Frusen och fika

Igårkväll låg jag och Jonas i sängen och kollade på plattan, men jag somnade. Å var så grinig när jag vakna av att Jonas gick upp för att vara vaken ett tag till. Jag hade i allafall satt alarm på morgonen för att hinna med den tidiga bussen, men när larmet gick så frös jag såå mycket. Så jag ställde in nytt alarm för den senare bussen och kröp nära Theodor och snodde lite av Jonas täcke med. När nästa alarm ringde en halvtimme senare var de bara att gå upp. Minus 3 grader och lätt snöfall, brrrr. Det gick bra på jobbet men efter att jag röntgat 2 patienter efter lunchen så kom en kollega och fråga om jag ville gå hem. Å det tacka jag såklart inte nej till. Så en och en halvtimme tidigare var jag på förskolan och hämtade Theodor. Frågade vad han ville göra hemma "fika" sedan slog han händerna för munnen och sa "men vårat fika är ju slut, åhnej". Ska vi baka fika då? frågade jag, fast vi har fika hemma, å de tyckte han var en bra idé. Så vi bakade muffins med marabouchoklad, de blev jättegoda! Och så spelade vi Bamsespel, så himla mysigt!
 

Kommentarer:

1 Annie:

Så mumsigt med gofika! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

2 Ullie:

mm så gott
ja avskyr o vakna så att man fryser ihjäl typ
usch hoppas du sover bättre i natt o får en fin lördag kram

Svar: ja :D ja verkligen, iaf om man måste gå upp :(
Pauline Hurtig

3 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det där ser bara för gott ut! :)

Svar: de var jättegoda :D
Pauline Hurtig

4 Netti Starby:

Förstår att du inte ville gå upp och vad gott med hembakat! :-D Kramis

Svar: ja :/ verkligen :D
Pauline Hurtig

5 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Vi hade också snöfall :/

6 Alice Lindström:

Vad mysigt! även om morgonen började mindre mysig!

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

7 Sarah:

Så himla skönt att få sluta tidigare och gå hem och ha fikamys och spela spel :)

Svar: ja verkligen :D
Pauline Hurtig

8 Emma :

Åh va gott o så mysigt!

Svar: det var det :D
Pauline Hurtig

9 Celine:

Vädret är verkligen fram och tillbaka just nu!

Svar: ja verkligen :/
Pauline Hurtig

10 Ida - foto & häst:

Men så mysigt att baka, så gott med fika :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

11 Frida:

Vad mysigt och vad gott :)
Men gud så trist att det blivit SÅ kallt igen! Hörde att det blivit kyligare igen men trodde inte att det skulle bli vinsterväder

Svar: absolut! :D ja verkligen :(
Pauline Hurtig

12 Hanna:

Men så mysigt 😍

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

13 sarah :

tack ska du ha =) ser gött ut det där =)

Svar: det var det!
Pauline Hurtig

14 Sara:

Vad mysigt och gott med fika. Hoppas du har en fin söndag :)

Svar: ja :D tack hoppas du haft det med!
Pauline Hurtig

15 Dixi Wonderland:

Vilken snäll kollega :D

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

16 Sara Ekman:

Åh så goda muffins <3

Svar: jätte :D
Pauline Hurtig

17 enna:

Mysigt att du fick sluta tidigare så ni fick ta en fika:)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

18 Yasmine:

Så mysigt att få lite extra tid tillsammans :D Kramar

Svar: Ja:D
Pauline Hurtig

Kommentera här: