Hur corona har påverkat mig

Covid-19 har ju påverkat oss alla väldigt mycket. Även om man inte är drabbad i sig så finns ju rekomenadtionerna, rädslan och ständigt prat om det. Känns som att det ligger som ett tryck över alla. Det är verkligen hemskt hur många som dött av det och hur många som ännu kämpar för sina liv och säkert kommer det bli många fler. Men jag tänkte gå in lite mer på hur det påverkar just mig. Jag var ju hemma sjuk där ett tag, jag fick ju uppsöka vård för att få hjälp med andningen. Men inga prover togs så vi vet ännu inte om det var det jag hade. Det jag är mest ledsen över är vårat bröllop som var planerat till sommaren. Vi hoppas fortfarande att de kommer vara möjligt att genomföra, isåfall hoppas jag att de blir en dag där corona läggs bort helt, jag vill inte höra något om det. Men det känns tyvärr som att de kommer behövas skjutas upp. Jag jobbar ju deltid som danslärare och alla lektioner är inställda. Uppvisningarna är uppskjutna och det känns så himla tråkigt, inte minst för att det skulle vara Theodors första uppvisning på scen. Men vi hoppas att de blir av till hösten! Sedan jobbar jag ju på sjukhus, som röntgensjuksköterska. Tyvärr glöms röntgen ofta bort, men vi är också i frontlinjen. De vill ju ha röntgen på alla Covid-19 smittade patienter. Och såklart kan de smittade behöva annan vård så vi stöter på det väldigt ofta. På bilden nedan ser ni hur jag ser ut då plus långärmad skyddsrock och hårnät också. 
 

Kommentarer:

1 Celine:

Denna tid är verkligen så läskig, längtar verkligen tills den är över!

Svar: ja absolut!
Pauline Hurtig

2 Emelie Andersson :

Så tråkigt med Corona, börja tröttna på det rejält :( men det är viktigt att visa tacksamhet och att alla följer rekommendationerna :)

Svar: ja :( verkligen!
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

En sådan mask har jag aldrig sett tidigare och hoppas verkligen att elände går över snart. <3 Kramis

Svar: vi är så glada att vi fått dom :D
Pauline Hurtig

4 My Nordqvist:

Så himla tråkigt med bröllopet :( Hoppas det löser sig på något bra vis <3

Svar: jo :( <3
Pauline Hurtig

5 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har drabbats på det vis att jag blivit av med jobbet eftersom det gick i konkurs, jag får ännu ingen ersättning eftersom trycket på A-kassan är så stort. Jag har fått vänta på vård eftersom alla icke-nödvändiga grejer halkar längre och längre ner på listan och framför allt har mitt paniksyndrom blivit värre och värre och ännu ingen behandling.

Svar: ja så tråkigt D:
Pauline Hurtig

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

Har aldrig riktigt tänkt på det så. Att man drabbas utom att vara smittad och utan att sakna sina anhöriga och sitt vanliga liv. KRAM på dig, kämpe!

Svar: <3
Pauline Hurtig

7 Dixiwonderland.com:

Förstår att det är skit tråkigt angående bröllopet :( Och sen orättvisan när man inte vet hur framtiden kommer att se ut. Ingen vet om detta kommer vara kvar nästa år så det blir väldigt påfrestande för er och alla andra som har såna stora tillställningar.

Här där jag bor så upplever jag inte att någon tar det på speciellt stort allvar. Ingen håller avstånd ute i butiker eller på gator. Det är folk precis överallt ute i naturen. Jag försöker hålla avstånd när jag är ute men det är svårt när ingen annan verkar bry sig.

Svar: ja verkligen :( vad tårkigt!
Pauline Hurtig

8 Klara:

Trist med bröllopet :(

Svar: jo :(
Pauline Hurtig

9 Lisa:

Corona drabbar alla mer eller mindre tyvärr. Stor heder till dig som jobbar inom vården, ni är dom stora hjältarna kram

Svar: ja så är det :( tack snälla!
Pauline Hurtig

10 Yasmine :

Hoppas hoppas ni lyckas hålla bröllopet ändå! ❤️

Svar: tack! <3
Pauline Hurtig

11 Hilma Eklund :

Åh jag verkligen längtar tills allt detta är över! Men jag tycker vi alla kämpar på bra och gör vad vi kan för att hjälpas åt ❤️

Svar: jag med! jorå :)
Pauline Hurtig

12 Jeanette:

Så otroligt tråkigt med bröllopet, hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt för er! :)

Svar: ja :( tack!
Pauline Hurtig

13 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vi håller verkligen tummarna för att ni kan ha ert bröllop i sommar!!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

14 Annika:

Vad tråkigt om bröllopet inte blir av, ni har riktigt bra utrustning och det förstår jag att ni måste ha. Ha en fortsatt trevlig vecka.

Svar: ja :( ja det känns bra att vi fått det!
Pauline Hurtig

15 Biggeros :

Visst påverkar
covid -19 oss alla i allmänhet. Ingen tycks gå fri från media. Såklart får vi skänka en extra tanke till ni som hjälper de sjuka inom vården. Ni är såklart i frontlinjen. Ta hand om dig 🙏

Svar: jo :( tack <3
Pauline Hurtig

16 Sara Ekman:

Så himla tråkigt med bröllopet, håller verkligen tummarna att skitCorona försvinner så att ni får ha ert bröllop som planerat <3

Svar: ja :( tack snälla!
Pauline Hurtig

17 Emma Engström:

Usch det är verkligen så hemskt med allt detta, och vad vi alla berörts av det på ett eller annat sätt! Inte minst sagt de som är drabbade av de <3 Jag hoppas verkligen det inte kommer drabba ert bröllop, vore hur tråkigt som helst! Stor kram och ta hand om dig <3

Svar: ja :( tack <3
Pauline Hurtig

18 Orsakullan mamma vid 20, specialpedagog:

Så trist att ni inom röntgen glöms bort i covid19, klart ni gör ett viktigt jobb.

Svar: ja.. :( tack!
Pauline Hurtig

19 Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Ja det påverkas ju oss alla, smittade eller ej...

Svar: ja :(
Pauline Hurtig

20 Ellen Gräntz:

Vilket viktigt jobb du gör! <3 Så tråkigt med dansträningar och uppvisningar, och ännu mer med bröllopet. :(

Svar: tack <3 Jo :(
Pauline Hurtig

21 Sara:

Nej vad tråkigt med bröllopet, hoppas verkligen att det ordnar sig på något sätt! Längtar verkligen tills corona är över.

Svar: ja :( jag med!
Pauline Hurtig

22 Carro:

All heder till alla som jobbar inom sjukvården!!
Förstår att det känns så tråkigt med bröllopet. Jag har utbildat mig till bröllopskoordinator och skulle genomföra mina två första bröllop i sommar men de har såklart blivit uppskjutna. Känns så trist för jag ville verkligen sätta igång!! Känns som om hela 2020 är pausat... Inte favoritåret om man säger så, detta trodde jag inte i december 2019 på nyår när man tänkte framåt på det nya året :(

Svar: tack <3 åh så himla tråkigt, nä men verkligen
Pauline Hurtig

23 Ida:

Ja det drabbar många på olika vis detta virus. Tråkigt med ert bröllop, håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt. Och heja ALLA er som arbetar inom vården!!

Svar: ja :( tack! <3
Pauline Hurtig

24 Jasmine:

Heja dig som kämpar på i frontlinjen! Hoppas att du och dina nära slipper smittan i privatlivet.

Svar: Tack, kul att du gillade det handgjorda studentkortet.

Kram

Svar: <3
Pauline Hurtig

Kommentera här: