Theodor 32 månader

Hur irriterande när man ränkar sitt barn i månader alldels för länge? Haha. Nä men jag har faktiskt slutat med de för rätt länge sedan. Nu säger jag att han fyller 3 år i Juni eller att han är drygt 2 och ett halvt år. Men jag tänkte faktiskt att jag måste ta och skriva ett inlägg om hans utveckling just nu. Det händer ju så himla mycket hela tiden.
 
 
Där det händer mest just nu är väl talet, han pratar som rinnande vatten. Hela hela tiden, och han säger så roliga, fina och kloka saker. Han är väldigt bra på att uttrycka vad han vill och vad han känner. Han vet även hur han ska säga och lurar oss ofta. Tex. så sa han en dag till mig, ställ dig där borta och titta på hyllan. Under tiden jag gör det, så tjuvkikar jag naturligtvis och ser att han klättrar upp till godisskåpet. Och när vi var och handlade en gång hitta han en chokladask "den här vill jag köpa till dig mamma". Inte kunde väl jag motstå det, han är inte dum inte. Han använder även ord som typ och fantastiskt, haha så gulligt.
 
Hans favoriter har ni nog inte missat att det är paw patrol följt av Lejon Vakten och Bamse. Den förra favoriten Nicke kan han se lite dådå men han säger att de är tråkigt och att han är för stor för Nicke nu. Han älskar att öppna paw patrol ägg och muminägg (likande kinderägg). "Jag behöver äggar" säger han 17 gånger per dag.
 
Han älskar att leka med sina pawpatrol figurer, han leker så fint alltså, pratar med och åt dom, ger dom uppdrag och har sig. Bamsehuset, leklera, grävmaskiner, lego och tågbanan är andra favoriter. Något som han verkligen fått upp ögonen för är böcker. Både att lyssna på när vi läser och "läsa" själv. Så himla roligt att han gillar de!
 
Han tycker det är roligt att vara på förskolan, han gillar fröknarna och sina vänner. Han har slutat att sova middag där förutom en dag förra veckan efter att de hade ätit palt haha.
 
Theodor är nu blöjfri på dagarna, vi brukar sätta på han blöja om han ska sova middag eller om vi ska iväg längre med begränsad toalettillgång, men blöjan brukar ändå vara torr. På nätterna tar vi alltid på blöja men ofta är den torr på morgonen. Det gick så bra att få honom blöjfri och han är så duktig "jag måste skynda mig" säger han när han behöver gå. Så sött.
 
Han har 16 tänder och 3 till som växer, sedan är det bara 1 barntand kvar tror jag.
 
Han är så fin, klok och omtänksam, han har ett jäkla humör om han inte får som han vill.
 

Kommentarer:

1 Johanna:

Ja månader var ett tag sedan man sluta med och räkna :) Stora fina killen

Svar: haha ja. tack :)
Pauline Hurtig

2 Sara Ekman:

Åh vad kul att han pratar så mycket <3

Svar: ja superkul!
Pauline Hurtig

3 Carro:

Så fint skrivit om honom 😍

Svar: tack :)
Pauline Hurtig

4 Frida:

Haha vad rolig han är! :D Och jättefina bilder.

Ja gör det :) Jag gillar mordpoddar som inte är allt för tunga och dystra.

Svar: ja verkligen :D å tack så mycket!
Pauline Hurtig

5 Netti Starby:

Vad kul att han utvecklas så mycket och söta bilder! <3 Kramis

Svar: ja :D tack <3
Pauline Hurtig

6 sara:

Vad roligt att läsa om :)

Svar: vad roligt att du tycker det
Pauline Hurtig

7 hanna:

åh nä jag slutade också säga månader när Elsa var 1 år, tyckte det blev lite "töntigt" att säga Elsa är såhär många månader till någon som inte har barn och kanske inte vet exakt haha !

Svar: haha ja verkligen, men för oss som har barn vet ju de olika utvecklingarna skiljer sig över månader, men nu känns de som de börjar dra ut :)
Pauline Hurtig

8 Johanna Utterberg:

Åh så så söt och vad kul med all utveckling! :D

Svar: visst är han :D ja superkul!
Pauline Hurtig

9 Farmor och svärmor :

Fammos älskade lilla prins ❤

Svar: <3
Pauline Hurtig

10 Carolina:

Härligt att få följa hans utveckling! Min lilla Jenny hade sina hyss och bus också som var så gulliga. Det där med att be den äldre titta bort är väldigt vanligt för henne eller att hon helt plötsligt blir knäpptyst ;)

Svar: vad roligt att du tycker det :)
Pauline Hurtig

11 Alice Lindström:

Så roligt att följa hans utveckling!

Svar: vad roligt att du tycker det!
Pauline Hurtig

12 Ullie:

har du märkt här i 2.5 3 års ålder . de växer så mycket de liksom ändrar sej o blir lite mera stora personligheter och man bara märker ups det här är ingen liten längre utan stor kille nu .
3 år så härlig tid

Svar: jo :)
Pauline Hurtig

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så roligt med framsteg :)

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

14 Emma :

Stora fina killen :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

15 Emelie Andersson :

Fina<3 vad roligt att läsa :) så klok verkligen

Svar: <3 vad roligt att du tycker det, ja verkligen!
Pauline Hurtig

16 Matilda Berlin:

Men alltså! Här sitter man och nästan känner sig som en moster eller något efter att ha följt hela hans resa, hihi! Världens finaste lillkille ju!! KRAM <3

Svar: nämen aw, gulle du <3<3
Pauline Hurtig

17 Dixi Wonderland:

Jag kan inte fatta att han har blivit så stor! Man har ju fått hänga med i hans liv i nästan 3 år nu :D Jätte roligt verkligen och han verkar vara världens mysigaste lilla kille <3

Svar: men eller hur! ja <3<3
Pauline Hurtig

18 Emma Engström:

Alltså kan tänka mig att det är så roligt att få uppleva utvecklingen med sitt barn, liksom från första tanden till att de faktiskt kan prata! :D

Svar: ja det är underbart! :D
Pauline Hurtig

19 Beatrice Jakobsson:

Gud vad han blivit stor och så söt! :)

Svar: ja :D aw visst ä han
Pauline Hurtig

20 My Nordqvist:

åååh fina killen!!!!

Svar: :D<3
Pauline Hurtig

21 Magdalena:

Vilken duktig kille :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

22 Ida - foto & häst:

Men så duktig och så söta bilder! :D

Svar: Ja :D aw tack
Pauline Hurtig

23 Ida - foto & häst:

Men så duktig och så söta bilder! :D

Kommentera här: