Mina muminmuggar

Idag för 5 år sedan köpte jag min första muminmugg, Mymlan (längst ner i vänstra hörnet). Jag började då att samla på min muggar, den 29 april 2014. Jag köper bara de jag verkligen tycker är fina, så de är typ 3 som jag inte har av de som gått att köpa under tiden jag samlat. Men det har blivit några stycken, 39 närmare sagt. 12 st säsongs muggar, 6 vinter och 6 sommar. Min absoluta favorit av muggarna är mumindagenmuggen. Den är högst upp till vänster och såldes bara undet ett dygn. Även kärlekmuggen är en favorit, ni som kollat noga kan nog se att jag har 2 av den. Men jag älskar verkligen muminmuggarna, tycker de är roligt att de är så olika men ändå passar ihop. Kul att bjuda och gästerna får välja vilken mugg de vill. Å jag själv väljer mugg efter humör och årstid. Jag är så himla glad att jag började samla på muminmuggar, tycker de är så fina!

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Oj vad många Mumin muggar du har! :-D Kramis

Svar: Ja rätt så :D
Pauline Hurtig

2 Therese:

Vilken samling!

Svar: :D
Pauline Hurtig

3 Matilda Berlin:

Jag tycker verkligen att det är SÅ coolt att du sparar på just Mumin-muggar. Älskar't! STOR KRAM finaste <3

Svar: Hihi:D kram
Pauline Hurtig

4 Jennifer:

Oj vad många :D Jag samlar på kaffekoppar rent generellt och håller du på att få ihop alla Gynning koppar :D Jag har 7 stycken hittills!

Svar: :D kul!
Pauline Hurtig

5 Annika:

Fina muminmuggar, förstår att du tycker om de. Roligt att samla på något.

Svar: Tack, ja :)
Pauline Hurtig

6 Yasmine:

Det är verkligen roligt att samla på något och så är det en rolig grej för gästerna att få välja vilken de vill dricka ur :D Kram

Svar: Ja :D
Pauline Hurtig

7 Therese Bjärstig:

(Mumin)hatten av för den samlingen!

Svar: Hihi:D
Pauline Hurtig

8 Johanna Utterberg:

Jissus vilken samling! Så fina! :)

Svar: Tack :)
Pauline Hurtig

9 Sara Ekman:

Wow så många du har, jättefina <3 Alltid kul att samla på något :)

Svar: Ja :D tack!
Pauline Hurtig

10 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Oj, du har väldigt många :)

Svar: ja en del :D
Pauline Hurtig

11 Johanna:

De är verkligen fina. Vilken samling du har

Svar: Ja verkligen:) ja några :)
Pauline Hurtig

12 Annie:

Så söta :)

Svar: Tack :)
Pauline Hurtig

13 Frida:

Vad många!! Och de är ju så fina :)

Svar: Elle hur :D
Pauline Hurtig

14 Mamma Yvonne :

Så fint du sorterat dom känns så harmoniska fast dom är så olika i färg och motiv

Svar: Tack :D
Pauline Hurtig

15 Ida - foto & häst:

Men åh vilken samling, riktigt fina! :D

Svar: Tack:)
Pauline Hurtig

16 Amanda Sofi:

Å så många du har, dom är ju för fina!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

17 Ellen Gräntz:

Wow vilken samling! Så himla fina indeed, skulle också vilja ha :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

18 Sarah:

Oj vilken stor samling du har :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

19 Flisan:

sv: jag med :D

oj va många och fina :D

Svar: Tack :D
Pauline Hurtig

20 David och Bella:

Vilken fin samling :)!

Svar: tack!
Pauline Hurtig

21 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Oj vilken fin samling du har. De är verkligen jättefina de där muggarna! Astrid fick en röd Lilla My mugg och en tillhörande djup tallrik när hon döptes, så fin!!

Svar: Tack så mycket! Vad kul:)
Pauline Hurtig

22 ajlimullersandvik.blogg.se:

Vilken fantastisk samling :D Jag har bara tre muminmuggar, men ser bara en av dem i din samling, så jag antar att vi inte har riktigt samma smak - trots att jag såklart ÄLSKAR alla dina muggar också så har jag prioriterat annorlunda vid "första-gångs-köpen" :D

Svar: Tack! Vilka har du då? :)
Pauline Hurtig

23 Dixi Wonderland:

De i mitten där de är på en äng är mina favoriter av de du har :D Vilken chock va ;) haha

Svar: Haha kunde gissa de :D
Pauline Hurtig

24 Anita:

Wow, vilken otroligt fin samling du har!! :D

Svar: Tack! :)
Pauline Hurtig

25 Alice Lindström:

Men så fina! roligt att du har något att samla på!

Svar: Tack, ja :)
Pauline Hurtig

26 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har två lilla my, en röd och en gul. Och en grön snusmumrik. :)

Svar: Vad kul! jag vill bara ha en av varje figur tror jag :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: