En stark kvinna

I samarbete med Rabble vill jag hylla en kvinna. Det är ju rosa Oktober nu, en månad där vi hyllar kvinnor lite extra. Jag har och har haft så många starka kvinnor i mitt liv, så många att se upp till. Idag är det även internationella flickdagen och jag kom då att tänka på en kvinna som gjort så mycket för alla, inte minst flickor, världen över. Nämligen Astrid Lindgren, en så stark kvinna som skapat starka kvinnor i alla sina sagor. Ni har säkert alla hört någon saga av Astrid Lindgren, men alla kanske inte vet hennes egna historia? Jag har nyligen sett filmen unga Astrid som handlar om hennes liv vilken jag verkligen rekommenderar. Men jag har även läst flera böcker om henne. Å i samarbete med Rabble vill jag ge er möjligheten att läsa eller lyssna gratis i en månad på nextory. Där finns flera böcker om Astrid men såklart även massa fler böcker som ni också kan läsa som e-bok eller lyssna på gratis i en månad via denna länken: en månad gratis nextory via rabble.se
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Så himla bra skrivet! <3 Kramis

Svar: åhw tac!
Pauline Hurtig

2 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Vilken underbar människa det var!! Vi behöver fler av hennes kaliber i vår värld!

Svar: ja verkligen!
Pauline Hurtig

3 ullie:

ja hon va en härlig människa tycker ja o vilka sagor wow

Svar: ja helt otroligt!
Pauline Hurtig

4 Johanna Utterberg:

Så bra hyllning och måste verkligen se filmen om henne!! :)

Svar: tack! ja gör det och läs/lyssna på böckerna, så bra!
Pauline Hurtig

5 Elin:

Håller med, hon har satt prägel för hela min barndom med sina fantastiska böcker!!

Svar: ja verkligen!
Pauline Hurtig

6 Therese Bjärstig:

Det var en bra hyllning, hon har satt avtryck och lyft många starka tjejer/kvinnor, älskar hennes Ronja!

Svar: tack! ja verkligen, åh jag med!
Pauline Hurtig

7 Matilda Berlin:

Det var hon verkligen! En kvinna värd att hyllas!! Kram fina <3

Svar: oja!<3
Pauline Hurtig

8 Dixi Wonderland:

Fina Astrid <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

9 Jessica Högberg:

Jag vet en del om hennes liv men vill gärna se filmen

Svar: ja gör det den var så bra!
Pauline Hurtig

10 Louise:

Jättefint inlägg! :)

Svar: åh tack!
Pauline Hurtig

11 Jeanette:

Hon var verkligen en så himla stark kvinna, jag vill så gärna se filmen om henne men har inte kommit så långt än

Svar: absolut! ja gör det och läs/lyssna på böckerna :D
Pauline Hurtig

12 Josefine:

ååh Astrid <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

13 Annika:

Fin hyllning, skulle verkligen vilja se filmen om Astrid och även läsa böcker om henne.

Svar: tack, ja försök göra det, så bra!
Pauline Hurtig

14 JoJo:

åh fina astrid! <3

Svar: <3
Pauline Hurtig

15 Frida:

Fin hyllning! Astrid Lindgren är verkligen en förebild!

Svar: tack! ja så bra!
Pauline Hurtig

16 natalia:

Jättefin hyllning <3

Svar: tack <3
Pauline Hurtig

17 Sarah:

Så mycket hon har gjort för alla barn :)

Svar: oja!
Pauline Hurtig

18 enna:

Hoppas du får en trevlig helg :)

Svar: tack detsamma!
Pauline Hurtig

19 Kajsa-Stina:

Astrid Lindgren en superstjärna! Vet verkligen inte vad jag hade gjort som liten utan pippi och Emil med flera! :)

Svar: Absolut. Åh vad fint att de betytt så mycket för dig
Pauline Hurtig

Kommentera här: