauline Hurtig

4 Ajli:

Så fint att du lät honom brottas ett tag innan du erbjöd dig att betala halva, alltså just FÖR att de tidigt ska veta pengars värde. Härlig övrig shopping också :D

Svar: tack <3 ja :)
Pauline Hurtig

5 Denise:

Men åh vilken härlig dag 🥰

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

6 Anna-Maria:

Vilken mysig dag ni verkar ha haft det! Härligt med sovmorgon. Fint att han förstår värdet av pengar och blev så glad när du betalade halva. :)

Svar: ja jätte :) ja :D
Pauline Hurtig

7 Enna:

Alltså han är så söt! Vad kul att han ändå fick/köpte dem tillslut :)

Svar: ja visst är han :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: