Ny medicin och injektion

I förrgår hade jag äntligen tid hos reumatologen. Jag började ju reagera på den förra medicinen för ett tag sedan så jag var tvungen att sluta. Jag trodde att det inte gjorde någon verkan eftersom att jag ändå hade så ont. Men kort efter att jag slutat fick jag mycket ondare. Det kan ju varit ett nytt skov, men så svårt att veta. Hur som helst har de satt sig i fler leder, jag har aldrig haft så många svullna leder förut. Båda händerna, handlederna, armbågarna, knäna och fötterna. Jag har nu fått börja med en ny medicin och i väntan på att den ska börja verka så fick jag en kortisonkur. Jag fick även en injektion i handleden, jag har fått det innan och tycker att de är de enda som hjälper egentligen. Man får inte belasta ett dygn efter injektion och så var den stel och väldig ont ett dygn till. Men nu är de så skönt i handleden. Jag har dock blivit röd och svullen över handen nu, har varit i kontakt med vården, men vi ska avvakta ett tag till. Kan vara en biverkan men de kan också vara en infektion, hujja hoppas inte!
 
 
Fina krya på dig buketten jag fick av mamma.

Kommentarer:

1 ajlimullersandvik.blogg.se:

Hoppas att det hjälper, att det inte är en infektion och att du bara för njuta av helg nu! (om du har ledig helg alltså, fast oavsett!).

sv: Tack, förstår att du förstår mig som ju också har en osynlig sjukdom... svårt att liksom förklara!

Svar: tack! det har gått ner så verkar som jag klara mig :D tack fina du <3
Pauline Hurtig

2 Emma Engström:

Usch det gör så ont i mig att läsa hur du har det, men jag hoppas verkligen på det bättre nu! <3 KRAM

Svar: fina du <3
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

Fy vad jobbigt och hoppas att det kommer hjälpa mot smärtan. Fina blommor du fick! <3 Kramis

Svar: ja hoppas! eller hur :D
Pauline Hurtig

4 enna:

Så fin bukett och vad skönt att det har hjälpt <3

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

5 Malin Tarvainen:

Stackars dig! 😔 Hoppas det hjälper i alla fall! Kram

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

6 Sara Ekman:

Men fy så jobbigt, hoppas verkligen nya medicinen är bra <33

Svar: tack<3
Pauline Hurtig

7 Sara :

Lät inte kul, hoppas allt känns bättre idag :)

Svar: det gör det :D
Pauline Hurtig

8 Hanna:

Men åh vad jobbigt :( hopps det går över! Super vackra blommor <3

Svar: ja :( tack! eller hur <3
Pauline Hurtig

9 Lisa:

Vad skönt att det känns bra i handleden nu. :)
Vilka fina blommor :)

kram

Svar: ja :) visst är dom!
Pauline Hurtig

10 Joakim:

Tråkigt att läsa, hoppas det löser sig för dig.. Trevlig helg, kramiz..

Svar: tack så mycket! detsamma :)
Pauline Hurtig

11 My Nordqvist:

Hoppas den nya kommer hjälpa! Krya på dig <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

12 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag hoppas innerligt att denna kommer att hjälpa dig bättre!!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

13 Yasmine :

Usch, det kan verkligen inte vara kul att ha så ont hela tiden... :( Hoppas verkligen inte att det är en infektion!

Svar: nej :( det var det inte :D
Pauline Hurtig

14 Rebecca:

Är det "vanlig" ledgångsreumatism du har eller något annat? Och vad får du för medicin?
Hoppas du blir hjälpt utav detta!

Svar: jag har sereonegativ reumatoid artrit
Pauline Hurtig

Kommentera här: