Bokrea

Älskar att shoppa böcker tycker det är så himla roligt. Speciellt barnböcker, det gjorde jag redan innan jag visste att Theodor skulle komma, så i en brudkista hade jag massor av böcker som låg och väntade. Och Theodor älskar böcker, både att lyssna och "läsa"själv. Det är ju så viktigt för barns lärande at man läser för dem. De påverkar deras ordföråd och läsförståelse så mycket. Det är ju bokrea nu och såklart har vi gjort flera fynd.
 
 
Fyra olika Frostböcker som kostade 39 kr styck. Dessa köpte jag på Ica Maxis bokrea.
 

Kroppen från topp till tå, 39 kr på ica maxi.
Majas ABC, 29 kr på akademibokhandeln.
Nicke Nyfiken i bokstavsdjungeln, 29 kr på ica maxi.
 
 
Bamses första rimbok, 39 kr på ica maxi.
Emil med paltsmeten, 79 kr på Akademibokhandeln. 
Sol-ägget, 79 kr på Akademibokhandeln.
Berättelser om Pelle Svanslös, 79 kr på Akademibokhandeln. 
Illustrerade Fabler av Aisopos, 79 kr på Akademibokhandeln.
 
Och så köpte jag faktiskt en till bok till Theodor som heter den stora sagosamlingen. Men den blev aldrig fotade då jag glömde att den låg på hans nattduksbord då vi läste den redan första kvällen. Den kosta i alla fall 69 kr på Akademibokhandeln.
 
 
Och så en bok till mig. I hemlighet begravd av Viveca Sten den 10de boken i serien Morden i Sandhamn. Jag håller just nu på att läsa i den 9de boken som heter i fel sällskap. Älskar verkligen Morden i Sandhamn böckerna.

Kommentarer:

1 enna:

Håller med dig! Det finns verkligen någonting härlig med att få gå och handla böcker :)

Svar: eller hur :)
Pauline Hurtig

2 Heléna:

Så många fina böcker du har fyndat!!! Jätteviktigt att läsa för barn och göra så de blir intresserade av läsning. Hjälper dem otroligt mycket under uppväxten både med att lära sig vad orden betyder och även med intresset för att själv läsa vartefter. Roligt att du hittade en bok till dig själv också! Kram 💖

Svar: ja visst :D exakt!
Pauline Hurtig

3 Netti Starby:

Vilka fina böcker du har fyndat :-D Kramis

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

4 Lisa:

Vad många fina böcker :) Bra pris också kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

5 Delila:

Härligt med massa nya böcker :D

6 Flisan:

Kul med lite nytt i bokhyllan hihi :D

7 Dixiwonderland.com:

Jag gillar att läsa böcker men jag har verkligen inte plats för att köpa hem. Önskar att man kunde låna böcker online istället för att gå till biblioteket. Tycker det är så svårt att hitta böcker där xD

Svar: vilken affärs idé! :D
Pauline Hurtig

8 Emma Engström:

Har helt glömt att det är bokrea nu, men kanske det är superbra att se om man ska börja läsa nudå kanske?! <3

Svar: ja verkligen! :D
Pauline Hurtig

9 Carro:

Så många härliga böcker! 😍

10 Angelica Wåhlin:

Tycker bokreor är bland det roligaste som finns!

Svar: jag med :D
Pauline Hurtig

11 ajlimullersandvik.blogg.se:

jag älskar bokrean, det är så kul, köper de bästa böcker :D

Svar: jag med :D
Pauline Hurtig

12 Liv:

Då borde vi kanske ta oss iväg till ica maxi ser det ut som! :-)

Svar: :D
Pauline Hurtig

13 sara:

Perfekt att kunna fynda massa böcker nu ju :)

tack för gratulationen på min födelsedag :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

14 Johanna Utterberg:

Åh så många härliga böcker ni fyndat :)

15 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Böcker är alltid bra! Både för lärande och avkoppling! :)

Svar: verkligen!
Pauline Hurtig

16 Emelie Andersson:

Åh vilka bra och fina böcker, han kommer älska dem :) och rea också, underbart <3

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: