Astrid Lindgren

 Jag och mamma var ju på bio i fredags och såg Unga Astrid. Alltså den var så himla bra, så sorglig men väldigt fin. Jag har läst böcker om hennes liv och kände till hennes uppväxt men de var så fint porträtterat, så djupt och äkta på något sätt. Sedan stämmer ju inte allt kanske, hennes känslor är ju svårt att veta, men jag tycker att de gjorde fimlen väldigt bra. Gör ju inget att Björn Gustafsson spelade Herr Lindgren heller, så söt.
 
 
Jag älskar Astrid Lindgren, inte bara alla hennes karaktärer och historier utan även henne. Wow vilken kvinna alltså, så mycket hon gjort för kvinnor och barn. Vi brukar titta mycket på Astrid Lindgren, Theodor har en hel box med hennes filmer och han gillar dom verkligen. Så självklart ligger tröjan ovan i Theodors växa låda från hm's samarbete med unicef, med ett citat av Astrid Lindgren. Ett citat jag verkligen tror på.
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Åh den filmen vill jag också se! :-D Kramis

Svar: ja så bra :D
Pauline Hurtig

2 Johanna Utterberg:

Åh jag måste se den filmen, älskar Astrid Lindgren och det finns ju inga filmer/böcker som är så bra som hennes. :)

Svar: ja gör det! :D håller med!
Pauline Hurtig

3 Angelica Wåhlin:

Tycker att Astrid Lindgren verkar ha varit en fantastisk kvinna!

Svar: ja men verkligen!
Pauline Hurtig

4 MALIN:

Så himla himla fint! Kram

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

5 Matilda Berlin:

Hon var verkligen en fantastisk kvinna och har nog färgat alla våra liv. Vem älskade (och gör fortfarande för den delen) liksom inte Pippi, Lotta och Barnen i Bullerbyn?? Känner verkligen att det var alldeles för länge sen jag såg nu! Note to self: gör't!! Haha! Kram fina <3

Svar: ja älskar henne :D gör det!!
Pauline Hurtig

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Vill gärna se den med, har dock läst att hennes familj varit väldigt kritiska till filmen och inte alls velat att den skulle ges ut :/

Svar: ja så bra! ja jag har också läst det, men jag förstår inte varför, de var då inget nytt för mig och inget som gjorde henne sämre..
Pauline Hurtig

7 Celine:

Livet hade ju varit så tomt utan Astrids sagor! Måste se den där filmen när jag kommer till Sverige!

Svar: men verkligen, gör det!
Pauline Hurtig

8 Sara Ekman:

Åh måste se den :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

9 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ja, det var verkligen en fantastisk kvinna! Tänk så många barn hon fostrat via sina böcker! :)

Svar: oja!!
Pauline Hurtig

10 Alice Lindström:

Jag är sugen på att se den filmen och åhh vad fin tröja!

Svar: gör det!! ja visst är den fin :)
Pauline Hurtig

11 Jessica Högberg:

Hon kämpade med och för och mot mycket, måste se filmen. Tröjan är underbar

Svar: ja verkligen! ja visst är den! :)
Pauline Hurtig

12 Amanda (Swedish Passport):

Måste verkligen ta och se den filmen känner jag! :)

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

13 Therese Bjärstig:

Den filmen står på min lista med, ännu mer efter att läst detta :-D

Svar: vad kul :D
Pauline Hurtig

14 Frida:

Tack :D
Fin body! Älskar också Astrid Lindgren. Måste ta och se filmer!

Svar: eller hur! ja gör det :)
Pauline Hurtig

15 Dixi Wonderland:

Jag hoppas att Astrid kommer få leva vidare i många många generationer. Hennes barnböcker och filmer är något som alla barn ska få växa upp med :)

Svar: jag med :D oja!
Pauline Hurtig

16 Annika:

Funderar också på att gå och se filmen.

Svar: do it :D
Pauline Hurtig

17 Miss A.:

Astrid är verkligen en förebild på så många plan, dels alla fantastiska berättelser hon skapa. men också den kloka, varma och härliga personligheten hon delat med sig av. har inte sett filmen själv, men ser framemot att göra det

Svar: ja håller verkligen med!
Pauline Hurtig

18 Amanda Sofi:

Astrid är verkligen en sån stor inspirations källa!

Svar: ja för mig med!!
Pauline Hurtig

19 Elin:

Men så fin!!

Svar: ja :D
Pauline Hurtig

20 JoJo:

åh så fin t-shirt! :D

Svar: visst är den! :)
Pauline Hurtig

21 Louise:

Men åh den filmen måste jag se!

Svar: ja!!
Pauline Hurtig

22 Emma Engström:

Härligt att det var en så bra film! <3

Svar: ja :)
Pauline Hurtig

23 Emelie Andersson :

Alla har en del av henne i sitt liv tror jag :)

Svar: hoppas det!
Pauline Hurtig

24 Iselin Renée:

Hun var veldig flink ja :)

Svar: :D
Pauline Hurtig

25 Sarah:

Så mysigt me bio :)

Svar: absolut!
Pauline Hurtig

26 Carolina:

Åh den filmen skulle jag vilja se. Ja, Astrid Lindgren förtjänar så mycket kärlek för allt hon gjort för allas barndom <3

Svar: ja den var så fin, håller verkligen med! <3
Pauline Hurtig

27 natalia:

Jättefin!

Svar: tack :D
Pauline Hurtig

28 Jasmine:

Vilken fin tröja! Jag förstår att du köpte med dig den hem. :)

Svar: Tack, kul att du gillade min höstlista!

Kram

Svar: ja visst är den :D
Pauline Hurtig

Kommentera här: