Min pappa

Igår när vi var och handlade såg jag en man som var så lik min pappa. Han rörde sig som på samma sätt. Sedan hörde jag ett ljud jag inte hört på drygt 10 år. Min pappa gick bort i cancer 2009, det började på stämmbanden och pappa fick en tal trakeostomi. Den lät rätt speciellt och det var de ljudet jag hörde på affären. Mannen hade en likadan tal trakeostomi som min pappa hade. Åh det kändes så olustigt, det liksom knöt sig i hjärtat.
Jag saknar min pappa.
 
 
Alltid när jag ser en gris så tänkter jag på pappa. Han gillade verkligen grisar. Vi brukade alltid säga att pappa var galten, mamma suggan och jag kultingen. Därför betyder grisar så mycket för mig. Denna fick jag av mamma föra påsken den heter Knutte-Kulting, jag fick en till som sitter och den heter Grisen-Lisen. Blir så glad när jag ser en söt gris.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Jag brukar uppleva liknande saker om min pappa som gick bort 2009. Min mamma som är medial säger att det är ett sätt på att han visar sig för mig. Alltså genom någon annan. Kramis <3

Svar: <3<3<3
Pauline Hurtig

2 Caroline:

Grisen var verkligen jättefin. Förstår att du saknar din pappa <3

Svar: visst är den :D ja <3
Pauline Hurtig

3 Alice:

Åh, förstår verkligen att det blev lite olustigt med att se den mannen. Vilken gullig gris! <3

Svar: verkligen, visst är den <3
Pauline Hurtig

4 Mamma Yvonne :

Och sen ville han ju ha en gris som husdjur 🐖

Svar: ja <3
Pauline Hurtig

5 Celine:

Åh jag fick ett sånt infall idag angående min farmor, inte att jag såg någon som såg ut som henne eller så jag började bara sakna henne något otroligt från ingenstans. Kram på dig <33

Svar: åh <3 kram på dig med <3
Pauline Hurtig

6 Beatrice Jakobsson:

Kan verkligen tänka mig att du saknar din pappa <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

7 Henrik Olsson - Föreläsning:

<3 <3 <3

Svar: <33
Pauline Hurtig

8 lisa:

Förstår att det kändes olustigt och att du saknar din pappa. Jag saknar min pappa, mamma och bror så otroligt mycket . Vilken söt gris <3

Svar: <3 visst är den :)
Pauline Hurtig

9 johanna:

Åh, ja jag förstår att du saknar din pappa och när det blir så påtagligt så blir det värre <3

Svar: jo <3
Pauline Hurtig

10 dixiwonderland.com:

Jag tror ju att våra kära som ej finns med oss längre visar att de finns med oss via tecken. Att du såg den mannen var ett tecken från din pappa att han finns med dig. Jag kan fortfarande höra Bonzo här hemma. Förstår att det låter flummigt om man inte tror på sånt här men jag har hört honom pusta/sucka vilket han alltid gjorde när han blev så gammal. Precis som en gammal gubbe. Du är så himla stark Pauline. Att förlora någon man älskar är fruktansvärt och den sorgen får man leva med resten av sitt liv. Jag är helt säker på att din pappa ler från himlen och vakar över dig och Theodor <3

Svar: åh tack, massa kramar fina du <3
Pauline Hurtig

11 Anna :

Kram. ❤️

Svar: kram <3<3<3
Pauline Hurtig

12 Jasmine:

<3

Svar: Tack, vad kul att du gillar min design på sidorna för april i min BuJo! :)

Kram

Kommentera här: