Ja det är mumin

 
Att jag gillar Mumin är nog ingen nyhet för er, jag samlar på muminmuggarna och många andra muminsaker. När jag såg dessa muminglas för någon vecka sedan på loppis kunde jag bara inte motstå. Visst de kommer från max men de är ju superfina. Speciellt dessa, rosa och med en lotusblomma och en katt. Vi har just sett klart första säsongen av Mumindalen på Cmore, Theodor älskar dom, yay! Muminsagorna är ju så mysiga, roliga och spännande, med massa underbara citat jag ofta använder mig av hihi. Här är en av mina favoriter:
 
"Var han inte lite underlig, sa pappan osäkert.
Han var m y c k e t underlig, försäkrade Lilla My.
Mamman suckade och försökte räta ut benen.
Men det är ju de flesta vi känner, sa hon. Mer eller mindre."

Kommentarer:

1 Sara:

Åh fina! :)

Svar: visst är dom :D
Pauline Hurtig

2 Frida:

Wow vilka fina!!
Ja asså Zoe sitter bara och trycker på bubblorna och så trycks de ut åt andra hållet. Förstår inte riktigt det roliga i det, men Zoe älskar det :p

Svar: eller hur :D
haha ja men kan säkert vara de, Theodor har kikat på sånna, kanske skulle köpa en åt honom :)
Pauline Hurtig

3 Alice:

Så gulliga glas! <3 Jag har finsk påbrå, så Mumin har alltid varit lite genomgående hemma hos oss också, hihi!

Svar: eller hur :D åh så mysigt!
Pauline Hurtig

4 Henrik Olsson - Föreläsning:

Riktigt fina :)

Svar: visst är dom :D
Pauline Hurtig

5 dixiwonderland.com:

Jag älskar citaten från Nalle Puh. Ingen stor favorit hos mig men just citaten är så fina :D

6 lisa:

Jättefina. Gillar också muminmotiv :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

7 Annika:

Fina, jag har några glas med katten Gustav från MAX.

Svar: åh tror jag har ett sådant :D
Pauline Hurtig

8 Julia:

VAAAA, finns mumin på cmore!? TACK för tips, älskar mumin!!!!

Svar: jaaa :D 2 säsonger :D
Pauline Hurtig

9 Enna:

Oh kommer ihåg när man fick sånna i sina mål :)

10 Anonym:

Men så söta o kul när man hittar något man gillar :)

Evas blogg

11 Emelie Andersson :

Åh Mumin, så fint! :)

Kommentera här: