En julvärld och reumatologi

Idag var det dags för mitt teammöte hos reumatologen. Jonas var med mig som stöd men också för att min sjukdom påverkar honom mycket också. Är så glad att han var med och att han stöttar mig. Först träffades alla tillsammans, sen en och en med de olika yrkesrollerna. Först en sjukgymnast, hon kände igenom mina leder, gav tips och övningar och hur ska tänka. Hon kollade även hur jag går och såg att jag lutar in vänster fot och att vänster ben är kortare än höger, så på måndag ska jag få fixa inlägg och justera skor. Sedan fick vi prata med en kurator om hur jag mår på insidan. Det var skönt att få prata, jag känner mig lätt dålig på grund av min sjukdom att jag inte kan eller orkar leva upp till mina krav. Sedan var det dags för arbetsterapeuten, hon gav mycket tips och råd på hur jag kan underlätta i vardagen. Fick ett nytt till par handledsskydd och tips på fler hjälpmedel. Sedan var vi till en sjuksköterksa, hon berättade mer om sjukdomen, vad som kan hända och medicinering. Det känns så skönt att veta mer och få så bra hjälp, men det känns så läskigt att ha en sådan sjukdom.
 
Theodor var hos min mamma medans vi var på sjukhuset. När vi åkte för att hämta Theodor fick vi en första advents present. Denna underbara vintervärld, den lyser, rör sig och spelar musik. Den är så fin och mysig. Theodor är verkligen helt förtrollad av den.
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad skönt att mötet gick så bra och att du får mycket stöd! <3 Kramis

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

2 Josäfin Andersson :

Åh vad jobbigt men ändå skönt att du får en så bra hjälp ♥ Kram ♥

Svar: ja.. kram
Pauline Hurtig

3 Carolina:

Vad fint att få den möjligheten. Och fint utav Jonas att följa med och stötta <3

Svar: verkligen
Pauline Hurtig

4 Anita:

Kram! <3

Svar: kram <3
Pauline Hurtig

5 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag kan förstå att det känns läskigt, men bra hjälp finns att få :)

Svar: ja
Pauline Hurtig

6 Dixiwonderland.com:

Så himla bra att du får den hjälpen du behöver. Lider verkligen med dig då jag vet hur ont jag får i mina armar i perioder :( Man blir så ledsen för att man inte kan göra så många enkla saker som så många andra kan. Tycker absolut inte att du ska vara för hård mot dig själv. Detta är inget som du har valt och du gör det bästa du kan efter egen förmåga <3

Svar: ja, så jobbigt :( jo men de är svårt <3
Pauline Hurtig

7 Lisa:

Vad bra att du får hjälp, det är det inte alla som får tyvärr. Jag vet verkligen hur jobbigt du har det eftersom jag också går med ständig värk i händer och ben. Man blir så frustrerad och arg när man är så begränsad. Vilken underbar adventspresent, jättefin :)

Svar: ja verkligen
Pauline Hurtig

8 Emma Engström:

Dus kav verkligen inte ha de tankarna om dig själv vännen! Det är så otroligt bra att du får hjälp med det du behöver <3 Stor kram!

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

9 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

Åh så vacker vintervärld :D

Svar: eller hur :D
Pauline Hurtig

10 Beatrice Jakobsson:

Wow, detta ser helt magiskt ut!! Skulle lätt vilja ha en vintervärd som denna! 😍

Svar: ja visst är den fin :)
Pauline Hurtig

11 Ullie:

alltså det är Inte skoj o a där tur u hade stöd
hoppas du får så du kan uthärda vardagen som de säger

Svar: ja
Pauline Hurtig

12 enna:

SKönt att han också kunde följa med då en sjukdom påverkar personen vid ens sida också :) Kram

Svar: ja verkligen
Pauline Hurtig

13 Johanna Utterberg:

Skönt att ni kunde gå dit tillsammans och fick prata och få veta mer. Och vilken magisk julvärld! :)

Svar: ja, eller hur! :)
Pauline Hurtig

14 Emelie Andersson:

wow vad fin den var :D hade gärna haft en sån själv! <3

Svar: ja visst är den :D
Pauline Hurtig

15 Blondina:

Ja det är pest och pina med värken :( sjuksriven 2 veckor till :( sen kanske jag kan jobba 50% för läkaren sa att med tanke på skadan och de jobb jag jobbar med nu så går de inte liksom :/ de måste chefen fixa annars blir de problem..

Gud så härliga bilder :) så söta de är och ja jag längtar till julafton såååå grymt mycket hahahah

Svar: ja :( vad jobbigt.
tack :D
Pauline Hurtig

16 Jennifer:

Det där med att inte orka leva upp til sina krav känner jag verkligen igen..

Svar: ja.. så jobbigt
Pauline Hurtig

17 Petra Olsson:

Så skönt ni gick tillsammans och att du får hjälp,stor kram och vilken fin julvärld.

Svar: ja, tack. visst är den :)
Pauline Hurtig

18 Jasmine:

Glad att du upplever dig få bra vård. <3

Jättefin vintervärld - magisk, ja!

Svar: Tack för kommentaren till inlägget om min novemberhelg i Göteborg.

Kram

Svar: <3 visst är den :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: