Läsning

I sommar har vi tagit en läspaus från bokserien om Musse och Helium som jag och Theodor håller på och läser. Detta eftersom att det oftast är Jonas som nattar när vi bor i stugan. Men ikväll är Jonas på rep så då nattade jag. Å idag började vi läsa en ny LasseMajas detektivbyrå bok som heter Cykelmysteriet. Vi läser även på dag tid ibland och vi har just läst ut den första boken vi läst om Lasse och Maja. Den hette födelsedagsmysteriet, han fick den dagen innan hans födelsedag och den var verkligen så bra, väldigt lätt lästa och spännande.
 
 

Kommentarer:

1 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

Lasse-Maja är mångas favorit. Kan tipsa om julkalendern 🙂

Svar: tack för tips :D
Pauline Hurtig

2 ullie:

va roligt att ni tar tid att läsa . ofta ville mina alltid lyssna på ljud bok eller läsa i böcker själva

Svar: ja självklart :D än kan inte läsa böcker själv
Pauline Hurtig

3 dixiwonderland.com:

Måste vara så mysigt att få läsa böcker för sitt barn :D Är lite avis på det faktiskt men jag får väl läsa för växterna xD

Svar: ja :D hahah, ja de mår väl bra av att man pratar med dom?
Pauline Hurtig

4 Sussi:

Så underbart med lästid tillsammans :)

Svar: verkligen :)
Pauline Hurtig

5 Henrik Olsson - Föreläsning:

Vilken mysig stund ni har :)

Svar: ja jätte :)
Pauline Hurtig

6 Enna:

Det var min favorit serie av böcker när jag var liten :)

Svar: vad kul :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: