RA update

Nu har jag jobbat en vecka efter sjukskrivningen. Jag mår mycket bättre men har rätt ont än och blir fortfarande trött. Känner att mitt tålamod inte är lika bra och jag inte kan hantera lika mycket. Men det känns ändå som att det går åt rätt håll. Jag klarar inte av att göra allting, har svårt att greppa små saker, har inte så mycket styrka och får väldigt ont vid belastning. Jag har fått ett eget tangentbord på jobbet, med mus och alltså det hjälper mig så mycket, är så tacksam för det. Jag har ju börjat äta medicin igen och är nu på sista upptrappningsveckan så nu äter jag full dos. Injektionerna som jag fick (direkt i lederna) hos reumatologen hjälpte verkligen. Tanken är att jag ska få träffa ett team och veta mer om sjukdomen (har fått en lite ny utvecklad diagnos) och träffa en arbetsterapeut igen. Hoppas verkligen att det kommer bli bra och att detta liksom inte är de nya normala, hujja.
 
Kände att jag behövde detta ikväll alltså, nu ska jag se serie med Jonas, ha en fin kväll!

Kommentarer:

1 enna:

Vad gott!
Sv. Tack! Hahaha..kan inte säga jag hatar det men lite små läskigt att sitta själv

2 Johanna Utterberg:

Åh, skönt att du känner att det går åt rätt håll, men hoppas det blir ännu bättre nu framöver och att du kan få lite styrka/ork tillbaka :)

3 Netti Starby:

Vad skönt att du mår lite bättre trots dina jobbiga besvär. <3 Kramis

4 Ullie:

va skönt et går åt rätt håll det känns bättre i vartfall va rädd om dej kram

Svar: kram
Pauline Hurtig

5 Lisa:

Duktig du är som kämpar på , skönt också att det går åt rätt håll :) Sköt om dig :)

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

6 Malin:

Kraaam på dig! Hoppas det fortsätter såhär nu <3

Svar: kram tack <3
Pauline Hurtig

7 Dixiwonderland.com:

Bra att du tog det hela på allvar när du kände av att du fick ont. Tror många bara lägger det åt sidan men det är tyvärr då som de stora skadorna sker. Hoppas verkligen att all hjälp kommer hjälpa dig <3

Svar: ja jag gör ju lite så tyvärr, så de var andra som sa åt mig att sluta
Pauline Hurtig

8 Delila:

Så skönt att det går åt rätt håll!

9 Anita :

Helt rätt att unna sig :)

10 Tess:

Du får ta de lugnt vännen så du inte får ont igen :( kram vännen <3

11 Emelie Andersson :

Skönt att det ändå känns som det går åt rätt håll :) hoppas du får all hjälp du kan <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

12 Wifeey:

Härligt när de går åt rätt håll, men ta allt i din egen takt så du inte går på för hårt

Skönt att jobbet hjälper dig så din dag underlättas

Svar: ja det som är så svårt :(
Pauline Hurtig

13 Sara Ekman:

Skönt det går åt rätt håll <3

14 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vad skönt att sprutorna hjälpte!! :)

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

15 Therese:

Vad skönt att det blir bättre! Jag hoppas att mina läkare kan komma på hur de ska göra med min reumatism, har så fruktansvärt ont i händerna och fötterna att jag känner mig väldigt begränsad i min vardag,

Svar: ja det är ju så jobbigt :(
Pauline Hurtig

16 Emma Engström:

Ta inte ut dig för mycket utan gör det du klarar av vännen! Vad skönt att du fått anpassade saker på jobbet så det känns bra för dig <3 Stor kram! <3

Svar: ja det är ju så svårt :( tack <3
Pauline Hurtig

17 Jeanette:

Så skönt att det går åt rätt håll :) Och vad bra att jobbet hjälper till på det sättet dom kan, med tangentbordet och sådant :)

18 sara:

Skönt att det går åt rätt håll iallafall :)

Kommentera här: