Mom mom mom

Idag har jag varit på mitt första föräldramöte, livscheck typ haha. De gick i allafall jättebra, det handlade främst om den nya förskolan som byggts och som de ska flytta in i i December, blir spännande! Samt om en ny app där man för in barnetsschema, sedan ska de finnas plattor på den nya förskolan när man ska bocka i när man lämnar och hämtar. Jag känner mig lite skeptisk till detta, känns som att de tar bort lite av kontaten med personalen, jag vill gärna prata och höra läget åså. Om någon som läser detta har det så på sin förskola får ni jättegärna skriva om hur ni upplever detta.
 
Annars så fortsätter Theodor att trivas jättebra på förskolan, han säger ofta att han inte vill dit, men älskar ändå att vara där. Idag när var för att hämta honom så var de första jag hörde hans skratt, så himla härligt. Han blev som vanligt jätteglad när jag hämtade och gav mig en stor kram. Sedan kom hans kompisar och ville säga hej och gav mig grejer. De är så söta allihopa, är så glad att Theodor har bra kompisar. Väl hemma är ordet vi oftast hör mamma, hela tiden. Det är lite jobbigt att han är så mammig, men samtidigt älskar jag det. 
 
 

Kommentarer:

1 Netti Starby:

Vad spännande att han ska börja på en ny förskola :-D Kramis

Svar: ja :D men lite läskigt
Pauline Hurtig

2 Linnéa:

Haha, min syrra känner igen sig 😊

Svar: ;D
Pauline Hurtig

3 enna:

Låter spännande! Men förstår dig, det känns som man överlåter för mycket saker till tekniken :/ Kram

Svar: ja.. vi får se hur det blir :)
Pauline Hurtig

4 Jessica Högberg:

Ha ha, ja så kan det nog kännas - mom ;)
Det kanske inte är så att man inte får prata när man hämtar men att dom vill underlätta??

Svar: haha ja :) jag vet faktiskt inte vad tanken är faktiskt
Pauline Hurtig

5 Anonym:

Här i kommunen i början på 2000 hade man nuddisar, förlädrarna skulle nudda in och ut, men det gav man upp för det funka inte. Förra hösten sattes en ipad upp i hallen, för vi skulle checka in och ut våra barn ( men man hade ändå samma kontakt med pedagogerna) efter 6månader tog de bort ipaden och pedagogerna checkar in och ut istället.... så uppenbarligen inget system som fungerar så, bra, det är lätt och glömma... jag kan förstå de vill se hur många timmar barnen är där, men vi betalar inte avgift efter timmar..

Svar: hm, ja vi får se hur det blir här då :D
Pauline Hurtig

6 Johanna:

Det är jag som kommentera ovan :)

7 ullie:

gillar den där ... för en del heter jag ullie men för de allra bäta heter jag mamma <3 så fint
jo det är jobbigt men ja amtidigt det är en period av separation
så kul fsk går bra kram

Svar: haha ja så fint :) jo :)
Pauline Hurtig

8 Emelie Andersson :

Åh vad skönt att han trivs så bra :)

Svar: verkligen!!
Pauline Hurtig

9 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Haha känner igen mig i den där bilden rätt rejält!!

Svar: :D
Pauline Hurtig

10 MALIN:

Haha så fint! Kram

Svar: :D
Pauline Hurtig

11 Matilda Berlin:

Men guuu vad fantastiska att mötas av hans skratt!! Helt underbart ju <3

Svar: absolut :D
Pauline Hurtig

12 Sara Ekman:

Skönt att han trivs o har fina kompisar! :)

Svar: ja verkligen! :)
Pauline Hurtig

13 Dixi Wonderland:

Njut av att han är så mammig :) Kommer förmodligen en tid där han inte är det alls och då kan jag tänka mig att man som förälder kommer sakna de dagarna när han inte ville släppa taget :*

Svar: ja det gör jag :D tycker bara det är tråkigt för hans pappa
Pauline Hurtig

14 Therese Bjärstig:

Så skönt att det funkar med förskolan, så jobbigt om det inte gör det. KRAM

Svar: ja :D jo verkligen
Pauline Hurtig

15 Emma Engström:

Så skönt att det gick bra! :D

16 Sara:

Tror hela tanken är att pedagogerna ska slippa lägga tid från barnen och checka in och ut. Om föräldrarna gör det blir det ju mer tid med barnen, och man kommer ju ha samma kontakt med barnen! :)

Svar: ja hoppas de, tycker de känns osäkert typ.. tänker att de är pedagogernas ansvar vilka som är kvar och så..
Pauline Hurtig

17 Henrik Olsson - Föreläsningar:

Den personliga kontakten är väl alltid och föredra, men samtidigt hör de nog av sig personligen om det skulle vara något viktigt :)

Men visst, på ett sätt är det tråkigt att så mycket måste ske via appar och sånt idag!

Svar: ja vi får se hur det blir..
Pauline Hurtig

18 Delila:

Önskar dig en underbar kvälL!

Svar: tack detsamma! :)
Pauline Hurtig

Kommentera här: